Jak probíhá příprava na Německou rally?
OMV ADAC rallye ve dnech 10. až 13. srpna je součástí mistrovství světa. Pro Armina Kohla a část jeho tří tisícovek pomocníků to znamená skoro roční přípravu. „Ale už nemáme skoro žádné problémy s byrokraty,“ prozradil v rozhovoru dlouholetý organizátor.
Kdy začala příprava na letošní ročník soutěže?
Kohl: Ihned po skončení ročníku 2005, protože jsme měli možnost si poslechnout první ohlasy a stanoviska pozorovatelů FIA, komisařů, týmů a samozřejmě i diváků. V prvních týdnech po soutěži jsme také zjišťovali ohlasy místních orgánů, policie a místních obyvatel. Celkově jsme zanechali velmi pozitivní dojem, který nám pomůžeme při obraně proti kritikům.
Kdy byla určena trať pro letošní ročník?
Kohl: Trať byla ve spolupráci s odpovědnými úřady na místní, krajské a zemské úrovni potvrzena již před startem soutěže v roce 2005. Bylo tak zapotřebí pouze menších úprav, obzvláště když veškerá spolupráce na všech úrovních byla velmi pozitivní. Před deseti lety jsme měli s problémy s byrokraty, letos tomu tak už není. Právě naopak – v roce 2006 se rychlostní zkouška „Grafschaft Veldenz“ pojede na výslovné přání místní obce dvakrát. A po dohodě s příslušnými obcemi se zkoušky „Schönes Moselland“ a „Moselwein“ jedou po různých trasách, aby žádný starosta nebyl zklamán. V roce 2006 je zkouška „Moselwein“ na programu jako čtvrtá a osmá prvního dne.
Německá rally bývá cílem tisíců českých fanoušků
Co si o trati myslí FIA a místní obyvatelé?
Kohl: Normálně musíme harmonogram a trať předložit ke schválení sedm měsíců před začátkem soutěže světové organizaci FIA. FIA a týmy mají pak měsíc na podání případných připomínek. Naše plány jsme předložili v lednu letošního roku a v květnu nám ji schválil bezpečnostní expert FIA Simo Lampinen. V roce 2005 jsme museli vysvětlovat naše záměry v mnoha obcích podél trati, letos budeme naše záměry vysvětlovat pouze v obci Fell – všichni ostatní občané se cítí být dobře informováni a jsou také patřičně nadšeni. Po spolupráci s policií, místní samosprávou a obyvateli bychom mohli postavit trať o délce 400 kilometrů a více. FIA ale povoluje délku soutěže pouze v rozmezí 340 až 360 kilometrů, takže jsme se dohodli na 352 soutěžních kilometrech.
Pro Vás jako pro bývalého policistu je jistě důležitá spolupráce s dotyčními policejními stanicemi, že?
Kohl: Jistě a my jako organizátoři z toho jednoznačně profitujeme. V těchto týdnech probíhá například speciální školení našich týmových vedoucích na policejní škole spolkové země Porýní-Falc. Zde se učí hlavně organizaci velkého množství lidí, při očekáváné návštěvě více než 200 tisíc lidí z dvaceti zemí to je nezbytně nutné.
Vinice jsou pro Německou rally typické
Jak takové školení vypadá?
Kohl: V červenci budou policejní psychologové opět školit naše vedoucí rychlostních zkoušek a zkoušet s nimi různé scénáře. Probírají se různé záležitosti od správného dýchání (aby došlo k uklidnění vlastní osoby) až zvládání konfliktů, u kterých se vždy musí mluvit pouze s hlavním strůjcem neklidu. Velmi zajímavá a vědecky podpořená je skutečnost, že ke zvládnutí vícejazyčné skupiny není zapotření znalosti žádného cizího jazyka: v této takzvaně nonverbální komunikaci bohatě postačí správná gestikulace a mimika.
Funguje optimálně i materiální zabezpečení?
Kohl: OMV ADAC rallye se v roce 2006 pojede již popáté jako podnik mistrovství světa, takže pomalu jsme již docela sehraný tým a samozřejmě máme logistiku profesionálně zvládnutou. V našem centrálním skladu tak máme 420 tisíc metrů pásma na vytyčení devatenácti rychlostních zkoušek, 42 tisíc metrů pásma na ohraničení diváckých míst, 12 tisíc metrů zátaras, tři a půl tisíce metrů pásky ADAC nebo skoro sedm tisíc informačních a směrových cedulí. Všechen tento materiál bude rozvezen 150 auty a našimi pomocníky včas umístěn na svá místa. Náhradní materiál jsme objednali již před měsíci – například tisíc sto nových vest pro pořadatele, ty loňské zmizely v rukou sběratelů suvenýrů.
převzato z: www.adrivo.com