5. 10. 2019 23:12 − 3000× − 6 0

Kalle Rovanperä je blízko k zisku titulu ve WRC 2 Pro

Kalle Rovanperä s Jonnem Halttunenem nastoupí do posledního dne Britské rallye ve Walesu na vedoucí pozici v kategorii WRC 2 Pro.

› I přes defekt a převrácení přes střechu je tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Jan Hloušek s vozem ŠKODA FABIA R5 evo stále na druhém místě kategorie WRC 2 Pro › Během nedělní etapy na tovární posádky ŠKODA čeká pět rychlostních zkoušek s celkovou délkou 38,42 kilometru

Llandudno, 5. října 2019 – Tovární posádku Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN), jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5 evo, dělí od vítězství v kategorii WRC 2 Pro na Britské rallye ve Walesu (3. 10.–6. 10. 2019) a současně předčasného zisku mistrovského titulu v hodnocení jezdců* už pouze pět rychlostních zkoušek a 38,42 měřených kilometrů. I přes defekt a převrácení přes střechu na třetí zkoušce před cílem sobotní etapy se jejich týmoví kolegové Jan Kopecký (CZ) se spolujezdcem Janem Hlouškem (CZ) drží na druhém místě kategorie WRC 2 Pro, což znamená, že mohou do hodnocení výrobců v rámci kategorie WRC 2 Pro přinést důležité body.

Během páteční etapy se Jan Kopecký se spolujezdcem Janem Hlouškem poté, co jejich týmové kolegy Kalleho Rovanperu a Jonneho Halttunena s vozem ŠKODA FABIA R5 evo postihl defekt, posunuli místo nich do vedení kategorie WRC 2 Pro. Nejnáročnějším a nejdelším dnem celé soutěže byla sobota, označovaná také jako „super sobota“, s celkovými více než 420 kilometry, na nichž bylo rozděleno sedm měřených úseků se souhrnnou délkou 152,50 km. Vše navíc musely posádky zvládnout bez servisu.

I když dočasně přestalo pršet, byl šotolinový povrch rychlostních zkoušek hodně vlhký a jeho přilnavost se měnila každým okamžikem. Jezdci proto museli neustále „čístit trať“ a odhadovat, jaký grip mají zrovna k dispozici. Kalle Rovanperä to zvládl skvěle. Během prvního průjezdu nejdelší zkoušky soutěže, 25,86 km dlouhého testu „Dyfi“, se vrátil zpět na první místo v kategorii WRC 2 Pro. Mezitím jeho největší soupeři v boji o mistrovský titul zaznamenali neúspěch. Zatímco Mads Østberg (Citroën) musel z důvodu technických potíží v sobotu odstoupit, Gus Greensmith svůj Ford poškodil a také nemohl pokračovat v soutěži. Když musel Jan Kopecký přímo na trati měnit prázdnou pneumatiku, Kalle Rovanperä zvýšil svůj náskok ve vedení z mírného na jednoznačný.

„Když nemám konkurenty, nepojedu už tak rychle, budu si jízdu prostě užívat,“ řekl Rovanperä. Do konce soutěže zbývá nedělních pět rychlostních zkoušek s délkou 38,42 kilometru, což znamená, že Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen mají na dosah v kategorii WRC 2 Pro nejen vítězství v Britské rallye ve Walesu, ale také s předstihem zisk jezdeckého titulu mistra světa*.

Přestože během 15. rychlostní zkoušky Jan Kopecký se spolujezdcem Janem Hlouškem převrátili svůj vůz ŠKODA FABIA R5 evo přes střechu, což je stálo přibližně minutu a půl, stále jsou v kategorii WRC 2 Pro na druhém místě. Mohou tak získat cenné body do hodnocení výrobců v rámci kategorie WRC 2 Pro letošního mistrovství světa. Po celkem 312,75 měřených kilometrech proběhne vyhlášení vítězů v neděli v Llandudnu kolem 13:33 hod.

*Výsledky musí oficiálně potvrdit FIA.

Průběžné pořadí na Britské rallye ve Walesu po třetím dni (vozy R5)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, 2.51:32,9 h**
2. P. Solberg/Mills (N/GB), VW Polo GTI R5, +54,8 s*
3. Gryazin/Fedorov (RUS/RUS), ŠKODA FABIA R5 evo, +1:06,8 min
4. Cave/Furniss (GB/GB), Hyundai i20 R5, +1:07,1 min
5. Loubet/Landais (F/F), ŠKODA FABIA R5 evo, +1:07,3 min*
6. Katsuta/Barrit (JP/GB), Ford Fiesta R5 MK II, +3:07,7 min
7. Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta R5, +3:41,9 min*
8. Bulacia-Wilkinson/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +3:51,7 min*
9. Andolfi/Inglesi (I/I), ŠKODA FABIA R5, +4:29,2 min*
10. Kopecký/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +4:38,7 min**

Číslo dne: 6

Před závěrečnou etapou je v první desítce vozů R5 na Britské rallye ve Walesu šest vozů automobilky ŠKODA, která je tak nejsilnějším výrobcem v této třídě

Komentářů celkem: 6
6. 10. 2019 00:53
0 0
ten článek je pro blbce,nebo pro lidi,co o rally něco ví...
6. 10. 2019 03:50
1 0
Původně napsal di baiardo
ten článek je pro blbce,nebo pro lidi,co o rally něco ví...
Ten článek je pouze pro blbce, protože každý, kdo o rallye něco ví, si zjistí, že v kategorii WRC 2 Pro je pouze pět osádek. Aby to nevypadalo, že Kalle je mezi slepými jednookým králem, v nadpisu se sice hovoří o vítězství v kategorii WRC 2 Pro, ale v článku pomíchali všechny vozy kategorie R5, aby bylo vidět, kolik konkurence se tam sešlo.
6. 10. 2019 11:13
0 0
Je hezké, že se naučili značit výsledky kdy * znamená WRC2 a ** WRC2PRO, ale když do článku za větu o titulu dají * a do vysvětlivek že * Výsledky musí potvrdit FIA vypadá to,jakoby ve výsledcích vlastně všem s * za časem měla výsledek potvrdit FIA smajlíksmajlíksmajlík
6. 10. 2019 11:21
0 0
Vypadá to, že výměna spolujezdce nebyl dobrý nápad
6. 10. 2019 12:50
0 0
Původně napsal petrs51
Vypadá to, že výměna spolujezdce nebyl dobrý nápad
výměna spolujezdce nebyla plánovaná, ale nucená smajlík
6. 10. 2019 17:32
0 0
Původně napsal plejtvak
Původně napsal petrs51
Vypadá to, že výměna spolujezdce nebyl dobrý nápad
výměna spolujezdce nebyla plánovaná, ale nucená smajlík
Honza stejně musel krýt Kallemu záda, takže stejně nemohl vyhrát (jedině kdyby Kalle odstoupil nebo havaroval) smajlík navíc furt lepší odjet poslední 2 závody kariéry s jiným spolujezdcem než nestartovat vůbec smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama