Rovanperä a Halttunen vybojovali tituly ve WRC 2 Pro

ŠKODA Motorsport zvýšila své vedení v celkovém hodnocení výrobců.

› Dvě kola před koncem letošního mistrovství světa si Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (ŠKODA FABIA R5 evo) zajistili tituly mistrů světa v kategorii WRC 2 Pro › Tovární posádka ŠKODA ve složení Jan Kopecký a Jan Hloušek dojela ve Walesu druhá v kategorii WRC 2 Pro

Llandudno, 6. října 2019 – Posádka vozu ŠKODA FABIA R5 evo ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) vyhrála v kategorii WRC 2 Pro Britskou rallye ve Walesu (3. 10.– 4. 10. 2019), a tím, dvě kola před koncem mistrovství světa FIA World Rally Championship 2019, dosáhla také na tituly mistrů světa kategorie WRC 2 Pro*. Zásluhou cenných bodů, které přivezli jejich týmoví kolegové Jan Kopecký (CZ) se spolujezdcem Janem Hlouškem (CZ), ŠKODA Motorsport dále zvýšila své celkové vedení v kategorii WRC 2 Pro v hodnocení výrobců.

Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen s vozem ŠKODA FABIA R5 evo od startu dominovali na Britské rallye ve Walesu kategorii WRC 2 Pro. Pouze defekt, který je potkal na předposlední páteční rychlostní zkoušce, je na krátkou dobu odsunul na druhou pozici. Hned v sobotu ale vybojovali vedení zpět a udrželi jej až do cíle. Pro finskou posádku to bylo po soutěžích v Chile, Portugalsku, na italské Sardinii a ve Finsku již páté vítězství v letošní sezóně. To znamená, že na zbývajících soutěžích ve Španělsku a v Austrálii je ve vedení v hodnocení jezdců v kategorii WRC 2 Pro již nemůže nikdo předstihnout.

I přes defekt a převrácení přes střechu přijela posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Janem Hlouškem na druhém místě v kategorii WRC 2 Pro, což pomohlo ŠKODA Motorsport zvýšit vedení v mistrovství světa v hodnocení výrobců. Na posledních pěti nedělních rychlostních zkouškách s celkovou délkou 38,42 km dovezly obě posádky své vozy ŠKODA FABIA R5 evo na stupně vítězů v Llandudnu. Kalle Rovanperä k poslednímu dni řekl: „Myslím, že jediné, co musíme, je užít si rychlostní zkoušky a přivézt vůz bezpečně do cíle.“ A přesně to také udělal, takže nejenže vyhrál svoji kategorii na Britské rallye ve Walesu, ale také s předstihem vybojoval jezdecké tituly v mistrovství světa v kategorii WRC 2 Pro pro ŠKODA Motorsport.

„Dnešek je pro všechny z nás skvělý den. Musím poděkovat Kallemu i Jonnemu, stejně jako oběma Janům a celému týmu včetně inženýrů a mechaniků a všem, kteří se na tomto úspěchu nějakým způsobem podíleli. Jsem moc rád, že se nám tato náročná soutěž podařila dokončit s takovým úspěchem a že naše ŠKODA FABIA R5 evo podala výkon bez jediného slabého místa,“ řekl šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

*Výsledky musí oficiálně potvrdit FIA.

Celkové pořadí na Britské rallye ve Walesu (WRC 2 Pro/WRC 2)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, 3.11:49,1 h**
2. P. Solberg/Mills (N/GB), VW Polo GTI R5, +45,0 s*
3. Cave/Furniss (GB/GB), Hyundai i20 R5, +57,9 s
4. Loubet/Landais (F/F), ŠKODA FABIA R5 evo, +1:03,8 min*
5. Gryazin/Fedorov (RUS/RUS), ŠKODA FABIA R5 evo, +1:08,9 min
6. Katsuta/Barrit (JP/GB), Ford Fiesta R5 MK II, +3:21,5 min
7. Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta R5, +3:35,6 min*
8. Bulacia-Wilkinson/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +3:53,9 min*
9. Andolfi/Inglesi (I/I), ŠKODA FABIA R5, +4:37,9 min*
10. Kopecký/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +4:47,0 min**
*Privátní týmy soutěžící v kategorii WRC 2.
**Výrobci nominované vozy sbírají body do kategorie WRC 2 Pro.

Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Jezdci (po 12 ze 14 kol)
1. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 176 bodů
2. Gus Greensmith (GB), Ford, 125 bodů
3. Mads Østberg (N), Citroën, 120 bodů
4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 97 bodů

Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Výrobci (po 12 ze 14 kol)
1. ŠKODA, 300 bodů
2. Ford, 247 bodů
3. Citroën, 120 bodů

Číslo dne: 2

Dvě kola před koncem letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship 2019 posádka Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) s vozem ŠKODA FABIA R5 evo vyhrála v kategorii WRC 2 Pro na Britské rallye ve Walesu, a tím s

Komentářů celkem: 10
6. 10. 2019 21:521 Upraveno 21:57
0 0
6. 10. 2019 21:532
0 0
Tiskové oddělení opět umně pomíchalo dvě kategorie, aby jejich posádka nevypadala jako jednoocí králové mezi slepými.smajlík
6. 10. 2019 21:553
0 0
Původně napsal Pepan A1
Tiskové oddělení opět umně pomíchalo dvě kategorie, aby jejich posádka nevypadala jako jednoocí králové mezi slepými.smajlík
je to komplet třída R5
6. 10. 2019 21:584
0 0
Původně napsal Shacki
Původně napsal Pepan A1
Tiskové oddělení opět umně pomíchalo dvě kategorie, aby jejich posádka nevypadala jako jednoocí králové mezi slepými.smajlík
je to komplet třída R5
Ty víš, že Tě uznávám, ale nadpis tohoto článku je o vítězství posádky v kategorii WRC2 Pro a ne R5. Tak se toho měli držet i v článku.
6. 10. 2019 22:325
0 0
Já teda nevím, ale za mně tahle tiskovka ok. Ve zde uvedeném pořadí jsou jednotlivé kategorie jasně vysvětlené. A to, že ve WRC Pro je účast jaká je (tady dokonce "nadprůměrných" 5 aut), není problém škodovky. Takže nevidím důvod, proč do nich za každou cenu kopat. Na rozdíl od předstartovní tiskovky ŠM tady alespoň nejsou faktické chyby smajlík
6. 10. 2019 23:376
0 0
Hurá on si někdo přečetl můj komentář u předešlé tiskovky a tady už doplnil i vysvětlivky k výsledkům ohledně * a ** smajlíksmajlík
7. 10. 2019 09:237
0 0
Já bych dokonce řekl, že WRC 2 Pro je trochu zrada na Škodu, protože jediná za to platí promotérovi ten poplatek. Ty ostatní automobilky to mají zadarmo, protože už platí za účast ve WRC
7. 10. 2019 15:048
0 0
liposh, se na to díváš blbě. Škoda holt platí za blbost, že nemá taky WRC. Pak by měla WRC2 Pro taky zadax smajlík
7. 10. 2019 15:299
0 0
Tak paradoxně si za WRC2PRO může sama, když jako jediná továrna se zůčastňovala WRC2 které bylo primárně pro soukromníky s R5, akorát jim to dlouho někdo trpěl a mhouřil oči, než se nejspíš někdo ozval a tak vzniklo WRC2PRO
9. 10. 2019 13:0810
0 0
nikde a nikdy nebylo napsaný, že WR2 je jen, nebo primárně, pro soukromníky
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!