7. 10. 2019 08:01 − 2120× − 0

Fabian málem králem

Fabian Kreim se mohl již o tomto víkendu radovat ze zisku třetí trofeje pro šampióna německého mistrovství.

Nakonec ale z předposlední soutěže odjíždí stále „jen“ v pozici hlavního favorita. Pravděpodobnost, že se jezdec stáje Škoda Auto Deutschland za dva týdny mistrem nestane, je však velmi mizivá. Napřed to vypadalo, že se jeho hlavním soupeřem stane Christian Riedemann, který si nově pronajal Volkswagen Polo GTI R5. Tradiční problém v podobě nedostatku financí a z toho plynoucí ojedinělé starty v kombinaci se zastavením druhé letošní soutěže po tragické nehodě a také jednom odstoupení pro technickou závadu Riedemanna odstavil na vedlejší kolej. Finance na kompletní šampionát naopak dokázal sehnat Hermann Gassner jun. a s Hyundaiem i20 R5 rodinné stáje si nepočínal vůbec zle. Na druhou stranu je třeba přiznat, že Kreima ani jednou neporazil a končil těsně za ním.

Německý šampionát se sice letos může pochlubit celkem zajímavým jezdeckým a technickým obsazením, ale jinak se nachází v dost velké krizi. Krizi způsobené nedostatkem soutěží. Ještě před čtyřmi roky kalendář čítal solidních dvanáct podniků. Letos jich bylo po úbytku spousty organizátorů přihlášeno jen sedm a z toho ještě ADAC Cosmo Rallye Wartburg byla zrušena v průběhu rozjeté sezóny. Jelikož se nakonec nedojela ani AvD Sachsen-Rallye, příležitost k zisku bodů se smrskla na nevelkých pět. S takovou tendencí nebude brzy po německém mistrovství v rally ani vidu ani slechu. Teprve pak ale budou spokojeni zelení aktivisté, jejichž zelené mozky bohužel hýbou současnou německou politikou.

ADMV Rallye Erzgebirge každopádně nabídnula hodně zajímavé zápolení celkem osmašedesáti dvojic, ze kterých osm usedlo do kokpitů speciálů R5. Julius Tannert po třech letech strávených v juniorském mistrovství světa mění plány a příští rok se chce věnovat startům v domácím mistrovství. Aby se na tuto novou kapitolu své kariéry dobře připravil, vyrazil už na předposlední dějství letošní sezóny. Start se Škodou Fabia R5 evo rozjel senzačně, dvěma nejrychlejšími časy. Déšť ve třetí a zároveň poslední zkoušce první etapy ale více seděl Kreimovi, který svého značkového kolegu přeskočil a do hlavní části soutěže odcházel s náskokem skoro deseti vteřin. Nejrychlejší techniku zbytku světa po vozech R5 pilotoval Ruben Zeltner. Navigován svou ženou Petrou si svou pozici uhlídal i v sobotu a nakonec v boji o sedmé místo těsně udolal českého zástupce Karla Trněného s Fordem Fiesta R5. Hezká oslava dvacátého startu na domácím podniku. Carsten Mohe mohl být Zeltnerovi velkým soupeřem, ale to by nesměl při testování rozbít svůj Renault Megáne Maxi a ještě se při tom zranit. Nejrychlejší vůz s pohonem přední nápravy, Ford Fiesta R2T19 do cíle na desátém místě dovezl Sepp Wiegand. Někdejší pilot německé stáje značky Škoda. Tannert už v sobotu na svou rychlost z pátku nenavázal a v náročných povětrnostních podmínkách byl rád, že do cíle doklouzal na třetím místě. Ráno ještě dokázal dvě zkoušky vyhrát Kreim, ale pak převzal taktovku Gassner jun. Pilot Hyundaie si na zmáčených tratích počínal jako ryba ve vodě, z techniky doloval maximum a zajížděl jeden nejrychlejší čas za druhým. Když vyhrál i samostatně bodovanou Power Stage, rozhodnul o odložení Kreimovy korunovace mistrem. Během šesti testů však musel Gassner jun. umazat skoro půlminutové manko. Povedlo se mu to? Nakonec bohužel ne, k vítězství mu chybělo nicotných 6,8 sekundy.

Stav šampionátu: 1. Kreim 107, 2. Gassner jun. 79, 3. Geipel 40, 4. Rostek 37, 5. Riedemann 28, 6. Griebel 22

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!