Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 10. 2019 21:24 − 9507× − 14 0

Gryazin: Fiesta se od koncernových R5 liší

Ruský jezdec ani letos nepolevuje v soutěžáckém zápřahu a po Wales Rally si udělal trojtest, kde srovnal hned 3 speciály R5.

Mladý ruský jezdec Nikolay Gryazin i letos sedí v soutěžním autě pomalu každý víkend a soustředí se zejména na MS, kde drží čtvrtou příčku v klasifikaci WRC2 a byť s nutnou dávkou teorie a matematiky má ještě šanci na zisk titulu. To vše za volantem Fabie R5, která je jezdcovým nářadím poslední tři sezóny, avšak letos při slovinské Rally Nova Gorica si vyzkoušel Polo R5. To bylo s vítězným koncem a nyní si po Wales rally udělal pořádný srovnávací test nejen obou koncernových R5, ale do porovnání si přidal i Fiestu Mk2 z M-Sportu. Nejprve si v den svých narozenin srovnal Fabii a Polo, aby zjistil, zda VW udělá podobně dobrý dojem na šotolině jako na asfaltu a den na to si v roli testovacího jezdce vyzkoušel i Fiestu.

Asi mnoho fanoušků zajímá, jak ze srovnání vyjdou oba koncernové vozy, když jsou testovány na stejné trati v kompletu Sweet Lamb. "Po Wales rally jsme si udělali šotolinový test k porovnání obou aut a mohu říct, že ve VW mám pocit, že se snadněji řídí. Snáze se s ním jede, lehčeji se posílá bokem a jet s Polem naplno hned od začátku není vůbec těžké. Ač jsem s ním doposud neměl zkušenosti na šotolině, tak jsem s ním mohl hned jet na stejné úrovni jako s naší Fabií," porovnává Nicolay Gryazin na svých webovkách oba vozy a pokračuje, "počas testu jsme pracovali i na Fabii, snažili se ji na řízení udělat pocitově stejnou jak Polo. Auto se od sebe trošku liší a nejde říct, že jedno je lepší jak druhé, jsou si velmi podobné, jen nám trochu déle trvalo škodovku nastavit. Velkým rozdílem je však posez v autě. Ve Fabii se cítíte jako pasažér a pohybujete se spolu s autem, ale Polo řídíte, jak kdybyste byli přesně ve středu auta a byli s ním jedno, takže smyky a krizovky vnímáte více v klidu, nijak strašidelně," doplňuje srovnání loňský juniorský mistr Evropy.

Jak bylo naznačeno v úvodu, druhý den testů čekala na Nicolaye Gryazina Fiesta Mk2, konkrétně šlo o auto, se kterým Hayden Paddon odjel Wales rally. "Při testu Fiesty jsme poprvé spolupracovali s továrním týmem a s novými inženýry a poznali jsme nové lidi. Viděli jsme jiný způsob práce s autem a byli překvapení tím, že se Fiesta od koncernu liší z hlediska transmisí. Maximální krouťák má Fiesta v nižších otáčkách, takže se řadí dřív a na to je třeba si zvyknout. Ve Fiestě šlápnete na plyn a auto okamžitě vyrazí vpřed. Takže jako první věc je třeba na autě nastavit mapu motoru. Fiesta má 12 různých možností, což je rozdíl proti Škodě a VW, takže je tady potřeba správně volit mapu pro panující podmínky a stav cesty," popisuje ruský jezdec a říká, že z hlediska řízení je Fiesta podobná spíše Polu, ale vyžaduje precizní nastavení a uzavírá možná očekávatelným verdiktem: "Byla to zajímavá zkušenost a jsme spokojeni se zjištěním, že se každé auto chová jinak. Nejde říct, že jedno z nich ty zbylé celkově převyšuje, každé má své silné stránky a jako jezdci se mi to tak líbí."

Komentářů celkem: 14
14. 10. 2019 11:02
0 1
Nevím, jestli mám, ale jsme tu všichni přátelé, takže se snad nikdo neurazí. Nuže, Kuře, slovo "počas" je slovensky, česky se říká "během" smajlík Googlil jsem si ještě, jestli by to nemohl být archaismus, ale bohužel nikoliv.
14. 10. 2019 14:31
1 0
Vidím, že moravismy ještě jakštakš projdou, ale slovenština je moc. Byl jsem večer zdechlý hledat český výraz, tak jsem nechal "počas". Češtinářským puristům sa preto ospravedlňujem smajlík
14. 10. 2019 14:57
1 0
Původně napsal kuře
Vidím, že moravismy ještě jakštakš projdou, ale slovenština je moc. Byl jsem večer zdechlý hledat český výraz, tak jsem nechal "počas". Češtinářským puristům sa preto ospravedlňujem smajlík
Vidíš, a mi ani ta "slovenčina" nevadí. Píšeš zajímavě a občasná chybička se prostě vloudí. Kdysi jsem měl jednoho klienta (byl to starý rozšafný doktor), kterému jsem zvojtil smlouvu a když jsem se mu omlouval, jenom utrousil:" Neomylní jsou pouze bohové." Takže to zase tak moc neřeš. Hlavní je, že píšeš zajímavě a je to hodně čitelné.smajlík
A moc díky za článek.smajlík
14. 10. 2019 19:25
1 0
Původně napsal kuře
Vidím, že moravismy ještě jakštakš projdou, ale slovenština je moc. Byl jsem večer zdechlý hledat český výraz, tak jsem nechal "počas". Češtinářským puristům sa preto ospravedlňujem smajlík
Ještě dodatek:
https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/pocas
15. 10. 2019 06:57
0 0
Ano, ano. Každé auto je jiné, v každém je to super a kdybyste mě snad chtěli do továrního týmu, tak už jsem to auto řídil a jde mi to s ním smajlíksmajlíksmajlík
15. 10. 2019 10:43
Upraveno 10:44
1 0
Řekl bych že už jsem viděl/četl skoro vše, ale aby se na stránkách o rally řešila pořád gramatika to mi přijde úsměvné. Já se divím že Vám to Kuře ještě neomlátil o hlavu. Jinak díky za skvělou práci co odvádíš. smajlík
15. 10. 2019 19:53
1 0
Naprostý souhlas budme rádi ,že si někdo dá tu práci a píše..tak Kuře dík moc za tvou práci.smajlík
17. 10. 2019 00:58
1 0
Původně napsal liposh
Nevím, jestli mám, ale jsme tu všichni přátelé, takže se snad nikdo neurazí. Nuže, Kuře, slovo "počas" je slovensky, česky se říká "během" smajlík Googlil jsem si ještě, jestli by to nemohl být archaismus, ale bohužel nikoliv.
Že tě to baví, takhle se furt klacíkem v hovně rejpat. Já ocěňuju, že sem někdo píše aktuální věci ve svém zájmu a zadarmo a gramatika je teda to poslední, co by mě tady nějak vadilo.
17. 10. 2019 08:48
Upraveno 08:49
0 0
Protože se tady v pravidelných cyklech opakují interpelace na gramatiku v článcích tohoto fóra, navrhuji k pravidlům účasti dodat ještě jedno:
Možnost kritizovat články za chyby v gramatice bude mít pouze ten, kdo na tomto fóru aspoň jednou týdně uveřejní článek s motoristickou tématikou a kvalitním obsahem, přičemž tento článek bude zároveň bez gramatických chyb. Kvalitu námětu posoudí místní motorističtí odborníci, gramatiku proberou hnidopichové. Pokud někdo toto pravidlo poruší, bude mu na jeden kalendářní měsíc odebrána možnost přihlášení se všemi důsledky - nemožnost debatovat, nemožnost účasti v typovačce, atd.
17. 10. 2019 12:10
0 0
Serte na to, liposh si uvaří čaj s mlíkem, protože tohle už je podle mě fakt přes čáru.. Spíš mi řekněte, kde ten Gryazin bere prachy tvl, to je neuvěřitelný co včechno jede.
17. 10. 2019 14:58
0 0
Rusko,"země neomezených možností" smajlík
17. 10. 2019 16:07
0 0
17. 10. 2019 17:32
0 0
Původně napsal Pepan A1
Protože se tady v pravidelných cyklech opakují interpelace na gramatiku v článcích tohoto fóra, navrhuji k pravidlům účasti dodat ještě jedno:
Možnost kritizovat články za chyby v gramatice bude mít pouze ten, kdo na tomto fóru aspoň jednou týdně uveřejní článek s motoristickou tématikou a kvalitním obsahem, přičemž tento článek bude zároveň bez gramatických chyb. Kvalitu námětu posoudí místní motorističtí odborníci, gramatiku proberou hnidopichové. Pokud někdo toto pravidlo poruší, bude mu na jeden kalendářní měsíc odebrána možnost přihlášení se všemi důsledky - nemožnost debatovat, nemožnost účasti v typovačce, atd.
Musím umět snášet vejce, abych poznal pukavec?
17. 10. 2019 21:08
0 0
Původně napsal jaymz
Původně napsal Pepan A1
Protože se tady v pravidelných cyklech opakují interpelace na gramatiku v článcích tohoto fóra, navrhuji k pravidlům účasti dodat ještě jedno:
Možnost kritizovat články za chyby v gramatice bude mít pouze ten, kdo na tomto fóru aspoň jednou týdně uveřejní článek s motoristickou tématikou a kvalitním obsahem, přičemž tento článek bude zároveň bez gramatických chyb. Kvalitu námětu posoudí místní motorističtí odborníci, gramatiku proberou hnidopichové. Pokud někdo toto pravidlo poruší, bude mu na jeden kalendářní měsíc odebrána možnost přihlášení se všemi důsledky - nemožnost debatovat, nemožnost účasti v typovačce, atd.
Musím umět snášet vejce, abych poznal pukavec?
To sice ne, ale největší kritici se obvykle rekrutují z lidí, kteří by takový článek nebyli schopni vytvořit. Tak bych chtěl, aby si to zkusili i z té druhé strany a možná by pak byli tolerantnější. Tím debatu na téma hrubek končím.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama