Gryazin: Fiesta se od koncernových R5 liší
Mladý ruský jezdec Nikolay Gryazin i letos sedí v soutěžním autě pomalu každý víkend a soustředí se zejména na MS, kde drží čtvrtou příčku v klasifikaci WRC2 a byť s nutnou dávkou teorie a matematiky má ještě šanci na zisk titulu. To vše za volantem Fabie R5, která je jezdcovým nářadím poslední tři sezóny, avšak letos při slovinské Rally Nova Gorica si vyzkoušel Polo R5. To bylo s vítězným koncem a nyní si po Wales rally udělal pořádný srovnávací test nejen obou koncernových R5, ale do porovnání si přidal i Fiestu Mk2 z M-Sportu. Nejprve si v den svých narozenin srovnal Fabii a Polo, aby zjistil, zda VW udělá podobně dobrý dojem na šotolině jako na asfaltu a den na to si v roli testovacího jezdce vyzkoušel i Fiestu.
Asi mnoho fanoušků zajímá, jak ze srovnání vyjdou oba koncernové vozy, když jsou testovány na stejné trati v kompletu Sweet Lamb. "Po Wales rally jsme si udělali šotolinový test k porovnání obou aut a mohu říct, že ve VW mám pocit, že se snadněji řídí. Snáze se s ním jede, lehčeji se posílá bokem a jet s Polem naplno hned od začátku není vůbec těžké. Ač jsem s ním doposud neměl zkušenosti na šotolině, tak jsem s ním mohl hned jet na stejné úrovni jako s naší Fabií," porovnává Nicolay Gryazin na svých webovkách oba vozy a pokračuje, "počas testu jsme pracovali i na Fabii, snažili se ji na řízení udělat pocitově stejnou jak Polo. Auto se od sebe trošku liší a nejde říct, že jedno je lepší jak druhé, jsou si velmi podobné, jen nám trochu déle trvalo škodovku nastavit. Velkým rozdílem je však posez v autě. Ve Fabii se cítíte jako pasažér a pohybujete se spolu s autem, ale Polo řídíte, jak kdybyste byli přesně ve středu auta a byli s ním jedno, takže smyky a krizovky vnímáte více v klidu, nijak strašidelně," doplňuje srovnání loňský juniorský mistr Evropy.
Jak bylo naznačeno v úvodu, druhý den testů čekala na Nicolaye Gryazina Fiesta Mk2, konkrétně šlo o auto, se kterým Hayden Paddon odjel Wales rally. "Při testu Fiesty jsme poprvé spolupracovali s továrním týmem a s novými inženýry a poznali jsme nové lidi. Viděli jsme jiný způsob práce s autem a byli překvapení tím, že se Fiesta od koncernu liší z hlediska transmisí. Maximální krouťák má Fiesta v nižších otáčkách, takže se řadí dřív a na to je třeba si zvyknout. Ve Fiestě šlápnete na plyn a auto okamžitě vyrazí vpřed. Takže jako první věc je třeba na autě nastavit mapu motoru. Fiesta má 12 různých možností, což je rozdíl proti Škodě a VW, takže je tady potřeba správně volit mapu pro panující podmínky a stav cesty," popisuje ruský jezdec a říká, že z hlediska řízení je Fiesta podobná spíše Polu, ale vyžaduje precizní nastavení a uzavírá možná očekávatelným verdiktem: "Byla to zajímavá zkušenost a jsme spokojeni se zjištěním, že se každé auto chová jinak. Nejde říct, že jedno z nich ty zbylé celkově převyšuje, každé má své silné stránky a jako jezdci se mi to tak líbí."
Vidím, že moravismy ještě jakštakš projdou, ale slovenština je moc. Byl jsem večer zdechlý hledat český výraz, tak jsem nechal "počas". Češtinářským puristům sa preto ospravedlňujem
A moc díky za článek.
Vidím, že moravismy ještě jakštakš projdou, ale slovenština je moc. Byl jsem večer zdechlý hledat český výraz, tak jsem nechal "počas". Češtinářským puristům sa preto ospravedlňujem
https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/pocas
Nevím, jestli mám, ale jsme tu všichni přátelé, takže se snad nikdo neurazí. Nuže, Kuře, slovo "počas" je slovensky, česky se říká "během" Googlil jsem si ještě, jestli by to nemohl být archaismus, ale bohužel nikoliv.
Možnost kritizovat články za chyby v gramatice bude mít pouze ten, kdo na tomto fóru aspoň jednou týdně uveřejní článek s motoristickou tématikou a kvalitním obsahem, přičemž tento článek bude zároveň bez gramatických chyb. Kvalitu námětu posoudí místní motorističtí odborníci, gramatiku proberou hnidopichové. Pokud někdo toto pravidlo poruší, bude mu na jeden kalendářní měsíc odebrána možnost přihlášení se všemi důsledky - nemožnost debatovat, nemožnost účasti v typovačce, atd.
Protože se tady v pravidelných cyklech opakují interpelace na gramatiku v článcích tohoto fóra, navrhuji k pravidlům účasti dodat ještě jedno:
Možnost kritizovat články za chyby v gramatice bude mít pouze ten, kdo na tomto fóru aspoň jednou týdně uveřejní článek s motoristickou tématikou a kvalitním obsahem, přičemž tento článek bude zároveň bez gramatických chyb. Kvalitu námětu posoudí místní motorističtí odborníci, gramatiku proberou hnidopichové. Pokud někdo toto pravidlo poruší, bude mu na jeden kalendářní měsíc odebrána možnost přihlášení se všemi důsledky - nemožnost debatovat, nemožnost účasti v typovačce, atd.
Protože se tady v pravidelných cyklech opakují interpelace na gramatiku v článcích tohoto fóra, navrhuji k pravidlům účasti dodat ještě jedno:
Možnost kritizovat články za chyby v gramatice bude mít pouze ten, kdo na tomto fóru aspoň jednou týdně uveřejní článek s motoristickou tématikou a kvalitním obsahem, přičemž tento článek bude zároveň bez gramatických chyb. Kvalitu námětu posoudí místní motorističtí odborníci, gramatiku proberou hnidopichové. Pokud někdo toto pravidlo poruší, bude mu na jeden kalendářní měsíc odebrána možnost přihlášení se všemi důsledky - nemožnost debatovat, nemožnost účasti v typovačce, atd.