14. 10. 2019 14:46 − 1944× − 0 0

Hořkosladký triumf Hyundaie

Devátý podnik španělského asfaltového mistrovství ovládli dva zástupci korejské značky.

Double je rozhodně považovaný za úspěch, ale tento konkrétní může značce Hyundai paradoxně zhoršit vyhlídky na zisk španělského titulu. Více ale až na konci článku. Teď se podívejme, kdo patřil mezi hlavní protagonisty boje o vítězství v jubilejním čtyřicátém ročníku Rallye Santander Cantabria. Jako obvykle se jednalo o zástupce třech nejsilnějších značek Citroën, Hyundai a Suzuki. Overal s logem francouzské značky na sebe po delší době obléknul její někdejší tovární pilot Jesús Puras. V Oviedu uzavíral první desítku a při druhém startu tak pomýšlel na daleko lepší výsledek. Jeho stájový kolega Pepe López má ambice daleko vyšší, když míří za ziskem svého premiérového španělského titulu. Nejvíce na pozoru se pilot C3 R5 musí mít před Ivánem Aresem, který pokračuje s Hyundaiem i20 R5, se kterým se z titulu radoval už předloni. Mezi nejlepší trojicí se drží i jeho značkový kolega Surhayen Pernía, který letos ještě ani jednu soutěž nevyhrál. Třetí velkou značkou španělského mistrovství je další asijská firma Suzuki. Na rozdíl od Citroënu a Hyundaie se ale jejich dva jezdci Joan Vinyes a Javier Pardo musí spolehát na pomalejší speciály kategorie N5. Pravidelně se s nimi ale umisťují za nejrychlejšími R5 a tak není při problémech někoho ze soupeřů vyloučen ani posun na bednu.

Bohatý na dramatické okamžiky se stal už předstartovní shakedown. Puras tam svou C3 poslal na střechu a jeho start se dostal do vážného ohrožení. Mechanici stáje Sports&You ale předvedli skvělou práci a vítěz Tour de Corse 2001 na slavnostním startu nechyběl. V samotné soutěži si ale žádný velký úspěch nepřipsal. Hned na začátku zvolil na svou C3 R5 špatné obutí, ale o moc rychleji nejel ani v následujících sekcích. Nejrychlejšího jezdce dvoukolky Daniela Martíneze Gonzáleze v Citroënu DS3 R3T sice nechal za sebou, ale páté místo s šestiminutovým odstupem za vítězem zůstává hodně za očekáváním. Vinyes se už v RZ 3 dostal do velkých problémů a své Suzuki Swift Sport R+ následně odstavil. Jeho kolega Pardo měl tentokrát více štěstí a soutěž dokončil těsně pod stupni vítězů. Nejrychleji do soutěže vstoupil López, který vyhrál první zkoušku a úvodní sekci zakončil na čele s náskokem 4,3 sekundy na Arese. Ten ale vyhrál následující test a posunul se do čela. López dokonce spadnul až za druhý Hyundai pilotovaný Perníou.

Největší problémy však jezdce Citroënu měly teprve postihnout. Stalo se tak v pátém testu, kde se vyskytly obrovské problémy s elektronikou vozu a López se na trati zpozdil skoro o celou minutu. Veškeré naděje na vítězství tím vzaly za své a lídr mistrovství se musel spokojit s třetí příčkou. Ares pokračoval na vedoucí příčce, ale v samostatně bodované RZ 6 jej zpomalil defekt. Ten jej zaprvé připravil o maximum bonusových bodů a zadruhé o vedoucí příčku. Novým lídrem se tak stal druhý pilot i20 R5 Pernía. Do cíle jednodenní soutěže ale ještě zbývaly dvě náročné zkoušky, které se navíc jely za tmy. Ares dal do závěru vše, vítězství potřeboval jako sůl. V závěrečné zkoušce jej ale extrémní nasazení vyvedlo až mimo trať. Incident se nakonec obešel bez odstoupení, ale s druhou příčkou Ares určitě moc spokojený není. Ve vyrovnaném boji o titul potřebuje sbírat triumfy, jeho hlavní rival López jich má stále o tři více. A porážka od značkového kolegy má hodně rozporuplný nádech. Pernía se každopádně na cílové rampě mohl pořádně radovat, tak dobrý výkon už delší dobu nepředvedl a triumf ve španělském šampionátu získal poprvé po šesti letech.

Stav šampionátu: 1. López 215, 2. Ares 207, 3. Pernía 183, 4. Vinyes 143, 5. Pardo 125, 6. Blach 92

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama