15. 10. 2019 18:32 − 1447× − 1 0

Vítěz vzešel od zeleného stolu

Osmé dějství argentinského mistrovství skončilo dvojitým úspěchem stáje značky Chevrolet.

O tom, který ze dvou jezdců modrobílých speciálů Agile MRT získal vítězství, se však rozhodovalo až po skončení soutěže. U zeleného stolu. Dvojice stáje Tango na start Rally de San Luis, která oproti ostatním soutěžím šampionátu nabídnula delší trať se 177 kilometry, dorazila v pozici lídrů mistrovství. Miguel Baldoni vyhrál předcházející Rally de Nequén a v průběžném pořadí se dotáhnul pouhých 12 bodů za svého stájového kolegu Marcose Ligata. Argentinský multišampión letos opanoval už tři soutěže, ale v zářijové sedmé soutěži cíl neviděl. Další matador argentinských tratí Federico Villagra letos cíl neviděl už mockrát a zatím se krčil na průběžné páté příčce. S obdobným Fordem Fiesta MRT si tak zatím lépe počíná Nicolás Díaz, kterému před podnikem v San Luis patřilo místo třetí. Do argentinského mistrovství vstoupí příští rok naplno speciály mezinárodní kategorie R5. Společně s nimi by se na jihoamerické půdě měly objevit i speciály R4 a jeden takový si už počtvrté v řadě vyzkoušel Javier Castro. Během dvoudenní rally zaznamenal s Toyotou Etios R4 jedno dílčí vítězství, ale dostal se i do nemalých problémů a do cíle přijel jako pátý.

Nejrychlejší vstup do náročné soutěže, která se do kalendáře vrátila po čtyřech letech, zaznamenal Baldoni. Rychlost z divácké superspeciálky pilot Chevroletu přenesl i na přírodní úseky a po třech zkouškách vedl před stájovým kolegou Baldonim o 6,8 sekundy. Už ve třetím testu bohužel zakončil svou jízdu čtvrtý muž průběžného pořadí Geronimo Padilla, který se s novým Volkswagenem Polo MRT trochu trápí. Čtvrtá zkouška byla zrušena a následující pátá přinesla změnu na pozici lídra. Baldoniho postihnul defekt a propadnul se za Ligata. Díazovu Fiestu MRT začaly trápit potíže s přehřívajícím se motorem, které následně vedly k odstoupení. Technické problémy vyřadily o zkoušku později i Villagrův Ford. Baldoni chtěl před koncem etapy umazat své manko po defektu, ale porucha turba jej v posledních dvou testech připravila o další minutu a čtvrt.

Velmi zajímavý souboj probíhal v druhé etapě o třetí místo. Po sobotě držel poslední pódiovou příčku Augusto D’Agostini s Volkswagenem Polo MRT, ale Luis Arceluz s Renaultem Clio MRT na něho útočil. Oba jezdci si pořadí několikrát prohodili a bronz nakonec vybojoval pilot VW. Baldoni se hned ráno dal do vyhrávání rychlostních zkoušek. Ligato s minutovým náskokem nemusel nikam moc spěchat. V dvanácté zkoušce mu ale zatrnulo, když do cíle dorazil na defektu. Z minutového náskoku rázem zůstalo jen 26,2 sekundy. Baldoni s druhým Chevroletem se hodně snažil, ale souboj o první příčku nakonec prohrál o nicotných 3,2 sekundy. Soutěž tím však ještě nekončila. Sportovní komisaři se sešli, aby projednali Ligatův přestupek. Po defektu v RZ 12 absolvoval přejezd, aniž by se mu točila všechna čtyři kola. To odporuje pravidlům a Ligato mohl být rád, že obdržel jen minutovou penalizaci. O vítězství sice přišel, ale propadnul se jen na druhé místo. Maximum bodů si každopádně ze San Luis odvezl Baldoni a stal se novým lídrem mistrovství.

Stav šampionátu: 1. Baldoni 296; 2. Ligato 293; 3. A. D´Agostini 217; 4. Díaz 201; 5. Padilla 197; 6. Villagra 175

Komentářů celkem: 1
16. 10. 2019 18:24
0 0
Ty jo závodní Ford Kas jsem neviděl hodně dlouho! smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama