15. 10. 2019 18:32 − 2192× − 1

Vítěz vzešel od zeleného stolu

Osmé dějství argentinského mistrovství skončilo dvojitým úspěchem stáje značky Chevrolet.

O tom, který ze dvou jezdců modrobílých speciálů Agile MRT získal vítězství, se však rozhodovalo až po skončení soutěže. U zeleného stolu. Dvojice stáje Tango na start Rally de San Luis, která oproti ostatním soutěžím šampionátu nabídnula delší trať se 177 kilometry, dorazila v pozici lídrů mistrovství. Miguel Baldoni vyhrál předcházející Rally de Nequén a v průběžném pořadí se dotáhnul pouhých 12 bodů za svého stájového kolegu Marcose Ligata. Argentinský multišampión letos opanoval už tři soutěže, ale v zářijové sedmé soutěži cíl neviděl. Další matador argentinských tratí Federico Villagra letos cíl neviděl už mockrát a zatím se krčil na průběžné páté příčce. S obdobným Fordem Fiesta MRT si tak zatím lépe počíná Nicolás Díaz, kterému před podnikem v San Luis patřilo místo třetí. Do argentinského mistrovství vstoupí příští rok naplno speciály mezinárodní kategorie R5. Společně s nimi by se na jihoamerické půdě měly objevit i speciály R4 a jeden takový si už počtvrté v řadě vyzkoušel Javier Castro. Během dvoudenní rally zaznamenal s Toyotou Etios R4 jedno dílčí vítězství, ale dostal se i do nemalých problémů a do cíle přijel jako pátý.

Nejrychlejší vstup do náročné soutěže, která se do kalendáře vrátila po čtyřech letech, zaznamenal Baldoni. Rychlost z divácké superspeciálky pilot Chevroletu přenesl i na přírodní úseky a po třech zkouškách vedl před stájovým kolegou Baldonim o 6,8 sekundy. Už ve třetím testu bohužel zakončil svou jízdu čtvrtý muž průběžného pořadí Geronimo Padilla, který se s novým Volkswagenem Polo MRT trochu trápí. Čtvrtá zkouška byla zrušena a následující pátá přinesla změnu na pozici lídra. Baldoniho postihnul defekt a propadnul se za Ligata. Díazovu Fiestu MRT začaly trápit potíže s přehřívajícím se motorem, které následně vedly k odstoupení. Technické problémy vyřadily o zkoušku později i Villagrův Ford. Baldoni chtěl před koncem etapy umazat své manko po defektu, ale porucha turba jej v posledních dvou testech připravila o další minutu a čtvrt.

Velmi zajímavý souboj probíhal v druhé etapě o třetí místo. Po sobotě držel poslední pódiovou příčku Augusto D’Agostini s Volkswagenem Polo MRT, ale Luis Arceluz s Renaultem Clio MRT na něho útočil. Oba jezdci si pořadí několikrát prohodili a bronz nakonec vybojoval pilot VW. Baldoni se hned ráno dal do vyhrávání rychlostních zkoušek. Ligato s minutovým náskokem nemusel nikam moc spěchat. V dvanácté zkoušce mu ale zatrnulo, když do cíle dorazil na defektu. Z minutového náskoku rázem zůstalo jen 26,2 sekundy. Baldoni s druhým Chevroletem se hodně snažil, ale souboj o první příčku nakonec prohrál o nicotných 3,2 sekundy. Soutěž tím však ještě nekončila. Sportovní komisaři se sešli, aby projednali Ligatův přestupek. Po defektu v RZ 12 absolvoval přejezd, aniž by se mu točila všechna čtyři kola. To odporuje pravidlům a Ligato mohl být rád, že obdržel jen minutovou penalizaci. O vítězství sice přišel, ale propadnul se jen na druhé místo. Maximum bodů si každopádně ze San Luis odvezl Baldoni a stal se novým lídrem mistrovství.

Stav šampionátu: 1. Baldoni 296; 2. Ligato 293; 3. A. D´Agostini 217; 4. Díaz 201; 5. Padilla 197; 6. Villagra 175

Komentářů celkem: 1
16. 10. 2019 18:241
0 0
Ty jo závodní Ford Kas jsem neviděl hodně dlouho! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!