Citroen testoval (nejen) radikální úpravu aera
První dvě sezóny Citroeny C3 WRC úplně neukazovaly výkony, které by se od dominantního týmu první dekády tohoto století čekaly, ale zlepšení přineslo letošní angažmá Sébastiena Ogiera, jenž hned při premiéře ve versailleském týmu dokázal vyhrát Rallye Monte Carlo. Od té doby přidal další sedm pódiových umístění (vč. dvou dalších prvenství) a je druhý průběžně mezi jezdci a Citroen mezi značkami pak třetí. No a aby se zvýšily Francouzovy šance na sedmý titul v řadě, u Citroenu nezahálí a pracují na voze, přičemž nedávný Španělský test přinesl zatím největší úpravu vzhledu C3 od její homologace. Cílem je totiž zlepšit chování auta na asfaltu, protože v Německu oba jezdci týmu neskrývali rozčarování z chování vozu, viz např. Ogierův komentář z cílem Dhrontalu, kde auto označil za neříditelné. No a vzhledem k tomu, že v Katalánsku se dva dny jede na asfaltu, pro Ogierovy titulové ambice by bylo jenom dobře, kdyby se C3 začala chovat slušně a opět na zpevněném povrchu fungovat, jako v roce 2017.
Foto: Hugo Blancher
Proto tedy onen test, kde se zkoušely nové prvky zejména na předním nárazníku, avšak jak se pro Autosport.com nechává slyšet technický ředitel týmu Olivier Maroselli, test ještě nutně neznamená, že se všechny zkoušené prvky objeví v Katalánsku na autě. "Jediné, co na toto téma mohu prozradit je, že makáme naplno," zůstává Maroselli tajnůstkářským. Jak se nechává dále slyšet nejmenovaný zdroj z konkurenčního týmu, celé depo bude sledovat, s čím se Francouzi nakonec vytasí. "Udělali hodně práce na celém autě. Bude zajímavé zjistit, kolik nových věcí nasadí, ale pokud nic nepoužijí, tak si budeme pokládat otázku, proč to Ogier testoval, zejména když se teď nacházíme v klíčové fázi sezóny."
Jak dále z týmu zaznívá, hlavním problémem, proč nyní C3 nefunguje na asfaltu tak, jako dřív, je její nedotáčivost vzniknuvší vývojem na podvozku, avšak Olivier Maroselli je přesvědčený, že test před Katalánskou rally pomohl tyto problémy vyřešit: "Pracovali jsme hlavně na diferenciálech. Přišli jsme na nějaké zajímavé myšlenky již na naší testovací dráze v Satory a nyní tyto idei testujeme v podmínkách jaké budou panovat při Katalánské rally. Poprvé také na asfaltu používáme novou geometrii přední nápravy, kterou jsme debutovali ve Finsku. Pracovalo se také na tlumičích a když se to vše sečte dohromady, podařilo se nám vyřešit problém s nedotáčivostí, který nás trápil na předchozích asfaltových soutěžích. Podařilo se nám zlepšit stabilitu auta a jezdci jsou se změnami spokojení. Ale nic nenahradí závod, protože nevíme, zda všechny změny budou dostatečné na to, abychom drželi krok se soupeři," uzavírá technický ředitel Citroenu.
Ten totiž, pokud si ho vybavuji, vypadá úplně jinak...
Ta fotka u článku mně jen přiměla reagovat.
Myslím, že jsi to docela nepochopil - léta tvrdím, že současný vrchol soutěžního náčiní nemá se sérivou produkcí nic společného. V podstatě nechápu, proč se ty vozy označují C3, Fiesta, Yaris a podobně, když mají společný tak možná skelet. Jednodušší by bylo označení Citroen WRC, Ford WRC nebo Toyota WRC.
Ta fotka u článku mně jen přiměla reagovat.