Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 10. 2019 08:42 − 8490× − 6

Citroen testoval (nejen) radikální úpravu aera

Versailleský tým se rozhodl před Katalánskou rally vyzkoušet novou modifikaci aero paketu, který nezapře inspiraci Toyotou.

První dvě sezóny Citroeny C3 WRC úplně neukazovaly výkony, které by se od dominantního týmu první dekády tohoto století čekaly, ale zlepšení přineslo letošní angažmá Sébastiena Ogiera, jenž hned při premiéře ve versailleském týmu dokázal vyhrát Rallye Monte Carlo. Od té doby přidal další sedm pódiových umístění (vč. dvou dalších prvenství) a je druhý průběžně mezi jezdci a Citroen mezi značkami pak třetí. No a aby se zvýšily Francouzovy šance na sedmý titul v řadě, u Citroenu nezahálí a pracují na voze, přičemž nedávný Španělský test přinesl zatím největší úpravu vzhledu C3 od její homologace. Cílem je totiž zlepšit chování auta na asfaltu, protože v Německu oba jezdci týmu neskrývali rozčarování z chování vozu, viz např. Ogierův komentář z cílem Dhrontalu, kde auto označil za neříditelné. No a vzhledem k tomu, že v Katalánsku se dva dny jede na asfaltu, pro Ogierovy titulové ambice by bylo jenom dobře, kdyby se C3 začala chovat slušně a opět na zpevněném povrchu fungovat, jako v roce 2017.


Foto: Hugo Blancher

Proto tedy onen test, kde se zkoušely nové prvky zejména na předním nárazníku, avšak jak se pro Autosport.com nechává slyšet technický ředitel týmu Olivier Maroselli, test ještě nutně neznamená, že se všechny zkoušené prvky objeví v Katalánsku na autě. "Jediné, co na toto téma mohu prozradit je, že makáme naplno," zůstává Maroselli tajnůstkářským. Jak se nechává dále slyšet nejmenovaný zdroj z konkurenčního týmu, celé depo bude sledovat, s čím se Francouzi nakonec vytasí. "Udělali hodně práce na celém autě. Bude zajímavé zjistit, kolik nových věcí nasadí, ale pokud nic nepoužijí, tak si budeme pokládat otázku, proč to Ogier testoval, zejména když se teď nacházíme v klíčové fázi sezóny."

Jak dále z týmu zaznívá, hlavním problémem, proč nyní C3 nefunguje na asfaltu tak, jako dřív, je její nedotáčivost vzniknuvší vývojem na podvozku, avšak Olivier Maroselli je přesvědčený, že test před Katalánskou rally pomohl tyto problémy vyřešit: "Pracovali jsme hlavně na diferenciálech. Přišli jsme na nějaké zajímavé myšlenky již na naší testovací dráze v Satory a nyní tyto idei testujeme v podmínkách jaké budou panovat při Katalánské rally. Poprvé také na asfaltu používáme novou geometrii přední nápravy, kterou jsme debutovali ve Finsku. Pracovalo se také na tlumičích a když se to vše sečte dohromady, podařilo se nám vyřešit problém s nedotáčivostí, který nás trápil na předchozích asfaltových soutěžích. Podařilo se nám zlepšit stabilitu auta a jezdci jsou se změnami spokojení. Ale nic nenahradí závod, protože nevíme, zda všechny změny budou dostatečné na to, abychom drželi krok se soupeři," uzavírá technický ředitel Citroenu.

Komentářů celkem: 6
17. 10. 2019 09:18
0 0
Aerokit Toyota, ale titul stejně sfoukne Ott smajlíksmajlík
Fox
17. 10. 2019 09:46
0 0
Když se tak koukám na fotku té bestie, nějak nejsem schopen přiřadit si ji k Citroenu C3.
Ten totiž, pokud si ho vybavuji, vypadá úplně jinak...
17. 10. 2019 16:15
0 0
Zatímco ostatní WRC jsou úplně jak jejich předlohy z autosalonu... smajlík
Fox
17. 10. 2019 16:34
0 0
Myslím, že jsi to docela nepochopil - léta tvrdím, že současný vrchol soutěžního náčiní nemá se sérivou produkcí nic společného. V podstatě nechápu, proč se ty vozy označují C3, Fiesta, Yaris a podobně, když mají společný tak možná skelet. Jednodušší by bylo označení Citroen WRC, Ford WRC nebo Toyota WRC.
Ta fotka u článku mně jen přiměla reagovat.
Raf
17. 10. 2019 16:51
0 0
Tyto upravy jiz nebezpecne pripominaji 80. leta - jeste par zlepseni a je z toho Bcko jako vysite smajlík
17. 10. 2019 17:31
0 0
Původně napsal Fox
Myslím, že jsi to docela nepochopil - léta tvrdím, že současný vrchol soutěžního náčiní nemá se sérivou produkcí nic společného. V podstatě nechápu, proč se ty vozy označují C3, Fiesta, Yaris a podobně, když mají společný tak možná skelet. Jednodušší by bylo označení Citroen WRC, Ford WRC nebo Toyota WRC.
Ta fotka u článku mně jen přiměla reagovat.
To by nemělo marketingový smysl. Viz třeba Ford. Proto má tak málo od americké centrály. Někde jsem četl, že by měl M-sport víc peněz na Focus WRC než Fiesta WRC. Ta v americe zajímá min lidí, než větší model.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!