23. 10. 2019 07:39 − 1438× − 1

Další rumunský titul Simone Tempestiniho

Oproti letům předešlým to tentokrát trojnásobný rumunský šampión neměl tak jednoduché.

Ale mohl si za to sám, když cíl dvou soutěží nespatřil vlastní vinou. Havárie v Raliul Sibiului a Raliul Iasului v kombinaci s absencí v Raliul Moldovei udělaly své a Tempestini do závěrečné soutěže nastupoval s tím, že už nesmí udělat žádnou chybu. Role velkého soupeře jezdce Hyundaie se ujal Valentin Porcisteanu. V zimě přezbrojil na zbrusu nový Citroën C3 R5 a s ním vybojoval vítězství v Moldovei a Iasului a teď měl šanci dosáhnout na titul, který už jednou získal, před osmi lety. TESS Rally Brasov se po třinácti letech změnila z asfaltové zpátky na šotolinovou. Na jejím startu se sešla poněkud slabší konkurence než na jiných soutěžích letošního mistrovství. Vedle dvojice bojující o titul se měl o přední příčky poprat ještě Dan Girtofan se svou Škodou Fabia R5 a jeho značkový kolega Sebastian Barbu.

Porcisteanu měl už po první zkoušce jistotu, že se dvojnásobným rumunským šampiónem nestane. V nejkritičtějším momentu sezóny jej bohužel nepodržela technika. Stávkující Citroën C3 R5 musela posádka odstavit už po první zkoušce celé rally. Tempestini po předjetí pomalu jedoucího vozu svého hlavního soupeře mohl zpomalit a to také udělal. Úvodní rychlostní zkoušku tak vyhrál Barbu se Škodou Fabia R5. Od druhé zkoušky už ale znovu úřadoval ten, od kterého se to nejvíce očekávalo, pilot Hyundaie. Jeho náskok před sobotní etapou činil už 23 sekund. Nejzajímavěji tak před druhou etapou vypadal boj dvou škodováků o druhé místo. Girtofan za svým značkovým kolegou zaostával jen o 4,3 sekundy. Barbu se musel pořádně ohánět, aby druhé místo dokázal uhlídat. Před závěrečnou sekcí jeho náskok spadnul na 1,9 sekundy. V závěru už Girtofan ve stahování ztráty nepokračoval a musel se smířit s bronzem. Tempestini soutěž absolvoval ve svém obvyklém tempu a nový rumunský titul oslavil parádním vítězstvím.

Komentářů celkem: 1
23. 10. 2019 12:051
0 0
Jinak Porcisteanu měl dvojitý defekt a jenom jedno náhradní.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!