Ve Freyungu proběhla mistrovská korunovace
Lídr bodování Fabian Kreim k němu však měl výrazně blíže a při svém osmadvacetibodovém náskoku nemusel nikam moc spěchat. V podstatě jej o zisk třetího primátu jeho kariéry mohla připravit buď jezdecká chyba nebo selhání techniky. To se ale u spolehlivé Škody Fabia R5 moc očekávat nedalo. Hermann Gassner jun. naopak musel ve svém Hyundai i20 R5 najít poslední ukryté koníky, které se mu zatím v sezóně nepodařilo objevit. Jelikož letos ještě Kreima ani jednou neporazil, s jeho nadějemi to nevypadalo úplně optimisticky. Na startu se sešla na německé poměry kvalitní konkurence devadesáti posádek, ze kterých osm sedělo v nejsilnějších vozech R5. Do zápolení se po pauze znovu zapojil Christian Riedemann, který přivezl na start Volkswagen Polo GTI R5 stejně jako Dennis Rostek. V německém mistrovství se letos poprvé představil úřadující vicemistr Dominik Dinkel, který se letos věnoval zahraničním startům s Hyundaiem i20 R5.
V ADAC 3-Städte-Rallye se Dinkel představil s Fabií R5. Nejednalo se však o jeho loňský vůz, nýbrž o zbrusu novou Fabii R5 evo. Kratší úvodní etapu smíšená posádka zakončila s odstupem 11,1 sekundy na třetím místě. Ve třetím sobotním testu ale dvojice Dinkel – Fürstová omlátila svou škodovku o stromy a o jeden z nich i zůstala opřená. Ani jednomu z nich se naštěstí nic nestalo. S druhou Fabií R5 evo dokončil soutěž na čtvrtém místě Philip Geipel. V rodině Dinkelových sice moc nepochválili Dominika, zato jeho bratr Patrik s Mitsubishi Lancer EVO IX uspěl a opanoval letošní ADAC Rallye Masters. Riedemann se letos v německém mistrovství objevil už třikrát, ale vybojoval z toho jen jedno vítězství. V okolí Freyungu, kam se soutěž přesunula ze Straubingu, se Riedemann od začátku držel na druhém místě. Lídr mistrovství mu však i v sobotu ujížděl a po odstoupení Dinkela přišel pilot VW o nejbližšího rivala. V závěru se ještě musel obrnit proti útokům Kreima, kterého nakonec i díky nejrychlejšímu času v předposlední zkoušce dokázal uhlídat. Lídr mistrovství po třech vyhraných podnicích teď už o další triumf usilovat nemusel. A podle toho vypadal jeho výkon, když zvolil úspornější a obezřetnější variantu. Do cíle soutěže tak Kreim dojel jako třetí, což by mu stačilo, aby se potřetí stal mistrem Německa. To by však nesměl zopakovat svůj nešvar s nezastavením u havarované posádky. Před dvěma roky proletěl kolem zdemolovaného Peugeotu, ve kterém se nacházel zraněný Riedemann. Tentokrát sice Dinkel z nehody vyšel nezraněn, ale Kreim ani u zdemolované Fabie nezastavil. Pochvalu si naopak zaslouží Gassner jun. Ten předvedl zcela dominantní výkon, když jeho Hyundai od začátku sbíral nejrychlejší časy a dílčí triumf mu ušel jediný. Sportovním komisařům nezbývalo než udělat definitivní rozhodnutí o držiteli letošního titulu a to bylo poněkud šalamounské. Kreim byl za nesportovní chování vyloučen, ale body za třetí místo v Power Stage mu zůstaly a o bod se stal letošním mistrem. Opravdu stylová tečka za hodně zpackanou sezónou upadajícího německého mistrovství.
Konečný stav šampionátu: 1. Kreim 110; 2. Gassner jun. 109; 3. Geipel 54; 4. Riedemann 50; 5. Rostek 45; 6. Griebel 22