21. 10. 2019 09:41 − 1883× − 1

Ve Freyungu proběhla mistrovská korunovace

Dva jezdci přicestovali do centra závěrečné soutěže německého mistrovství s vidinou zisku titulu.

Lídr bodování Fabian Kreim k němu však měl výrazně blíže a při svém osmadvacetibodovém náskoku nemusel nikam moc spěchat. V podstatě jej o zisk třetího primátu jeho kariéry mohla připravit buď jezdecká chyba nebo selhání techniky. To se ale u spolehlivé Škody Fabia R5 moc očekávat nedalo. Hermann Gassner jun. naopak musel ve svém Hyundai i20 R5 najít poslední ukryté koníky, které se mu zatím v sezóně nepodařilo objevit. Jelikož letos ještě Kreima ani jednou neporazil, s jeho nadějemi to nevypadalo úplně optimisticky. Na startu se sešla na německé poměry kvalitní konkurence devadesáti posádek, ze kterých osm sedělo v nejsilnějších vozech R5. Do zápolení se po pauze znovu zapojil Christian Riedemann, který přivezl na start Volkswagen Polo GTI R5 stejně jako Dennis Rostek. V německém mistrovství se letos poprvé představil úřadující vicemistr Dominik Dinkel, který se letos věnoval zahraničním startům s Hyundaiem i20 R5.

V ADAC 3-Städte-Rallye se Dinkel představil s Fabií R5. Nejednalo se však o jeho loňský vůz, nýbrž o zbrusu novou Fabii R5 evo. Kratší úvodní etapu smíšená posádka zakončila s odstupem 11,1 sekundy na třetím místě. Ve třetím sobotním testu ale dvojice Dinkel – Fürstová omlátila svou škodovku o stromy a o jeden z nich i zůstala opřená. Ani jednomu z nich se naštěstí nic nestalo. S druhou Fabií R5 evo dokončil soutěž na čtvrtém místě Philip Geipel. V rodině Dinkelových sice moc nepochválili Dominika, zato jeho bratr Patrik s Mitsubishi Lancer EVO IX uspěl a opanoval letošní ADAC Rallye Masters. Riedemann se letos v německém mistrovství objevil už třikrát, ale vybojoval z toho jen jedno vítězství. V okolí Freyungu, kam se soutěž přesunula ze Straubingu, se Riedemann od začátku držel na druhém místě. Lídr mistrovství mu však i v sobotu ujížděl a po odstoupení Dinkela přišel pilot VW o nejbližšího rivala. V závěru se ještě musel obrnit proti útokům Kreima, kterého nakonec i díky nejrychlejšímu času v předposlední zkoušce dokázal uhlídat. Lídr mistrovství po třech vyhraných podnicích teď už o další triumf usilovat nemusel. A podle toho vypadal jeho výkon, když zvolil úspornější a obezřetnější variantu. Do cíle soutěže tak Kreim dojel jako třetí, což by mu stačilo, aby se potřetí stal mistrem Německa. To by však nesměl zopakovat svůj nešvar s nezastavením u havarované posádky. Před dvěma roky proletěl kolem zdemolovaného Peugeotu, ve kterém se nacházel zraněný Riedemann. Tentokrát sice Dinkel z nehody vyšel nezraněn, ale Kreim ani u zdemolované Fabie nezastavil. Pochvalu si naopak zaslouží Gassner jun. Ten předvedl zcela dominantní výkon, když jeho Hyundai od začátku sbíral nejrychlejší časy a dílčí triumf mu ušel jediný. Sportovním komisařům nezbývalo než udělat definitivní rozhodnutí o držiteli letošního titulu a to bylo poněkud šalamounské. Kreim byl za nesportovní chování vyloučen, ale body za třetí místo v Power Stage mu zůstaly a o bod se stal letošním mistrem. Opravdu stylová tečka za hodně zpackanou sezónou upadajícího německého mistrovství.

Konečný stav šampionátu: 1. Kreim 110; 2. Gassner jun. 109; 3. Geipel 54; 4. Riedemann 50; 5. Rostek 45; 6. Griebel 22

Komentářů celkem: 1
21. 10. 2019 13:45
0 0
Nevyznám se nijak detailně v německých řádech, ale pokud byl Kreim vyloučen, měl být vyloučen úplně, tzn. zůstat úplně bez bodů. Kdyby to byl první prohřešek tohoto druhu, tak můžeme diskutovat o tom, že to byla náhoda, omyl, že ho v tom lese neviděl...bla bla bla... Ale on udělal opět to samé, jako s Riedemannem. Takže nejlepší by ho bylo vyloučit úplně z mistrovství, nejen ze soutěže (a ještě mu nechat body za PS a tím ho nechat slavit titul..!). Jinak soutěž byla super, počasí špička, tratě na německé straně Šumavy taky zajímavý, sportovní výkony na úrovni... A pro nás z okolí Vimperka super příležitost si odskočit na rally smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!