Rovanperä a Kopecký chtějí pro značku ŠKODA vybojovat titul
› Tovární posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (ŠKODA FABIA R5
evo) získala jezdecké tituly v kategorii WRC 2 Pro již v předchozím kole mistrovství světa
› Také druhá tovární posádka s vozem ŠKODA FABIA R5 evo ve složení Jan Kopecký a Jan
Hloušek chce na šotolinových a asfaltových tratích získat body do mistrovství světa
Mladá Boleslav, 22. října 2019 – Tovární posádka Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN) s vozem ŠKODA FABIA R5 evo po předchozí Britské rallye ve Walesu s předstihem oslavila tituly mistrů světa jezdců a spolujezdců* v kategorii WRC 2 Pro. Společně se svými týmovými kolegy Janem Kopeckým (CZ) a spolujezdcem Janem Hlouškem (CZ), jedoucími s vozem ŠKODA FABIA R5 evo, chce dvojice Finů na nadcházející Španělské rallye RallyRACC v Katalánsku (24. 10.–27. 10. 2019) zajistit mistrovský titul také v hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro.
V obležení celého týmu na stupních vítězů v Britské rallye ve Walesu nově korunovaný mistr světa* kategorie WRC 2 Pro Kalle Rovanperä vyjádřil jasný cíl: „Teď už zbývá jen přivézt do Mladé Boleslavi titul výrobců.“ Vyhlídky jsou světlé a jasné. V loňském roce ve Španělsku Rovanperä s Halttunenem zaznamenali ve WRC 2 vítězství a Jan Kopecký jim kryl záda druhým místem. ŠKODA tak obsadila první dvě místa své kategorie a Kopecký slavil jezdecký titul mistra světa v kategorii WRC 2.
Cíle pro letošní sezónu jsou pro obě posádky jednoznačné – vybojovat mistrovský titul kategorie WRC 2 Pro v hodnocení výrobců. Před Španělskou rallye vede ŠKODA Motorsport před týmem M-Sport Ford v žebříčku výrobců o 53 bodů.
V kategorii WRC 2 určené pro soukromé týmy se očekává napínavý souboj mezi trojicí posádek jedoucích s vozy ŠKODA: aktuálně vedoucím Pierre-Louisem Loubetem/Vincentem Landaisem (F/F) a jejich pronásledovateli Benitem Guerrou/Danielem Cuém (MEX/E) a Nikolayem Gryazinem/Yaroslavem Fedorovem (RUS/RUS). Na startovní listině Španělské rallye je z 28 nasazených vozů R5 12 vozů ŠKODA FABIA R5 a ŠKODA FABIA R5 evo. ŠKODA je tak opět nejsilnější značkou své třídy.
Španělská rallye s oficiálním názvem RallyRACC Catalunya-Rally de España je třináctým kolem letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship a opět bude speciální výzvou pro všechny posádky. Španělské kolo mistrovství světa je totiž jediné v kalendáři, na němž se kombinují různé druhy povrchů. První, páteční etapa (25. října) se pojede převážně po šotolině, jen s krátkými asfaltovými úseky. V sobotu a v neděli (26. a 27. října) ale tvoří většinu tratí šotolinový povrch. Týmy absolvují 17 měřených úseků s celkovou délkou 325,56 km. Vítěz bude vyhlášen na stupních vítězů v hostujícím městě Salou, situovaném jižně od hlavního města Katalánska Barcelony, v neděli ve 14:00 místního času.
Věděli jste, že…
…v pátek večer mají týmy na servis čas 1:15 hod., což je o 30 minut déle než standardně, protože
mechanici musí závodní speciály přenastavit z šotolinového „setupu“ na asfaltový?
…první RallyRACC Catalunya-Rally de España, jak zní oficiální název, se poprvé jela v roce 1957,
součástí mistrovství Evropy se stala v roce 1975 a v roce 1991 se poprvé jela jako součást
mistrovství světa?
Opět perlí,nakonec jsme se dočetli,že se to vlastně jede celé na šotolině