23. 10. 2019 06:31 − 2008× − 1 0

Zlaté loučení Dominika Stříteského s XTG Adam Cupem

Sezona 2019 se zapíše do pohárové historie XTG Adam Cupu unikátním způsobem.

Dominik Stříteský během celé sezony nepoznal přemožitele, sezonu navíc zakončil skvělým způsobem, když na závěrečné ADAC Knaus Tabbert 3-Städte-Rallye v Bavorsku opanoval i hodnocení německé divize 8, ve které bojují účastníci německého poháru ADAC Opel Cup.

Na sedm dvojic čekala v Bavorsku závěrečná soutěž XTG ADAM Cupu – 56. ročník populární německé soutěže 3-Städte-Rallye. Soutěž s novým zázemím ve Freyungu nabídla dvoudenní formát s celkem deseti rychlostními zkouškami a nejdelší letošní porcí ostrých kilometrů (141,32 km). Nechybělo závodění v noci, opět se posádky prohnaly i po nezpevněných tratích, na rozdíl od Erzgebirge Rallye však soutěž provázelo nádherné slunečné počasí.

Na start 3-Städte-Rallye se postavilo prvních šest dvojic průběžného pořadí XTG ADAM Cupu. Právě start na této německé soutěži totiž byl jednou z podmínek, jak si zaručit zařazení do závěrečné pohárové klasifikace. Pro sedmou dvojici Pavel Kolář – Jiří Neubauer, nováčky v XTG ADAM Cupu, pak byla soutěž příležitostí sbírat drahocenné zkušenosti.

Dominik Stříteský už nemohl být v českém hodnocení cupu předstižen, a tak se s Ondrou Krajčou zaměřili na konfrontaci s evropskou konkurencí dvojic ADAC Opel Cupu. A šlo jim to náramně. Po vítězství v RZ4 se posunuli na druhé místo v pořadí identických vozů Opel ADAM Cup, 1,8 vteřiny ztráceli na Munstera, třetí Pietarinen byl za nimi necelou čtvrt minutu.

V dopolední části zajeli další dva druhé časy ve třídě, ale ztráta na Munstera narostla na 8,1 vteřiny. Když mladý Belgičan po osmé zkoušce navýšil náskok na 14,4 sekundy, zdálo se být rozhodnuto. Ale český tandem to nezabalil a skvělým finišem dokázal závod zvrátit ve svůj prospěch. Opanoval hodnocení pohárových ADAMů s náskokem 5,8 s před Munsterem a 36 s před Finem Pietarinenem. Lepší rozloučení si Dominik před přechodem do vozu kategorie R2 jistě nemohl přát!

David Štefan s Ondřejem Vichtorou skončili celkově šestí v hodnocení všech „pohárovek“, v české klasifikaci jim patřila druhá příčka, která jim zaručila i stejný výsledek v konečném hodnocení XTG ADAM Cupu 2019. Jejich vážného konkurenta Poláka Szymona Žarloka zradila v RZ5 prasklá poloosa. Za Štefanem však v tento moment zaostával o téměř dvacet sekund.

Technika nakonec rozřešila i tajenku umístění na čtvrtém až šestém místě. Před soutěží měl ke čtvrté příčce nejblíže Jan Pilař. A také vývoj závodu mu nahrával. Ze čtvrtého místa ho však vyřadila v RZ7 rovněž prasklá poloosa. Třetí příčku si tak z Freyungu odvezli Tomáš Arnošt s Janem Nešporem, v celkovém hodnocení se však na čtvrté místo posunuli v cíli čtvrtí Michal Kolář s Davidem Uhříčkem. Pohárový debutant Pavel Kolář cíl závodu kvůli překročení časového limitu nespatřil.

“XTG ADAM Cup 2019 byl již pátým ročníkem závodění pohárových Opelů, ale v několika ohledech byl jedinečný. V první řadě jsme zaznamenali rekordní počet posádek, které se cupu zúčastnily. Další pozoruhodností byl start Dominika Stříteského, který po celou sezonu neztratil ani jediný bod a vyhrál všechny závody. Cup se poprvé v historii kvůli rušení českých závodů dvakrát uchýlil do Německa, vedle tradiční 3-Städte Rallye se závodilo i na Erzgebirge Rallye. A v neposlední řadě musím zmínit Dominikovo prvenství v Divizi 8 na 3-Städte Rallye, kde porazil všechny konkurenty, startující s pohárovými vozy Opel ADAM Cup. A že tam byla obrovská konkurence, o tom svědčí mezinárodní složení posádek. Kromě domácích se na trati prezentovaly i dvojice z Finska, Švédska, Belgie, Velké Británie, Polska či Rakouska. Za promotéra tedy panuje se sezonou spokojenost.

V příštím roce pak mohu slíbit start dalších dvou šestnáctiletých talentů, čímž ADAM Cup naplňuje to, proč byl v Česku vůbec odstartován. Aby mladí a začínající jezdci dostali do rukou kvalitní ´nářadí´.

Jaký bude v příštím roce kalendář, sice zatím nedokážu sdělit, protože změny v českém rallysportu, dle zákulisních zpráv, budou velké. Prioritní snahou je mít vlastní třídu, o které už s Autoklubem ČR jednáme několik let (a zatím stále neúspěšně). Takže očekávám v roce 2020 opět sedm závodů, s maximálním využitím domácích rallysprintů,” ohlédnul se za sezonou 2019 Zdeněk Pekárek.

Ohlasy v cíli:

Dominik Stříteský: „Druhý německý závod byl určitě díky lepšímu počasí snazší. Tratě byly pěkné, proti Česku určitě mnohem rychlejší. Ale přitom, jaké se jelo tempo na špičce ADAMů, místy až nebezpečné. Na Erzgebirge jsme si ověřili, že můžeme zabojovat o celkové první místo a protože už v českém poháru bylo rozhodnuto, vsadili jsme vše na tuto kartu. Bohužel v pátek jsme zariskovali ve volbě gum (pětky vpředu i vzadu), naštěstí po výměně se nám v druhých průjezdech podařilo ztrátu stáhnout. Když jsme vyhráli mezi pohárovkami poslední test, byli jsme stále ve hře o prvenství. Ráno jsme to tedy zkusili, ale Munster a Pietarinen na nových gumách nám něco málo dali. Když naše ztráta na lídra narostla na více než čtrnáct vteřin, tak už jsme přemýšleli, že to asi nedáme. Nicméně jsme to nezabalili, a když se nám vydařila předposlední zkouška, do poslední jsme šli s tím, že to zkusíme. Buď to dopadne, nebo ne. Pocity po vítězství pak byly super. Zakončil jsem skvělou sezonu velmi hodnotným výsledkem. Přece jen jména Munster a Pietarinen už něco v rallysportu znamenají.“

David Štefan: „Nové tratě 3-Städte Rallye byly nádherné, rytmické, nebyla tady jediná erzeta, o které bych řekl, že byla svou úrovní zbytečná. Do závodu jsme šli s tím, že Szymona nemusíme porazit, ale chtěli jsme. A to se povedlo, takže sezona pro nás dopadla super. V pátek jsme jeli v klidu a na každé zkoušce jsme měli před Poláky o něco navrch. A to jsem si ještě na poslední zkoušce nezapnul na startu světelnou rampu. A když se tak stalo, vyhodilo nám to servo… V sobotu, na druhé dopolední, jsme pak ADAMa málem opřeli o svodidla. Stáli jsme dvacet minut na startu a začátek na neohřátých gumách byl docela zrádný. V jeden moment už to bylo hodně těsné, už jsem jen čekal, kdy to cinkne. Ale jak se říká, svodidla vrací do hry…“

Tomáš Arnošt: „Proti minulému ročníky byly tratě 3-Städte určitě trochu pomalejší, hezčí a techničtější. Bylo hodně protikatů, čímž nebylo tolik nečistot, také šotolina byla méně rozbitá. Nejtěžší pro mě byly padáky dolů, ve kterých se jelo pekelně rychle. Ale celkově se mi soutěž líbila víc než v okolí Straubingu. Bohužel v pátek jsem moc nevěřil rozpisu, hledal jsem se. Postupně jsme zrychlovali a sobota už byla o moc lepší. Nakonec se na nás usmálo štěstí a sezonu jsme zakončili na stupních vítězů, za což jsem moc rád.“

Michal Kolář: „Tratě byly krásné, rychlé, opět s typickými šotolinovými úseky. Zase něco nového a určitě lepší než Erzgebirge Rallye. Tam to bylo místy až moc rozbité. Na šotolině si bohužel stále nejsem moc jistý, hodně ji prodávám, protože nedokážu přesně odhadnout brzdné body. Při závodě se opět trochu ukázalo, že stále bojujeme s rozpisem. Do zatáček, kde se dalo držet, jsem mnohdy zbytečně brzdil, nebo řadil o kvalt dolů. To musíme zlepšit. Jinak jsme šťastní, že jsme v cíli, protože v posledních dvou zkouškách se něco začalo ozývat z převodovky. Naštěstí vydržela a i díky tomu jsme se posunuli na celkové čtvrté místo pohárové klasifikace.“

Szymon Žarlok: „Bohužel nás v sobotu, po dvou kilometrech první zkoušky, zastavila prasklá poloosa, když jsem řadil ze čtyřky na trojku. Byla to obrovská škoda, ještě jsme chtěli zkusit potrápit Davida a zabojovat o celkové stříbro. Přesto jsem s první sezonou v ADAM Cupu moc spokojený. Každým závodem to bylo lepší a lepší. Teď vím, že ještě musíme zapracovat na jízdě v suchých podmínkách. A to je výzva do příští sezony, protože chceme s tímto autem v cupu pokračovat.“

Jan Pilař: „Jeli jsme v závěru okruhové zkoušky v hluboké koleji, kdy na konci byl schod, kde jsme načali poloosu, která následně praskla. I když jsem se snažil autu ulevovat, co to šlo, aby netrpělo, tak to prostě nevydržela. Jen jsme dojeli do diváckého místa, kde jsme zastavili, a tak pro nás sezona skončila. Jinak tratě byly moc hezké, byly o precizním rozpisu a důvěře v něj. A tím také o odvaze… Soutěž se mi hodně líbila.“

56. ADAC KNAUS TABBERT 3 Städte Rallye 2019

1. Stříteský – Krajča (Opel Adam Cup) 1:32:05,3
2. Štefan – Vichtora (Opel Adam Cup) + 2:13,2
3. Arnošt – Nešpor (Opel Adam Cup) + 7:58,1
4. M. Kolář – Uhříček (Opel Adam Cup) + 9:47,2

Celkové pořadí XTG ADAM Cupu 2019:

1. Dominik Stříteský 150 (175)
2. David Štefan 116
3. Szymon Žarlok 90
4. Michal Kolář 78
5. Jan Pilař 64
6. Tomáš Arnošt 62

Pozn.: další jezdci XTG ADAM Cupu nesplnili podmínku pěti startů v sezoně

7. Dvořák a Ocelka 30, 9. Petráš 22, 10. Brtníček 20, 11. Klvaňa 14, 12. Šimánek 8, 13. P. Kolář 0

Komentářů celkem: 1
24. 10. 2019 09:19
0 0
Jestli dobře počítám, tak ten kluk vyhrál všechno od momentu, kdy sedl do rallyovýho auta. Porovnání s Munsterem a Pietarinenem taky o něčem svědčí... Vypadá to, že tu máme další velkou naději.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama