28. 10. 2019 07:23 − 1877× − 2

Yohan Rossel a Citroën mistry Francie

Francouzská značka slavila v osmém dějství letošního mistrovství asfaltových soutěží double.

O ten se postarali hned dva francouzští mistři. Jedním z nich byl odcházející šampión, který mistrovství kraloval poslední dvě sezóny, druhým pak novopečený mistr. Yohan Rossel sice novou sezónu začal odstoupením, ale pak ve třetí rally rozjel vítěznou šňůru trvající až do šestého podniku kalendáře. Ten sedmý následně ovládnul jeho značkový kolega Yoann Bonato, který si také jako jediný udržel šanci Rossela ještě v závěru roku o triumf připravit. Jeho šance se však pohybovaly spíše v teoretické rovině a pilot Citroënu C3 R5 už pomalu počítal s tím, že mistrovskou korunu odevzdá. Quentin Gilbert ještě za volantem Volkswagenu Polo GTI R5 vládnul úvodní fázi mistrovství. Teď v jeho závěru už za volantem Škody Fabia R5 měl ambice daleko nižší, udržet si třetí místo. Po mistrovské koruně pokukoval i vítěz úvodní rally Nicolas Ciamin, ovšem havárií pod Mont Blancem si situaci notně zkomplikoval. Kapitolu boje o titul následně uzavřel absencí v Rallye Coeur de France. Tentokrát se na start stejně jako v Antibes, kde dojel na senzační páté příčce, postavil s Abarthem 124 Rally.

Critérium des Cévennes odstartovala vítězstvím Rossela v první zkoušce, ve které svému rivalovi v boji o titul nadělil necelých pět vteřin. Bonato následně dokázal ze svých gum z tvrdší směsi vydolovat více a po vítězství v RZ 2 se vyhoupnul do čela. Jeho volbě obutí ale vůbec nevyhovovalo neustálé zpožďování soutěže a závěrečnou zkoušku první etapy s Rosselem prohrál. Večer tak šli oba piloti Citroënů spát s naprosto identickým časem. Hned první test pořádně vytrestal Williama Wagnera, který tam svůj Volkswagen Polo GTI R5 otřel o strom. Naštěstí svůj vůz nikterak výrazněji nepoškodil a na konci dne ztrácel na Gilberta, který byl před ním na třetí příčce, 2,2 sekundy. V sobotu hned ráno se Wagner posunul před soupeře ve škodovce. Gilbert pak v RZ 5 chyboval a skončil mimo trať. Naštěstí by to však výraznější vliv na jeho boj o udržení třetí příčky v mistrovství mít nemělo. Ciamin tentokrát senzaci z prvního startu s Abarthem nezopakoval a v cíli uzavíral top ten. Wagner sice o jednoho soupeře ve škodovce přišel, ale druhý mu v páté zkoušce třetí příčku sebral. Jednalo se o skvěle jedoucího Mathieu Arzena.

Do boje o bronz v Critérium des Cévennes se chtěl zapojit ještě Raphaël Astier za volantem Hyundaie i20 R5. Nakonec se musel spokojit jen s Wagnerovým skalpem, který v předposlední zkoušce doplatil na technické problémy. Belgičan za volantem Volkswagenu pak sice vyhrál závěrečný test, ale to už na jeho pátém místě nic nezměnilo. Skvělý výkon oceněný bronzem v okolí Montpellieru předvedl Arzeno, byť letos startoval v šampionátu vůbec poprvé. Duel dvou Citroënů na čele pokračoval a po RZ 4 vedl Rossel. V následující náročné a extrémně dlouhé zkoušce ale předvedl naprosto famózní výkon Bonato a svému soupeři nadělil skoro půl minuty. Rossel nechtěl v důležité části sezóny moc riskovat a po tomto obkladu snahy o vítězství vzdal. Bonato si do cíle dojel pro třetí triumf sezóny, ale na moc velké slavení to úplně nebylo. Rossel si díky bodům za druhé místo zajistil svůj první mistrovský titul na francouzských asfaltech. Double v soutěži samotné i šampionátu jako takovém slaví domácí značka Citroën.

Komentářů celkem: 2
28. 10. 2019 11:08
0 0
Já bych to prověřil smajlík podle fóra autosportu obě C3 R5 neodpovídali ve Španělsku homologaci a Citroen vyfásl pokutu
28. 10. 2019 12:48
0 0
A co je špatně teď? smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!