29. 10. 2019 16:15 − 2366× − 0 0

Pódium u jezera Como plné Volkswagenů

Celé pódium dokázal tovární tým německé značky ovládnout už při svém působení v královské kategorii WRC.

Teď se podobný úspěch podařil italským soukromníkům startujícím v Polech GTI R5 na lokální soutěži Trofeo ACI Como. Tato soutěž uplynulých pět let uzavírala dění v populárním šampionátu italských speciálů WRC. Letos ji však v kalendáři vystřídala Rally di Alba a pořadatelé od jezera Como se museli smířit s tím, že jejich soutěž pouze uzavírala italský pohár, tedy nižší ligu tamních rally. Harmonogram se smrsknul pod sto ostrých kilometrů, dvoudenní formát však zůstal. Startovní listina čítala skoro dvě stovky posádek, ze kterých rovná třicítka usedla do kokpitu speciálů R5. K tomu je třeba připočíst pětici královských speciálů WRC, které byly zařazeny do samostatné klasifikace. O vítězství se poprala dvojice jezdců v identických vozech Hyundai NG i20 WRC. Kevin Gilardoni s Corradem Fontanou bojoval o každičký metr trati, pořadí si s ním několikrát prohodil a nakonec zvítězil o 10,8 sekundy.

První etapa hlavní klasifikace Trofeo ACI Como se nesla ve znamení rodinného duelu. Rychleji do rally vstoupil Felice Re se svou Škodou Fabia R5, ovšem od druhé zkoušky jej v čele vystřídal jeho syn Alessandro za volantem Volkswagenu Polo GTI R5. Takové pořadí zůstalo až do konce krátké první etapy, když byla třetí zkouška zrušena. Na třetím místě přenocoval lídr kategorie do pětadvaceti let Luca Bottarelli. V sobotu mladík nejprve svou Fabii R5 posunul na druhé místo, ale po RZ 5 bohužel odstoupil. Juniorskou kategorii tak nakonec vyhrál jiný pilot škodovky Riccardo Pederzani, který ale zdaleka nezanechal tak dobrý dojem jako Bottarelli. Se skoro dvouminutovou ztrátou cíl spatřil jako osmý. Na čele pokračoval v sobotu rodinný duel a vedení si stále držel mladší z rodu Re. Jeho otec Felice na něho před závěrečnou sekcí ztrácel pouze 7,7 sekundy. Nakonec se ale pilot škodovky více utkal s jezdci za svými zády než se svým synem. Oba piloti Volkswagenů jej přeskočili a zasloužili se o kompletní pódium německé značky. Pro bronz si do cíle dojel Elwis Chentre a stříbro vybojoval o 5,2 sekundy Corrado Pinzano. Vítězství s náskokem šestnácti vteřin získal Alessandro Re, lídr od druhé zkoušky.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama