31. 10. 2019 10:40 − 3134× − 8

První start a první vítězství pro Daniela Poláška

První ostrý start si ve Vsetíně na své konto připsal Daniel Polášek, který usednul do Hondy Civic VTi.

A premiéra dopadla na výbornou. Posádka Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová dokázala vyhrát třídu 9.

Daniel startoval dvakrát na Barum Czech Rally Zlín v rámci Rally Legend s vozem Nissan Micra. Dva starty má také mladý jezdec na Traiva Rallycupu, kde už startoval s Hondou Civic VTi. Na Vsetíně to byl pro posádku první opravdový závod a porovnání s konkurencí. „Rally Vsetín pro nás byla první ostrou soutěží v kariéře. Přijeli jsme sem primárně sbírat první zkušenosti s Hondou a celkově se závody. Cíl byl tedy jasný. Ujet co nejvíce kilometrů a dovézt auto v pořádku až na cílovou rampu,“ uvedl před startem soutěže Daniel Polášek.

Od pořadatelů dostali Daniel s Kateřinou přidělené startovní číslo 83. Po vyzvednutí itineráře se posádka vydala ne seznamování pro ně s novou tratí. „Páteční seznamovací jízdy jsme absolvovali bez jakýchkoliv problémů. Byli jsme velice mile překvapeni novým úsekem na RZ Semetín. Bylo zde hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Odpoledne jsme se mohli věnovat posledním přípravám před naší premiérou,“ řekl Daniel Polášek.

V sobotu ráno se Daniel s Kateřinou potkali v servise a před devátou hodinu vyrazili na první rychlostní zkoušku, kterou byl úsek Jabloňová. Následovala rychlostní zkouška Semetín, kde na posádky čekal již zmiňovaný nový úsek. „Zejména první tři rychlostní zkoušky jsme si užívali. Postupně jsme získávali náskok a upevňovali si vedoucí pozici ve třídě 9. Vše bylo bez problémů až do přejezdu mezi třetí a čtvrtou erzetou, kde jsme zjistili, že máme problém s chlazením vozu. V závodě jsme pokračovali, ale trochu se tato závada podepsala na naší rychlosti v následujících dvou RZ,“ popsal průběh první poloviny soutěže Daniel Polášek.

Mechanici v servise závadu v rámci možností opravili a posádka Hondy tak mohla vyrazit do posledních tří rychlostních zkoušek na prvním místě ve třídě 9. „Ve druhém průjezdu RZ Jabloňová jsme zase náš náskok lehce nevýšili a poslední měřený úsek Hošťálková jsme si naplno užili. Do cíle jsme si dojeli pro vítězství ve třídě. Sen se pro nás stal skutečností a bylo to něco neuvěřitelného,“ uvedl Polášek. To, v co nikdo před startem nedoufal se podařilo a oslavy na cílové rampě byly veliké. Smíšená dvojice Daniel Polášek – Kateřina Pohlídalová v celkové klasifikaci obsadila 42. místo a v hodnocení Rallysprint série jí patří 21. příčka.

„Výsledek ve Vsetíně je pro nás prvním skvělým krokem, ale stále se máme hodně co učit. Je potřeba zůstat nohami na zemi a na další závody se připravit ještě důkladněji. Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří mají zásluhu na tom, že jsme se na start soutěže mohli postavit. Ať už to jsou sponzoři, rodiny, mechanici nebo naši fanoušci, všem patří obrovské poděkování,“ řekl Daniel Polášek.

Komentářů celkem: 8
31. 10. 2019 10:56
0 0
Hezkej design... smajlík
Fox
31. 10. 2019 11:05
0 0
Jestli se nepletu, tak Civicům končí homologace (?)
Což je velká škoda, protože tohle nářadí je levné a ideální pro začínající jezdce...
31. 10. 2019 11:05
1 0
Jinak jde o mistrovské auto po Tomášovi Heroldovismajlík
31. 10. 2019 11:18
0 0
Shacki má zase pravdu a ověřené informacesmajlík Jinak ještě jednou obrovská gratulace celému týmu ke skvělému výsledku smajlík A také k dodržení tradice, že kde letos Honda jela, tak tam vyhrála ve třídě 9 smajlík
31. 10. 2019 11:56
0 0
Fox a není to tak ve tř. 14-18 jedno? Nemám homologace v hlavě, ale třeba generace Civiku, co jezdí T. Vyvlečka už homologaci snad taky mět nemože, ne?
Fox
31. 10. 2019 12:33 Upraveno 12:37
0 0
kuře, fakt nevím, jak to s těmi homologacemi je, ale v kazdém případě bude Civiců škoda smajlík
Aspoň s nimi bude pořád možnost jezdit třeba ČMPR, legendy a podobně...
31. 10. 2019 15:31
0 0
Původně napsal kuře
Fox a není to tak ve tř. 14-18 jedno? Nemám homologace v hlavě, ale třeba generace Civiku, co jezdí T. Vyvlečka už homologaci snad taky mět nemože, ne?
A nekončí pouze pro třídu 9 ? Pro pohárovou třídu 15 resp. 18 to asi jedno bude.
31. 10. 2019 19:52
0 0
A co píšu v první větě? smajlík Jako myslím si, že tř. 15/18 to jedno je, na webu FIA jsem stejně nikde v homologacích konec VTi nenašel, tak těžko říct.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!