Ott Tänak podepsal u Hyundai na dva roky
Je tomu necelý týden, co jsme informovali o tom, že Ott Tänak přestupuje k Hyundai a dnes máme tuno informaci, která se od té doby hojně diskutovala na fórech, oficiálně potvrzenu. Dokonal se tak přestup, o kterém možná ještě před půlrokem nikdo nepřemýšlel ani v divokých snech, ale od letošní Rally Sardegna, kde Yaris připravil Tänaka o vítězství, se začaly objevovat nesmělé informace o tom, že se nad vztahem Toyoty a Tänaka objevují mráčky. No a nyní, když už Estonec vybojoval jezdecký titul, mohlo přijít oznámení o rozchodu a o tom, že nový mistr světa absolvuje následující dvě sezóny MS za volantem i20 WRC. Tím pádem Hyundai opět naplňuje strategii, kterou jsme již na začátku prázdnin pojmenovali jako styl a teď si váš kúpím všecky," protože Tänak posílí již tak silnou jezdeckou sestavu Thierry Neuvilla, Dani Sorda, Sébastiena Loeba a Andrease Mikkelsena.
foto: Autosport.com
"Přestupem k Hyundai od sezóny 2020 jsem opravdu nadšený. Andrea Adamo nastínil opravdu slibnou vizi pro tyto roky a tato vize navíc souzní s mýma budoucíma ambicema. Je pro mě tedy velkou ctí přestoupit k Hyundai v zajímavých fázích kariéry mě jako jezdce a Hyundai jako týmu," říká pro oficiální tiskovku Hyundai Ott Tänak a dále dodává, "velmi respektuji to, čeho tým dosáhl, mnoho sezón jsme se spolu ve vyrovnaných soubojích potkávali na tratích. Hyundai byl vždy konkurenceschopným a nyní bude zajímavé až uvidím, jak to funguje uvnitř. Jezdecká sestava je opravdu dobrá a jsem zvědavý, čeho ve společných sezónách dosáhneme," dodává estonský jezdec.
Jak se dá očekávat, za Hyundai v příští sezóně pojedou dva jezdci – Neuville a Tänak kompletní šampionát, o zbytek se nejspíše ve třetím autě podělí Loeb se Sordem. To ostatně potvrzují slova Andrei Adama: "Pro sezónu 2020 máme čtyři jisté posádky. Thierry a Ott pojedou vše a Dani se Sébastienem se budou dělit o třetí auto. Je to silná a inspirující jezdecká sestava, která jistě nastaví pořádně vysoko laťku našim cílům. Navíc nadále vedeme jednání s Andreasem Mikkelsenem a Craigem Breenem, abychom zjistili, zda najdeme společnou řeč ohledně spolupráce v MS pro příští rok, " popisuje plány Hyundai motorsport jeho šéf a dodává k podpisu Ott Tänaka, "dvouletá smlouva s ním demonstruje zájem pokračovat v MS a ukazuje ambice týmu v MS. Letos jsme byli součástí velmi těsného boje o titul. Podpisem Otta s Martinem budeme i nadále na čele závodů v nadcházejících letech. Ott je výjimečný talent, což jsme ostatně všichni mohli vidět, protože mu nechybí rychlost ani spolehlivost na všech površích a jistě tak bude velkým přínosem pro Hyundai motorsport, uzavírá Andrea Adamo.
Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
Pánové, pokud jste poslední dva roky sledovali pozorně i testy před závody, tak Toyota je technicky jasně nejlepší. Už to tady bylo zmíněno, to auto jede jak vlak po kolejích. A ve spojení se schopnostmi Otta to nemohlo dopadnout jinak než titulem. Ford Sebastien téměř dokonale natestoval a těchto technických limitů využil Elfyn na powerstage v Katalánsku - to bylo evidentní. Proto bych si osobně uměl představit sestavu Ogier/Mikkelsen/Evans u Fordu a Latvala/Rovanperä/Meeke (alternace Breen) u Toyoty. Citroën nezmiňuju, protože i ta letošní sezóna nejenom vyzněla, ale i vypadala jako derniérní. To, že se před posledním závodem snažili "intenzívně" testoval, byla jenom demonstrace sponzorům, že na to (úplně) nes.rou.
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/
Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
Roční plat:
Sébastien Ogier 6 mil. EUR
Thierry Neuville 3 mil. EUR
Sébastien Loeb 3 mil. EUR
Jari-Matti Latvala 1,5-2 mil. EUR
Esapekka Lappi 1,5-2 mil. EUR
Andreas Mikkelsen 1,5-2 mil. EUR
Ott Tänak 1,5 mil. EUR
Dani Sordo 1 mil. EUR
Kris Meeke 0,7-0,8 mil. EUR
Elfyn Evans 0,2-0,3 mil. EUR
Teemu Suninen 0,2-0,3 mil. EUR
Roční plat:
Sébastien Ogier 6 mil. EUR
Thierry Neuville 3 mil. EUR
Sébastien Loeb 3 mil. EUR
Jari-Matti Latvala 1,5-2 mil. EUR
Esapekka Lappi 1,5-2 mil. EUR
Andreas Mikkelsen 1,5-2 mil. EUR
Ott Tänak 1,5 mil. EUR
Dani Sordo 1 mil. EUR
Kris Meeke 0,7-0,8 mil. EUR
Elfyn Evans 0,2-0,3 mil. EUR
Teemu Suninen 0,2-0,3 mil. EUR
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/
Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/
Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.