11. 11. 2019 08:40 − 750× − 0 0

Pepe López s Citroënem králem španělských asfaltů

Jeden z šampionátů nejbohatších na počet podniků se pomalu blíží ke svému závěru.

Nekonečný španělský asfaltový šampionát se letos odehrává v jedenácti destinacích a tou desátou se stala Rally de La Nucía-Mediterráneo. Bojovat o titul na její start dorazila trojice posádek, dvě seděly v Hyundai i20 R5 a jedna pak v konkurenčním Citroënu C3 R5. A je to právě posádka Pepeho Lópeze, která měla před víkendem k titulu nejblíže. Jejich červený vůz dorazil v nejkratším čase do cíle hned v pěti případech. Iván Ares s Hyundaiem vyhrál jen dvě soutěže a pětkrát naopak skončil druhý. V předposlední letošní rally potřeboval za každou cenu svého soka porazit a získat třetí triumf sezóny. V roli posledního aspiranta na zisk titulu odstartoval do rally Surhayen Pernía, který využil problémů obou soupeřů a vyhrál předcházející Rallye Santander Cantabria. Poměřit své síly s touto silnou trojicí dorazil na Rally de La Nucía-Mediterráneo stále ještě úřadující šampión Miguel Fuster, který letos doposud startoval pouze jako předjezdec. Tentokrát usednul do techniky, se kterou vloni šampionát ovládnul, do Fordu Fiesta R5.

Ostrý start soutěže se odehrál už v pátek večer na kartingovém okruhu a nejlépe se s ním popasoval López. Pátý čas na divácké superspeciálce zaznamenal prezident španělské automobilové federace Manuel Aviňo, který na své oblíbené rally usednul za volant Hyundaie i20 R5. Na sobotních přírodních úsecích se pak propadnul na osmé místo, ze kterého postoupil v RZ 5 o příčku výše poté, co předstihnul Joana Vinyese v Suzuki Swift Sport R+. V osmé zkoušce pak Aviňo své vystoupení zakončil stejně jako vloni, havárií. Na první klasické zkoušce se měnilo i pořadí na čele, když se dopředu dostal Ares. Jezdec Hyundaie vedení držel i dále a přidal k němu i maximum bodů ze zvlášť bodované zkoušky. V pátém testu ale ztratil více než čtvrt minuty a propadnul se na druhé místo. Zbytek rally se tak nesl v duchu atraktivní těsné přetahované mezi dvěma největšími aspiranty na titul. López si udržoval vedení, ale do závěrečné večerní sekce nastupoval s minimálním náskokem 5,3 sekundy. Do velkých problémů se v závěrečné dvojici zkoušek dostal do té doby čtvrtý Fuster. Porouchaný Ford sice do cíle nakonec dovézt dokázal, ale jen na šestém místě. Nejnižší pódiový stupínek pak ukořistil jiný pilot Fiesty R5 José Luis Peláez. Ares plánoval za tmy zaútočit a vybojovat potřebný triumf. Jeho Hyundai ovšem byl zásadně proti a v předposlední zkoušce se zastavil. Smutný mistr z roku 2017 teď už musel jen doufat, že López rally nevyhraje. Stejné sny musel mít i druhý pilot korejského vozu Pernía, kterého v dané situaci druhé místo z boje o titul vyřazovalo. López ovšem v závěrečné zkoušce nezaváhal a po projetí cílem posledního testu už měl v kapse šestý letošní triumf. A samozřejmě nejen to, mladý pilot Citroënu se zároveň stal novým mistrem Španělska.

Stav šampionátu: 1. López 252, 2. Pernía 214, 3. Ares 210, 4. Vinyes 168, 5. Pardo 148, 6. Blach jun. 92

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama