12. 11. 2019 07:39 − 3866× − 9

Japonská generálka na mistrovství světa

Země vycházejícího Slunce se příští rok vrací do kalendáře mistrovství světa, ve kterém chybí od roku 2010.

Na rozdíl od tehdejších šotolinových soutěží, které se odehrávaly šest let na ostrově Hokkaido, se tentokrát bude jezdit na asfaltových silnicích. A to na největším z japonských ostrovů, Honšú. Centrum soutěže v prefektuře Aichi se nachází velmi blízko centrále značky Toyota ve městě Nagoya. Ostatně právě tato značka se o zařazení domácí rally do kalendáře, ze kterého vypadla v době odchodu japonských stájí ze šampionátu, zasloužila nejvíce. O víkendu se odehrál kandidátský ročník soutěže, kterého se původně měly zúčastnit s vozy WRC obě asijské značky Toyota a Hyundai. Nakonec ale odstartoval jen Takamoto Katsuta s Yarisem WRC. Spousta dalších světových posádek si ale cestu do Austrálie na závěrečné dějství letošní sezóny protáhla návštěvou Japonska, kde se zúčastnila seznamovacích jízd. Setkali se tam s náročnými úzkými asfaltovými cestami plnými zatáček, díky čemuž někteří soutěž označili jako „Rally milionu zatáček“.

Rychlostní průměry se pohybovaly většinou kolem 80 až 90 km/h a paradoxně nejrychleji vítězná posádka zdolala diváckou superspeciálku Expo Short. Soutěž se tak jeví svým profilem jako ideální náhrada Tour de Corse. Po organizační stránce se na tváři soutěže pár vrásek objevilo, jako třeba zrušení RZ 5. Všechny rychlostní zkoušky zajel nejrychleji jediný startující ve speciálu WRC Katsuta. V kategorii R5 se na startu objevila o málo početnější sestava, když do rally odstartovaly dva takové speciály. Osamu Fukunaga se Škodou Fabia R5 hned v první zkoušce ztratil minutu a čtvrt kvůli defektu. S pneumatikami měl problém i v druhé etapě, kdy se mu nedařilo je pořádně ohřát. I bez těchto problémů by ale stěží stačil na favorita kategorie R5. Hiroki Arai si na domácí start obstaral Citroën C3 R5, se kterým MS absolvoval Mads Østberg. Vyvaroval se všech potíží a do cíle dojel jako druhý. Na vítězného Katsutu ale ztratil propastné čtyři minuty. Doufejme, že bude Rally Japan příští rok důstojnějším zakončením sezóny MS než letošní Austrálie, kterou pohltily plameny lesních požárů.

Komentářů celkem: 9
12. 11. 2019 09:10
0 0
Ten onboard je slušnej závod do vrchu
12. 11. 2019 09:27
0 0
Jo vypadá to dobře ,alespoň že je to asfalt.
12. 11. 2019 11:31
1 0
Pěkné.
12. 11. 2019 15:08
0 0
Zaujímavé, ani jeden divák pri trati, mimo tej skupinky pred koncom videa. A našlo sa tam zopár bezpečných úsekov, kde by mohli fandiť. Zrejme divácka účasť zakázaná....smajlíksmajlík
13. 11. 2019 07:14
0 0
Co to znamená, že neabsolvovali celý závod ? To neodevzdali výkazy nebo jak tomu rozumět ?
13. 11. 2019 09:49
0 0
RZ pěkná, ale ty neukončený svodidla tam. Kubica by mohl vyprávět...
13. 11. 2019 11:16
0 0
Jestli tam bude stejný počet diváků i příští rok, tak budou automobilky a sponzoři pěkně vřeštět.
13. 11. 2019 12:22
0 0
Tratě pěkný a zaplať pánbůh konečně asfalt. Ale ty nezapuštěný svodidla se mi moc nelíbí, viz. výše, jak dopadl Kubica všichni víme...
13. 11. 2019 12:23
0 0
On si nekdy nekdo z hlavounu stezoval na pocet divaku u trati? Teda myslim na nizkej pocet... Dulezity je, co je videt na obrazovkach.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!