Au revoir, Citroen?

Další účast francouzského týmu je silně nahnutá a hrozí, že MS přijde o jednu z nejúspěšnějších značek historie.

Otázkou posledních několika (desítek) hodin na sociálních sítích a internetu obecně je stále se zvětšující otazník nad účastí Citroen racing v nadcházející sezóně světového šampionátu. Tým sice díky Sébastienu Ogierovi bojoval, po zrušení Australské rally, do posledního podniku o titul mezi jezdci, ve značkách však zaostal za Hyundai i Toyotou. Objevují se totiž spekulace o tom, že šéf týmu Pierre Budar vedl v průběhu a po skončení Katalánské rally jednání se šéfkou Citroenu Lindou Jackson ohledně samotné budoucnosti týmu. Jak informuje britský server Autosport podle dobře informovaného zdroje je pravděpodobnost odchodu Citroen racingu z MS rovna 99 %.


Foto: Hugo Blancher

Jedním z kamínků zapadajících do mozaiky odchodu Citroenu by mohla být i nedávno zveřejněná informace, že koncern PSA se prostřednictvím značky Peugeot vrací od sezóny 2022 do vytrvalostních závodů na okruzích. Dalším pak stále silnější zvěsti o tom, že Sébastien Ogier je na nejlepší cestě nahradit Otta Tänaka u Toyoty. Tam by se mohl potkat s Elfynem Evansem, který by měl být též na cestě přestupu do týmu japonské značky.

Šéf Toyota Gazoo Racing Tommi Mäkinen, ostatně jak je u něj dobrým zvykem, všechny podobné spekulace odmítá: "Nemáme k tomu co říct. Popravdě vám říkám, že zatím jsme nic stran jezdců nerozhodli. Navíc teď byly dramata ohledně Autrálie, které trochu přerušily jednání. Jakmile něco budeme mít, tak to určitě zveřejníme. Doufám, že se tak stane koncem příštího týdne." Takže jak to tak vypadá, nezbývá nám než čekat a kousat si nehty napětím, zda nakonec nedávná slova z článku Honzy Froňka o přestupu Otta Tänaka nespustí pomyslný pád MS s odchody značek.

Komentářů celkem: 33
14. 11. 2019 22:3221
0 0
Pokud Citroen skončí, myslím si, že by to zas naopak mohlo přivábit jinou automobilku smajlík
14. 11. 2019 22:3722 Upraveno 22:39
0 0
Re: Kuře. Já měl spíše na mysli něco ve stylu M-Sportu. To, že Al-Qassimi financoval Citroenu většinu sezóny, je úplně něco jiného než kdyby soukromý investor měl svůj vlastní tým a sám organizoval účast aut v seriálu. A ten šábes je hodně přes hranu. Rozpustit tým proto,aby ho za rok zase dávali dohromady, to nedává smysl. Zato mi trochu více v souvislosti s informacemi o konci Citroenu dává smysl Loebův podpis u Korejců. I když loni v Katalánsku s Citroenem zvítězil, možná už tušil, že to je tak trochu labutí píseň téhle značky a šel jinam.
MPI
14. 11. 2019 23:0623
0 0
Pepan A1: Loebovi PSA nenabídlo na sezonu 2019 žádný program, předem deklarovali, že pojedou jen se dvěma auty (Ogi a Lappi), proto se rozhlédl jinde.
15. 11. 2019 01:4924
0 0
Me by zajimalo, co je na tech wrcech tak drahyho. Vzdyt tam krome aera neni nic, co by nebylo pred 15 lety. Pokud teda nebudem delit naklady na vyvoj poctem kusu smajlík
15. 11. 2019 02:0325
0 0
A vis kolik stalo tovární wrco před 15lety? Myslim ze dost podobny penize
15. 11. 2019 02:4326
0 0
Pokud si dobře pamatuju, tak když jezdila Octavia WRC, její cena byla cca 20 milionů. Na netu jsem našel článek že ceny nových WRC se pohybují kolem 25 milionů ...
15. 11. 2019 06:1227 Upraveno 06:13
0 0
Re: MPI. Já bych to viděl spíše opačně. Rozklad týmu Citroen je záležitost dlouhodobá. Hodně se na tom podepsal Matton a Budar se snažil zachránit potápějící loď. Loeb jezdil za tuhle fabriku dlouhé roky, zná do detailu její chod a má tam spoustu známých. Když viděl že fabrika poslala na trať pouze dva vozy a slyšel zvěsti o nedobré ekonomické situaci s nejistou budoucností, radši šel jinam. Je zajímavé, že na poslední soutěž naráz Citroen byl ochoten poslat tři auta ( v třetím měl jet Ostberg). Naráz se na to peníze našly. Budar mohl totiž nakombinovat tým tak, že Ogi by jel na titul v jednotlivcích a pokud by měl Loeb zájem o svezení jen v některých soutěžích, mohl se na druhém autě střídat s Ostbergem. Mads sice nikdy nebude jednička týmu, ale je spolehlivý dojížďák, Citroen zná a určitě by měli šanci aspoň na druhé místo ve značkách, protože když porovnám výsledky Lappiho s Loebem, tak je tam rozdíl 31 bodů. A co se týče ceny vozů, tak ta bude určitě někde jinde třeba jenom díky inflaci. Kromě toho jsou vozy mnohem propracovanější, více se pracuje s aerodynamikou a to stojí šílené prachy. A i ten servis kolem funguje komplexněji a proto i on je dražší. To je ale otázka na lidi, kteří znají pozadí tohoto sportu více než já.
15. 11. 2019 09:3628
0 0
Dovolím si jednu poznámku k ceně. Speciál Moto GP má cenu cca 32 milionů. Tak ať máte nějaké porovnání.
15. 11. 2019 09:4529 Upraveno 09:45
0 0
Dovolím si také jednu poznámku k ceně. Hot-Dog ve vstupním prostoru prodejny Coop v Torsby má cenu cca 12 švédských korun. A to včetně cibulky!
15. 11. 2019 10:0930
0 0
Na tom bych vydržel klidně celou Rallye!
15. 11. 2019 12:4131
0 0
Původně napsal Gurun
Na tom bych vydržel klidně celou Rallye!
... a taky že ano!
15. 11. 2019 18:5832 Upraveno 18:58
0 0
Když se bavíme o té ceně. Dovede si někdo představit, že od 2022 to auto může být hybrid? Ta cena půjde klidně o 30-50% nahoru. Samozřejmě, Toyota má obrovské know-how jak na to, ale kdo další do toho může jít?
18. 11. 2019 11:0633
2 0
Původně napsal toave
No vážení zhruba poslední 3 měsíce jsem vybíral auto a navštívil opravdu hodně autosalónů a můžu říct,že prodejci jsou naprosto zděšení tím kam se evropa žene.
Eletrifikace měla smysl na železnici
Myslím, že jsme zděšeni všichni, ekoteroristi kazí tenhle svět a lidi jim k tomu ještě tleskaj. Elektroauta jsou pro veřejnost slepou uličkou.Prosím, ať si je mají pošťáci, rozvozci pizzy a podobní ve městě, ale pro normálního člověka, říkám ne. Nemám nic proti elektroautům, ale musela by fungovat na jiném principu, větší baterie do mobilu určitě není to pravé ořechové. Evropská unie ničí automobilový průmysl a nechtěl bych být v roli manažerů automobilek. Uvidíme zda se někomu rozsvítí, ale mám pocit, že je vše řízeno a naplánováno....smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!