15. 11. 2019 20:43 − 9044× − 14 0

Citroën nemá zájem o hybridní WRC

O tom, zda Citroěn zůstane v MS příští sezónu, se stále jedná. Ale nejpozději v roce 2022 už v MS nebude.

Server Autosport informoval o tom, že podle vyjádření mluvčího Citroěnu nemají o hybridní WRC zájem. Respektive koncern PSA upřednostní dva jiné "eko" projekty – Formuli E a WEC. Zákaznický projekt C3 R5 by ale měl pokračovat.

Naproti tomu ostatní tři značky v MS rally už dávají dohromady specifikace pro vývoj hybridních vozů WRC.

Komentářů celkem: 14
15. 11. 2019 21:49
1 1
Jedině hybrid co by jel přejezdy na elektriku a RZ na plný oktan.Jinak to nevidím.
15. 11. 2019 22:28
1 1
Jen na přejezdy je podle mě nesmysl.
Jestli už hybrid bude, tak musí pomáhat výkonu a fungovat při plné zátěži, jinak jde jen o mrtvou váhu a taky nulový přínos vývoji.
15. 11. 2019 23:27
0 0
Původně napsal hujer
Jedině hybrid co by jel přejezdy na elektriku a RZ na plný oktan.Jinak to nevidím.
Spíše to bude něco co se bude zapínat při výjezdu ze zatáček, pro lepší akceleraci.
16. 11. 2019 08:02
Upraveno 08:03
0 2
Původně napsal Zajda
Jen na přejezdy je podle mě nesmysl.
Jestli už hybrid bude, tak musí pomáhat výkonu a fungovat při plné zátěži, jinak jde jen o mrtvou váhu a taky nulový přínos vývoji.
Přesně tak.Podobně to funguje v F1. V závodě se občas stane, že někomu to přestane fungovat. Rozdíl ve výkonu je tak velký, že ti, kterým rekuperace funguje, jej v pohodě objíždějí.
16. 11. 2019 11:37
Upraveno 11:41
0 0
KERS. Tedy rekuperace energie na brzdách, která ti pomůže na výjezdu. Nevím, jestli je to takto v F1, pač naposledy se to smělo ped pár lety , když jsem to naposled sledoval, používat jen 1x za kolo na rovince, ale ve WRC něco podobného určo bude a rozhodně je to fajn věcička. Proti té nejde říct ani popel. Bojím se ale, že v nějaké druhé vlně elektrifikace WRC za pár let to už půjde uplně do kytek.
16. 11. 2019 15:18
0 0
Je to nějaké zmatené, viz ,,Not positive info via @autohebdo
Citroen out of WRC until 2022 and the new rules, told by PSA Motorsport director Jean-Marc Finot." Buď to neumím správně přeložit, nebo se tady tvrdí, že Citroen opouští WRC do roku 2022, kdy budou v platnosti nová pravidla.... Což by korespondovalo s tím, co sdílí Kuře....
16. 11. 2019 15:44
Upraveno 15:56
0 0
Já myslím, že ty hybridy sice všichni chtějí, ale nikdo za to nechce platit navíc, takže ta pravidla pro WRC od roku 2022 začínají připomínat frašku. A to prostě Cruelle De Vil, šéfce Citroenu bez duše a srdce, nestačí , a tak to utnula pro tuhle chvíli a nafurt. Možná vážně nebylo dřív vejce, ale slepice. Tedy nejdřív slep...ehm, tedy Linda Jackson utnula Citroen WRC a pak teprv jako reakce Ogi odešel k Toyotě.
16. 11. 2019 17:13
0 0
Původně napsal liposh
KERS. Tedy rekuperace energie na brzdách, která ti pomůže na výjezdu. Nevím, jestli je to takto v F1, pač naposledy se to smělo ped pár lety , když jsem to naposled sledoval, používat jen 1x za kolo na rovince, ale ve WRC něco podobného určo bude a rozhodně je to fajn věcička. Proti té nejde říct ani popel. Bojím se ale, že v nějaké druhé vlně elektrifikace WRC za pár let to už půjde uplně do kytek.
Pleteš si KERS a DRS: To druhé se smí využívat pouze ve vyznačených zónách a má umožnit předjíždění. V podstatě to znamená, že se na zadním křídle sníží přítlak a auto jede o 10 - 15 km rychleji než to před ním.
16. 11. 2019 17:30
Upraveno 17:31
0 0
Nepletu. Akorát jsem asi zamrzl v F1 někde v roce 2010 . Tehdy bylo KERS použitelné cca na 6 vteřin každý kolo, což byl jeden předjížděcí manévr smajlík Resp. třeba dvakrát tři vteřiny, pokud jste nepředjížděli. Ale prostě nepletu. smajlík
18. 11. 2019 12:13
0 0
Linda Jackson je účetní. Byla odjakživa účetní ve všech firmách, kterými prošla, vše sleduje jen s ohledem na čísla. Je dalším netechnickým člověkem ve vedení automobilky. Je jedním z lidí, kteří ze světa dělají děsivé místo, protože v jejich tabulkách nejsou políčka pro emoce.
Mimochodem - tatáž dáma hovořila přesně opačně ještě letos na jaře, v Ženevě, kde se vyjádřila tak, že Citroen nebude ve WRC po roce 2020, pokud FIA nevytvoří podmínky pro hybridní WRC vozy (zdroj zde: https://bit.ly/2NVrLKg). Předpokládám, že následně zjistila, kolik by hybridní sportovní vývoj stál, vložila čísla do tabulek a plně obrátila. Příklad rozhodnutí, která jsou řízena bez schopnosti dlouhodobě plánovat, jen podle toho, jak moc ta či která skupina právě křičí...
18. 11. 2019 15:28
0 0
Rebby, dovolim si nesouhlasit, kdyby se rozhodovala racionalne, tak neodstreli hydropneumaticky odpruzeni, coz tvori podstatnou cast jejich prodeju.
19. 11. 2019 07:15
0 0
Nebyl to právě Citroen, kdo ty hybridy tlačil?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama