15. 11. 2019 20:43 − 10141× − 14

Citroën nemá zájem o hybridní WRC

O tom, zda Citroěn zůstane v MS příští sezónu, se stále jedná. Ale nejpozději v roce 2022 už v MS nebude.

Server Autosport informoval o tom, že podle vyjádření mluvčího Citroěnu nemají o hybridní WRC zájem. Respektive koncern PSA upřednostní dva jiné "eko" projekty – Formuli E a WEC. Zákaznický projekt C3 R5 by ale měl pokračovat.

Naproti tomu ostatní tři značky v MS rally už dávají dohromady specifikace pro vývoj hybridních vozů WRC.

Komentářů celkem: 14
15. 11. 2019 21:49
1 1
Jedině hybrid co by jel přejezdy na elektriku a RZ na plný oktan.Jinak to nevidím.
15. 11. 2019 22:28
1 1
Jen na přejezdy je podle mě nesmysl.
Jestli už hybrid bude, tak musí pomáhat výkonu a fungovat při plné zátěži, jinak jde jen o mrtvou váhu a taky nulový přínos vývoji.
15. 11. 2019 23:27
0 0
Původně napsal hujer
Jedině hybrid co by jel přejezdy na elektriku a RZ na plný oktan.Jinak to nevidím.
Spíše to bude něco co se bude zapínat při výjezdu ze zatáček, pro lepší akceleraci.
16. 11. 2019 08:02 Upraveno 08:03
0 2
Původně napsal Zajda
Jen na přejezdy je podle mě nesmysl.
Jestli už hybrid bude, tak musí pomáhat výkonu a fungovat při plné zátěži, jinak jde jen o mrtvou váhu a taky nulový přínos vývoji.
Přesně tak.Podobně to funguje v F1. V závodě se občas stane, že někomu to přestane fungovat. Rozdíl ve výkonu je tak velký, že ti, kterým rekuperace funguje, jej v pohodě objíždějí.
16. 11. 2019 11:37 Upraveno 11:41
0 0
KERS. Tedy rekuperace energie na brzdách, která ti pomůže na výjezdu. Nevím, jestli je to takto v F1, pač naposledy se to smělo ped pár lety , když jsem to naposled sledoval, používat jen 1x za kolo na rovince, ale ve WRC něco podobného určo bude a rozhodně je to fajn věcička. Proti té nejde říct ani popel. Bojím se ale, že v nějaké druhé vlně elektrifikace WRC za pár let to už půjde uplně do kytek.
MPI
16. 11. 2019 15:18
0 0
Je to nějaké zmatené, viz ,,Not positive info via @autohebdo
Citroen out of WRC until 2022 and the new rules, told by PSA Motorsport director Jean-Marc Finot." Buď to neumím správně přeložit, nebo se tady tvrdí, že Citroen opouští WRC do roku 2022, kdy budou v platnosti nová pravidla.... Což by korespondovalo s tím, co sdílí Kuře....
16. 11. 2019 15:44 Upraveno 15:56
0 0
Já myslím, že ty hybridy sice všichni chtějí, ale nikdo za to nechce platit navíc, takže ta pravidla pro WRC od roku 2022 začínají připomínat frašku. A to prostě Cruelle De Vil, šéfce Citroenu bez duše a srdce, nestačí , a tak to utnula pro tuhle chvíli a nafurt. Možná vážně nebylo dřív vejce, ale slepice. Tedy nejdřív slep...ehm, tedy Linda Jackson utnula Citroen WRC a pak teprv jako reakce Ogi odešel k Toyotě.
16. 11. 2019 17:13
0 0
Původně napsal liposh
KERS. Tedy rekuperace energie na brzdách, která ti pomůže na výjezdu. Nevím, jestli je to takto v F1, pač naposledy se to smělo ped pár lety , když jsem to naposled sledoval, používat jen 1x za kolo na rovince, ale ve WRC něco podobného určo bude a rozhodně je to fajn věcička. Proti té nejde říct ani popel. Bojím se ale, že v nějaké druhé vlně elektrifikace WRC za pár let to už půjde uplně do kytek.
Pleteš si KERS a DRS: To druhé se smí využívat pouze ve vyznačených zónách a má umožnit předjíždění. V podstatě to znamená, že se na zadním křídle sníží přítlak a auto jede o 10 - 15 km rychleji než to před ním.
16. 11. 2019 17:30 Upraveno 17:31
0 0
Nepletu. Akorát jsem asi zamrzl v F1 někde v roce 2010 . Tehdy bylo KERS použitelné cca na 6 vteřin každý kolo, což byl jeden předjížděcí manévr smajlík Resp. třeba dvakrát tři vteřiny, pokud jste nepředjížděli. Ale prostě nepletu. smajlík
18. 11. 2019 12:13
0 0
Linda Jackson je účetní. Byla odjakživa účetní ve všech firmách, kterými prošla, vše sleduje jen s ohledem na čísla. Je dalším netechnickým člověkem ve vedení automobilky. Je jedním z lidí, kteří ze světa dělají děsivé místo, protože v jejich tabulkách nejsou políčka pro emoce.
Mimochodem - tatáž dáma hovořila přesně opačně ještě letos na jaře, v Ženevě, kde se vyjádřila tak, že Citroen nebude ve WRC po roce 2020, pokud FIA nevytvoří podmínky pro hybridní WRC vozy (zdroj zde: https://bit.ly/2NVrLKg). Předpokládám, že následně zjistila, kolik by hybridní sportovní vývoj stál, vložila čísla do tabulek a plně obrátila. Příklad rozhodnutí, která jsou řízena bez schopnosti dlouhodobě plánovat, jen podle toho, jak moc ta či která skupina právě křičí...
18. 11. 2019 15:28
0 0
Rebby, dovolim si nesouhlasit, kdyby se rozhodovala racionalne, tak neodstreli hydropneumaticky odpruzeni, coz tvori podstatnou cast jejich prodeju.
19. 11. 2019 07:15
0 0
Nebyl to právě Citroen, kdo ty hybridy tlačil?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!