17. 11. 2019 09:30 − 2218× − 1 0

Hermann Neubauer dvojnásobným mistrem Rakouska

Znovuobnovená a přepracovaná Rallye W4 měla tu čest hostit finále atraktivního duelu o rakouský trůn.

Před dvěma roky se naposledy pod taktovkou původního organizačního týmu odjela slavná International Rally Waldviertel. Christian Mrlik se ale nehodlal smířit s tím, že by se jeho oblíbená soutěž stala minulostí. Velmi rychle tak vzniknul nový tým a už vloni v tradičním podzimním termínu se odehrál první ročník nové soutěže s označením W4. První ročník se vydařil a ten druhý už našel místo v kalendáři rakouského mistrovství, které navíc uzavíral. Celý rok se nesl v duchu atraktivního souboje dvou pilotů. Hermann Neubauer novou sezónu neodstartoval zrovna šťastně, ale po odstoupení na Jänneru začal sbírat jeden triumf za druhým. Celkem pilot Fordu Fiesta R5 během roku vyhrál čtyři soutěže a do té závěrečné nastupoval s nižším bodovým obnosem právě jen kvůli tomu jednomu výpadku.

Do závěrečné klasifikace se však počítá jen šest nejlepších výsledků a tak druhý aspirant Julian Wagner musel ještě pořádně tlačit na pilu. Závěrečnou rally potřeboval vyhrát a ještě se musel spoléhat na podporu dvou značkových kolegů. Ty měl k ruce přesně dva, které potřeboval. Raimund Baumschlager pauzíroval od závěrečné rally loňské sezóny a teď si při jednorázovém startu vyzkoušel zbrusu novou Fabii R5 evo. Kromě zábavy a show pro diváky musel zkušený lišák myslet i na pomoc kolegovi ze stáje BRR bojujícímu o titul. Bratr lídra mistrovství Simon Wagner do domácího šampionátu nakouknul letos potřetí a s Fabií R5 evo mohl také nabídnout pomocnou ruku v boji o titul.

Na šotolinách v okolí Fuglau se nerozhodovalo o titulu jen v absolutním pořadí, ale závěrečné klání sehráli i oba aspiranti v mistrovství dvoukolek. Rozhodnutí padlo už v páteční etapě, když Alois Handler svůj Peugeot 207 RC R3T v RZ 3 odstavil s technickou poruchou. Mistrem Rakouska se tak stal Enrico Windisch, který ale se svým Citroënem C2 R2 do cíle dojel až jako sedmý. Dvoukolky v Rallye W4 ovládnul úřadující šampión Luca Waldherr pilotující Ford Fiesta R2T19. Zajímavým zpestřením startovního pole se stala novinka stáje Zellhofer Motorsport Suzuki Swift ZMX. Christoph Zellhofer s touto čtyřkolkou sice startoval už potřetí, ale poprvé to nebylo v roli předjezdce. Na souboje s nejrychlejšími R5 nový vůz nedosáhnul, ale za úspěch lze považovat i dojetí do cíle na solidním osmém místě. Až za Zellhoferem dorazil do cíle veterán Kurt Götlicher, který se poprvé posadil za volant Fordu Fiesta R5 MK2. Další parádní výkon předvedl mladík Michael Lengauer s upraveným produkčním Subaru WRX STI. Zopakovat skvělé čtvrté místo z Jänneru se mu sice nepovedlo, ovšem šestá příčka v sevření vozů R5 není vůbec špatná.

Neubauer vstoupil do rozhodující soutěže tak, jak potřeboval. Nasadil přiměřené tempo a využil pomalejšího zahřívání se navrátilce Baumschlagera. První etapu pilot Fordu zakončil jako třetí s náskokem čtvrt minuty právě na legendárního jezdce škodovky. Na bratry Wagnery sice Neubauer nestačil, ale to ani v cestě za titulem nepotřeboval. Julian vyhrál hned první zkoušku, Simon pak tu druhou a rychleji zajel i tu závěrečnou v Areně Fuglau. Julian mířící za titulem nakonec první etapu vyhrál o 1,6 sekundy. Cestu za titulem mu však hned v sobotu ráno výrazně ztížila technika. Už v první zkoušce se u Fabie R5 vyskytnul problém s převodovkou, který rozhodně nebyl banální a posádku nechal stát na přejezdu k druhé sobotní zkoušce. Všechna předcházející matematika tím vzala za své a titul teď Julianu Wagnerovi mohlo zajistit jedině Neubauerovo odstoupení nebo alespoň vypadnutí mimo nejlepší sedmičku. Pilot Fordu místo toho sváděl těsný souboj s Baumschlagerem o druhé místo. Jindy spolehlivé vozy z dílen BRR si v sobotní etapě Rallye W4 vybraly svůj černý den. Baumschlager s poškozenou zadní poloosou nechal v RZ 11 minutu a čtvrt. Zpátky na bednu se dostal až poté, co Dávid Botka inkasoval v závěru penalizaci dvacet vteřin za pozdní příjezd do časové kontroly. Simon Wagner zakončil sezónu vítězstvím, ale vzhledem k bratrově smůle cílové šampaňské nechutnalo tak sladce. Neubauer byl od dění před RZ 6 hodně blízko svému druhému titulu, ale stále potřeboval dojet do cíle. Posledních osm zkoušek tak poslouchal každý nezvyklý rámus vycházející z vozu, ale ten jej nezradil. Velmi zajímavá a napínavá sezóna tak skončila, Neubauer se podruhé stal rakouským šampiónem.

Komentářů celkem: 1
17. 11. 2019 11:33
0 0
Krasná soutěž, super harmonogram pro diváka, dá se dívat na celé startovní pole, zajímavé vozy. Asi uplný opak našich soutěží. smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama