Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 11. 2019 20:40 − 8491× − 16

Esapekka Lappi: M-Sport je jediná možnost

Citroen racing se rozhodl hodit vidle do své účasti ve WRC a zatímco Seb Ogier má nové místo jisté, Esapekka Lappi hledá.

Když před letošní sezónou oznámil Esapekka Lappi, že opouští Toyotu, tým mistrů světa ve značkách za sezónu 2018 a přestupuje k Citroenu, který je s C3 WRC jen stínem své někdejší slávy, mnozí tento krok příliš nechápali. Avšak před letošní sezónou se Citroen tvářil odhodlaně, zpět "domů" dokázali dokonce zlanařit již šestinásobného mistra světa Ogiera a s novou jezdeckou sestavou chtěl tým cílit na tituly. To se mu téměř podařilo, avšak i díky ztrátě způsobené technikou v rozhodujícím podniku sezóny Ogier na další titul nedosáhl, Citroen byl mezi značkami až třetí. Vše vedlo k tomu, že množící spekulace o odchodu značky z MS byly včera potvrzeny a versailleský tým neprofesionálně vše hodil právě na Ogiera, jehož odchod mohl dle pohledu Citroenu za konec značky. Druhý jezdec týmu Esapekka Lappi tak na rozdíl od Francouze, který míří k Toyotě, zůstal bez sedačky a jeho šancí je jen M-Sport.

Cumbrijský tým by tak opět po třech letech mohl zafungovat jako zachránce jezdce, který přišel o místo kvůli nečekanému odchodu svého týmu z MS, avšak Lappi je letos v diametrálně odlišné pozici oproti Sebu Ogierovi, který k M-Sportu zamířil v roce 2017. Jak se navíc Fin nechává slyšet, i pro něj, jako zaměstnance týmu, byl konec Citroenu překvapením. "Ty spekulace jsem četl. Ale spíš jsem si myslel, že to vše nakonec bude jen o Sebově odchodu. Snažil jsem se nějaké informace vydolovat z Pierra Budara, ale ten mi nic neřekl," přiznává Esapekka Lappi a pokračuje, "říkal jsem si, že něco je divně. Celé to byl prostě šok. M-Sport je teď pro mě jedinou šancí. Navíc nejsme ve snadné situaci. Pokud je u nich opravdu volná sedačka, tak se o ni bude pokoušet slušná řádka jezdců. Když se podívám na právě skončenou sezónu, tak z pohledu na výsledky a výkony nejsem zrovna nejžhavější kandidát, ale každopádně budeme o onu případnou sedačku tvrdě bojovat," říká ke své budoucnosti mistr světa WRC2 z roku 2016.

O tom, jak koncepčním byl odchod Citroenu z MS svědčí i to, že tým měl otestovánu řadu vylepšení C3 WRC a jak se nechává Esapekka Lappi slyšet, je přesvědčený o tom, že by auto opět posunuly. "Myslím si, že jsme mohli udělat docela velký pokrok. Všichni viděli nové aero, které fungovalo opravdu dobře a bez pochyby by pomohlo na rychlých zkouškách a rally. Rozdíl v zajížděných časech oproti starému aeru byl docela velký. Mimo to jsme měli nějaké další úpravy stran výkonu vozu jako třeba nový motor, geometrii s úpravami na řízení a pár dalších věcí na diferenciálech. Když jsem v průběhu letošní sezóny dostal diferenciály, které jsem chtěl, tak vše na šotolině začalo fungovat. Na asfaltu by nás ještě hodně práce čekalo, ale byly vyděl velké zlepšení oproti minulému roku. Možná, že by novinky na autě nevyřešily všechny letošní výzvy, ale určitě by nás posunuly," uzavírá Esapekka Lappi.

Komentářů celkem: 16
22. 11. 2019 08:53
0 0
Tak Esapekka teď musí asi toho odchodu od Toyoty hodně litovat... smajlík
22. 11. 2019 10:12
0 0
Re: spešl - Kdyby Lappi zůstal u Toyoty, asi by nebrala Meeka. Když se podívám na letošní výsledky, Lappi se skorodruhojakostním vozem získal jen o 15 bodů méně než Kris se špičkovou Toyotou. To musí bolet.smajlík
22. 11. 2019 10:36
1 0
Když si kluci zaplatí u M-Sportu, tak Mikkelsen - Lappi- Suninen. Vidí to někdo jinak?
22. 11. 2019 11:06
0 0
Chtěl bych u M-sportu i Paddona smajlík
22. 11. 2019 11:11
0 0
Doufám, že se Lappi dostane do M-Sportu, ale vidím to jen na dvě auta Lappi-Suninen
22. 11. 2019 11:26
Upraveno 11:26
0 0
To by byla silne vybusna sestava. Kvuli podelany exkluzivite je min aut, nez kdyz jezdily jen 2 fabriky smajlík
22. 11. 2019 11:38
0 0
Kenny: Presne tak.
22. 11. 2019 13:04
1 0
Už před sezónou jsem říkal že odchod Lappiho z Toyoty do Shitroenu byl pro něj krok zpět smajlík s Toyotou postupně zrychloval a u Citroenu jen sezóna trápení. Doufám že mu Ford sedne smajlík
22. 11. 2019 13:06
0 0
Původně napsal Bajaja
Chtěl bych u M-sportu i Paddona smajlík
Někde jsem četl že Paddon ve WRC končí,ta havárka před Finskem ve spojení ještě tuším tam bylo z Australií stálo tolik peněz že to jak to dopadlo znamená konec pro něj,kačky nejsou
22. 11. 2019 13:34
0 0
je to tak, Paddon do těch dvou startů letos (z nichž ani jednou nejel) vrazil cca 8,5 milionů (Kč) a tím skončil s WRC navždy.
22. 11. 2019 13:43
0 1
Cely to je takový divoky, každopádně Padonna je škoda. Jak už jsem psal dřív, napada mne jestli Tanak neodesel od Toyoty s tim úmyslem, aby se mohl s Ogierem pomerit ve stejně výkonnem autě...smajlík aby se v budoucnu vyhnul spekulacím, jestli by ho Ogi trebo neporazil kdyby seděl v Hyundai nebo pokračoval ve Fordu... Samozřejmě roli hrály i peníze a co jsem četl, tak snad i nějaké neshody s manažerem Toyoty (ne Tommim). Každopádně příští sezóna bude o to zajímavější, Ogiho poslední sezóna vs. našlápnuta forma Tanaka, oba v novém tymu... Možná predbiham, ale jestli to tak bude, tak nás čeká pořádně ostrá sezóna... Nebo jim to nakonec vyfoukne Neuville..? smajlíksmajlík
22. 11. 2019 15:03
1 0
I jezdci u Fordu M-Sportu (Evans a Sunninen) jsou placeni. Takže Lappi či Mikkelsen by předpokládám nemuseli nic nosit. Peníze musíte donést jen v případě že chcete jet se třetím autem (letos třeba Paddon, Greensmith). Nikde však není napsáno, že M-Sport nemže nasadit tři nebo čtyři auta.
22. 11. 2019 19:42
0 0
V tomhle případě ale myslím, že Lappi bude rád, když se mu ta smlouva podaří urvat tak, že nic neplatí a Malcolm nic neplatí jemu, tedy tzv. "šul nul" A to bude fakt úspěch.
22. 11. 2019 22:07
0 0
o Lappiho sa nebojte. On dostane od Citroenu plat aj za buduci rok nakolko mal zmluvu aj na sezonu 2020. cize aj ked ostane doma s vylozenymi nohami tak ma zarobene smajlík
22. 11. 2019 22:36
0 0
nabster: Pokud by ho platil, tak by ho měl pod smlouvou, pokud by ho měl pod smlouvou, tak by nemohl jet za jinou značku.
23. 11. 2019 11:00
1 0
Re: nabster999 - Pilot sedící doma na gauči s vyloženýma nohama se nevyvíjí a ztrácí kontakt se špičkou. Čím déle bude takhle mimo, tím menší bude šance, aby se vrátil do špičky. A to určitě Lappi nechce.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama