Esapekka Lappi: M-Sport je jediná možnost
Když před letošní sezónou oznámil Esapekka Lappi, že opouští Toyotu, tým mistrů světa ve značkách za sezónu 2018 a přestupuje k Citroenu, který je s C3 WRC jen stínem své někdejší slávy, mnozí tento krok příliš nechápali. Avšak před letošní sezónou se Citroen tvářil odhodlaně, zpět "domů" dokázali dokonce zlanařit již šestinásobného mistra světa Ogiera a s novou jezdeckou sestavou chtěl tým cílit na tituly. To se mu téměř podařilo, avšak i díky ztrátě způsobené technikou v rozhodujícím podniku sezóny Ogier na další titul nedosáhl, Citroen byl mezi značkami až třetí. Vše vedlo k tomu, že množící spekulace o odchodu značky z MS byly včera potvrzeny a versailleský tým neprofesionálně vše hodil právě na Ogiera, jehož odchod mohl dle pohledu Citroenu za konec značky. Druhý jezdec týmu Esapekka Lappi tak na rozdíl od Francouze, který míří k Toyotě, zůstal bez sedačky a jeho šancí je jen M-Sport.
Cumbrijský tým by tak opět po třech letech mohl zafungovat jako zachránce jezdce, který přišel o místo kvůli nečekanému odchodu svého týmu z MS, avšak Lappi je letos v diametrálně odlišné pozici oproti Sebu Ogierovi, který k M-Sportu zamířil v roce 2017. Jak se navíc Fin nechává slyšet, i pro něj, jako zaměstnance týmu, byl konec Citroenu překvapením. "Ty spekulace jsem četl. Ale spíš jsem si myslel, že to vše nakonec bude jen o Sebově odchodu. Snažil jsem se nějaké informace vydolovat z Pierra Budara, ale ten mi nic neřekl," přiznává Esapekka Lappi a pokračuje, "říkal jsem si, že něco je divně. Celé to byl prostě šok. M-Sport je teď pro mě jedinou šancí. Navíc nejsme ve snadné situaci. Pokud je u nich opravdu volná sedačka, tak se o ni bude pokoušet slušná řádka jezdců. Když se podívám na právě skončenou sezónu, tak z pohledu na výsledky a výkony nejsem zrovna nejžhavější kandidát, ale každopádně budeme o onu případnou sedačku tvrdě bojovat," říká ke své budoucnosti mistr světa WRC2 z roku 2016.
O tom, jak koncepčním byl odchod Citroenu z MS svědčí i to, že tým měl otestovánu řadu vylepšení C3 WRC a jak se nechává Esapekka Lappi slyšet, je přesvědčený o tom, že by auto opět posunuly. "Myslím si, že jsme mohli udělat docela velký pokrok. Všichni viděli nové aero, které fungovalo opravdu dobře a bez pochyby by pomohlo na rychlých zkouškách a rally. Rozdíl v zajížděných časech oproti starému aeru byl docela velký. Mimo to jsme měli nějaké další úpravy stran výkonu vozu jako třeba nový motor, geometrii s úpravami na řízení a pár dalších věcí na diferenciálech. Když jsem v průběhu letošní sezóny dostal diferenciály, které jsem chtěl, tak vše na šotolině začalo fungovat. Na asfaltu by nás ještě hodně práce čekalo, ale byly vyděl velké zlepšení oproti minulému roku. Možná, že by novinky na autě nevyřešily všechny letošní výzvy, ale určitě by nás posunuly," uzavírá Esapekka Lappi.
Chtěl bych u M-sportu i Paddona