Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 11. 2019 14:25 − 9289× − 7

Ogier: Nebyl jsem spokojený s tempem vývoje auta

Seb Ogier poodhrnul oponu zakrývající jeho důvody odchodu od Citroen racingu, který dle značky stál na jejím koncem v MS.

Po zrušení Australské rally se Katalánská rally stala poslední soutěží, kterou Sébastien Ogier odjel za Citroen racing. Byť měl v týmu podepsánu smlouvu na dva roky, začaly se již před koncem letošní sezóny objevovat spekulace ohledně jeho odchodu a ty se nakonec potvrdily. Aby toho nebylo málo, Citroen se rozhodl šampionát úplně opustit a zdůvodnění bylo, že po Ogierově odchodu není na trhu žádný špičkový jezdec. Proto raději ve Versailles balí krám a v rámci koncernu PSA se nyní budou věnovat jiným šampionátům. K tomuto tiskovému komuniké se šestinásobný mistr světa vyjádřil pro server Autosport.com lakonicky: "Možná, že komunikace nebyla nikdy nejsilnější stránkou Citroenu… Když navíc řeknete, že na trhu nejsou v této chvíli k dispozici jezdci, tak to cítím jako neúctu vůči kolegům jezdcům."


… konec Citroenu a Ogiera měl do filmového odjezdu do západu slunce hodně daleko…

Pokud jde o to hlavní, co asi všechny zajímá, tedy důvody pro odchod k Toyotě v polovině platného kontraktu s Citroenem, Seb Ogier se nechává slyšet, že důvodem byla nespokojenost s vývojem auta. "Jedním z rozhodujících faktorů mého rozhodnutí byl rytmus vývoje auta a tempo, jakým se dařilo vůz posouvat kupředu. Prostě to nebylo dostatečně rychle. Už letos nebyl vývoj tak rozsáhlý a výkonově jsme nestačili na naše soupeře. A nejsem to jen já, kdo to říká, stejný pocit měl, alespoň si myslím každý, kdo do auta sedl," dodává rodák z Gapu v jehož rozhodnutí můžeme vidět jisté paralely s odchodem od M-Sportu, kdy právě nedostatečná podpora Fordu a s tím spojený vývoj byly mezi důvody odchodu.

Jak však Seb Ogier dodává, rozhodně svého podpisu u Citroenu nelituje: "Hned od začátku v týmu jsem si uvědomoval, že půjde o velkou výzvu a nikdy jsem se jí nebál. Takže proto ani dnes, byť jsem výzvu nezvládl, nemám žádné výčitky z toho, že jsem do Citroenu šel," dodává třetí muž letošní klasifikace MS. Již v pondělí bychom se pak měli dočkat oficiálního potvrzení nejen Ogiera, ale i Elfyna Evanse s Kallem Rovanperä u Toyoty.

Komentářů celkem: 7
22. 11. 2019 14:411
1 0
Na odlehčení meme na toto téma, co jsem dnes potkal na Twitteru smajlík https://www.ewrc.cz/images/2019/web/ogier_cat2.jpg
22. 11. 2019 14:592
0 0
Toyotám bude RedBull slušet a Kalle vedle Ogiera poroste smajlík Teď se jen modlit aby M-Sport sehnal nějakýho dobrýho sponzora smajlík
22. 11. 2019 15:163
0 0
Přesné vyjádření od Ogiera týkající se kolegů jezdců. Citroen si opravdu do huby nevidí, zejména pak paní ředitelka. Fanfaróni to balí a pokorní avšak cílevědomí zůstávají.
22. 11. 2019 17:454
0 0
Motoristický sport je sport týmový. Nelze stavět na kvalitách jediného člověka. Ogi to řekl přesně.smajlík
22. 11. 2019 18:095
0 2
Jenže on má Citroen pravdu, TOP3 byla rozebrána, tak co jim zbývá...
22. 11. 2019 18:166
1 0
Tak proč to M-sport už (několikrát) nezabalil?
22. 11. 2019 18:397 Upraveno 18:44
1 1
Jedinej, pro koho je dulezity zucastnit se, je Malcolm. Ostatni povazujou i druhy misto za neuspech. Je to trochu smutny, no.

Wladimeer: Malcolm to nezabalil proto, ze v nizsich tridach radi zaplatej horentni sumy za iluzi, ze by si za to nekdy mohli sednout.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!