Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 11. 2019 14:25 − 8587× − 7

Ogier: Nebyl jsem spokojený s tempem vývoje auta

Seb Ogier poodhrnul oponu zakrývající jeho důvody odchodu od Citroen racingu, který dle značky stál na jejím koncem v MS.

Po zrušení Australské rally se Katalánská rally stala poslední soutěží, kterou Sébastien Ogier odjel za Citroen racing. Byť měl v týmu podepsánu smlouvu na dva roky, začaly se již před koncem letošní sezóny objevovat spekulace ohledně jeho odchodu a ty se nakonec potvrdily. Aby toho nebylo málo, Citroen se rozhodl šampionát úplně opustit a zdůvodnění bylo, že po Ogierově odchodu není na trhu žádný špičkový jezdec. Proto raději ve Versailles balí krám a v rámci koncernu PSA se nyní budou věnovat jiným šampionátům. K tomuto tiskovému komuniké se šestinásobný mistr světa vyjádřil pro server Autosport.com lakonicky: "Možná, že komunikace nebyla nikdy nejsilnější stránkou Citroenu… Když navíc řeknete, že na trhu nejsou v této chvíli k dispozici jezdci, tak to cítím jako neúctu vůči kolegům jezdcům."


… konec Citroenu a Ogiera měl do filmového odjezdu do západu slunce hodně daleko…

Pokud jde o to hlavní, co asi všechny zajímá, tedy důvody pro odchod k Toyotě v polovině platného kontraktu s Citroenem, Seb Ogier se nechává slyšet, že důvodem byla nespokojenost s vývojem auta. "Jedním z rozhodujících faktorů mého rozhodnutí byl rytmus vývoje auta a tempo, jakým se dařilo vůz posouvat kupředu. Prostě to nebylo dostatečně rychle. Už letos nebyl vývoj tak rozsáhlý a výkonově jsme nestačili na naše soupeře. A nejsem to jen já, kdo to říká, stejný pocit měl, alespoň si myslím každý, kdo do auta sedl," dodává rodák z Gapu v jehož rozhodnutí můžeme vidět jisté paralely s odchodem od M-Sportu, kdy právě nedostatečná podpora Fordu a s tím spojený vývoj byly mezi důvody odchodu.

Jak však Seb Ogier dodává, rozhodně svého podpisu u Citroenu nelituje: "Hned od začátku v týmu jsem si uvědomoval, že půjde o velkou výzvu a nikdy jsem se jí nebál. Takže proto ani dnes, byť jsem výzvu nezvládl, nemám žádné výčitky z toho, že jsem do Citroenu šel," dodává třetí muž letošní klasifikace MS. Již v pondělí bychom se pak měli dočkat oficiálního potvrzení nejen Ogiera, ale i Elfyna Evanse s Kallem Rovanperä u Toyoty.

Komentářů celkem: 7
22. 11. 2019 14:41
1 0
Na odlehčení meme na toto téma, co jsem dnes potkal na Twitteru smajlík https://www.ewrc.cz/images/2019/web/ogier_cat2.jpg
22. 11. 2019 14:59
0 0
Toyotám bude RedBull slušet a Kalle vedle Ogiera poroste smajlík Teď se jen modlit aby M-Sport sehnal nějakýho dobrýho sponzora smajlík
22. 11. 2019 15:16
0 0
Přesné vyjádření od Ogiera týkající se kolegů jezdců. Citroen si opravdu do huby nevidí, zejména pak paní ředitelka. Fanfaróni to balí a pokorní avšak cílevědomí zůstávají.
22. 11. 2019 17:45
0 0
Motoristický sport je sport týmový. Nelze stavět na kvalitách jediného člověka. Ogi to řekl přesně.smajlík
22. 11. 2019 18:09
0 2
Jenže on má Citroen pravdu, TOP3 byla rozebrána, tak co jim zbývá...
22. 11. 2019 18:16
1 0
Tak proč to M-sport už (několikrát) nezabalil?
22. 11. 2019 18:39
Upraveno 18:44
1 1
Jedinej, pro koho je dulezity zucastnit se, je Malcolm. Ostatni povazujou i druhy misto za neuspech. Je to trochu smutny, no.

Wladimeer: Malcolm to nezabalil proto, ze v nizsich tridach radi zaplatej horentni sumy za iluzi, ze by si za to nekdy mohli sednout.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama