26. 11. 2019 12:13 − 2053× − 0 0

Vítězný debut Peugeotu 208 Rally 4

Závěrečný díl španělského asfaltového mistrovství zažil premiéru nové zbraně francouzské značky.

Ta má nahradit úspěšný a hodně rozšířený model 208 R2. Ten už brázdí soutěžní tratě dost dlouho a během této doby se i změnila technická pravidla. Nová 208 je tak už označena dle nového rozdělení tříd a ve svých útrobách má třívalcový motor s turbem o objemu 1,2 litru. Za volant novinky byl vybrán ten nejpovolanější, juniorský mistr ERC 3 Efrén Llarena. Z Peugeotu španělský mladík doloval maximum a nakonec zůstal v klasifikaci dvoukolek poražen jen ve druhém testu. Zbytek madridské soutěže Llarena ovládnul a druhému Lorenzo Berdomásovi za volantem starší generace 208 nadělil minutu a čtvrt. V celkové klasifikaci skončil těsně před branami top ten. Premiéra se tedy zdařila a teď už aby vyrazil Peugeot do pořádných soubojů na mezinárodních kolbištích. O triumf v absolutním pořadí spolu do hlavního španělského města přijela bojovat nejlepší trojice šampionátu v čele s již jistým šampiónem Pepe Lópezem a jeho Citroënem C3 R5. Dvojice jezdců Hyundaie Iván Ares a Surhayen Pernía před sebou ještě měli úkol poprat se o post vicemistra.

Rally Comunidad de Madrid RACE však nabídnula ještě mnohem více, byť debut nového Peugeotu asi účast dvou španělských mistrů nepřekoná. Každopádně o vítězství se do Madridu přijel poprat mistr šotolin Xevi Pons se Škodou Fabia R5 obutou na pneumatiky MRF. Zajímavý comeback si pak na závěr sezóny připravil mistr španělských asfaltů z roku 2016 Cristian García. Doufejme, že jeho start s Volkswagenem Polo GTI R5 byl předzvěstí plánů na nadcházející sezónu. García se s novou technikou rozjížděl pomaleji a první den se ani jednou nevešel mezi tři nejrychlejší. Zato v sobotu, kdy se už jezdilo jen na okruhu Jarama, pilot VW z bedny ani jednou neslezl. V cíli mu pak patřila s minutovým odstupem pátá příčka. V náročných podmínkách úvodní zkoušky zajel nejrychlejší čas Pons. Ve druhé zkoušce jej na čele vystřídal Pernía, ale ani on tam dlouho nevydržel. Závěr pátečního zápolení patřil jeho značkovému kolegovi Aresovi, který šel večer spát s náskokem 8,2 sekundy na Ponse. V sobotu na třech průjezdech umělým úsekem v prostoru okruhu Jarama pilot škodovky spadnul až na čtvrté místo a návrat na bednu mu zajistil až defekt na Perníově Hyundai. López tlačil na pilu a před závěrečnou zkouškou za vedoucím Aresem už zaostával jen o sedm vteřin. Ares s jezdcem Citroënu sice závěrečnou zkoušku prohrál, ale vítězství a s tím spojený zisk postu vicemistra si už vzít nenechal.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama