Rallye Rias Baixas

Daní Solá a Miguel Fuster rozehráli během prvních tří podniků asfaltového španělského mistrovství zajímavý a vyrovnaný boj o titul.

4. podnik španělského asfaltového mistrovství, 2. – 3. června, 9 RZ – 169 km, posádky (start/cíl) – 65/38


Daní Solá s Citroenem a Miguel Fuster na Renaultu rozehráli během prvních tří podniků asfaltového španělského mistrovství zajímavý a velmi vyrovnaný boj o titul. Rychlostně jim zatím z pravidelných účastníků stačil pouze Alberto Hevia, zástupce třetí francouzské značky. Ten však na první soutěži ztratil několik pozic po defektu, na Kanárských ostrovech havaroval a rychlejší než zmíněná dvojice byl jen v Kantábrii. Tam vyhrál jeho týmový kolega Enrique-García Ojeda, který se zúčastnil pouze této své domácí soutěže a další pojede jen po sehnání potřebných financí. Španělské asfalty opustil i jeho dlouhodobý týmový kolega Joan Vinyes, jenž se nyní se Subaru soustředí na šotolinové mistrovství. Úvodní podnik s Renaultem ale absolvoval a výsledkem byla pěkná třetí pozice. Nyní se na start postavil znovu, ovšem po potížích s elektronikou motoru mu nebylo souzeno dokončit ani první test. I tak je ale Vinyes určitě pozitivně naladěn, neboť by se pro příští rok mohl stát oficiálním jezdcem Fiatu Espana. Do Punta Super 2000 by pak měl usednout již na konci této sezóny.

Překvapivým vítězem první zkoušky Rias Baixas se stal doposud nevýrazný Manuel Rueda s Cliem. Fuster za ním však zaostal jen o necelé dvě sekundy. Vidina titulu se po pěkném výsledku v Kantábrii opět o něco vzdálila Heviovi, jenž zde nepěkným způsobem havaroval a musel být převezen do nemocnice. Doufejme, že se mu nic vážného nestalo a na příští soutěži bude opět sedět za volantem své 206. Na druhém testu kontroval Fuster a dostal se pět sekund před týmového kolegu. Na RZ 3, která první sekci uzavřela, ovšem znovu úřadoval Rueda a vrátil se do čela (- 1,4 s). Třetí pozice se ztrátou 20 sekund patřila Solovi, jenž se potýkal s problémy s elektronikou. Minimální časovou ztrátu si ve druhém a třetím úseku na své konto připsal Sergio Vallejo s dalším Cliem. Na prvním ovšem mimo trať nechal tři čtvrtě minuty, takže do servisu dorazil jako pátý v pořadí. I v druhé sekci pokračoval krásný duel dvou Renaultů. V první byl o 3 sekundy rychlejší Fuster a vrátil se do čela.

Pátý test pak opanovali hned tři jezdci této značky v čele s Vallejem. Ten se boje o vítězství přímo neúčastnil a tak mnohem zajímavějším údajem byla Fusterova druhá pozice půl sekundy za Ruedou. Po druhé návštěvě servisu se pro změnu vedení ujal Rueda, tentokrát to bylo o 1,9 sekundy. Hned záhy byl o 4,8 sekundy pomalejší a znovu se propadl za Fustera. Obě zkoušky nejrychleji zvládl Vallejo a nebýt jeho výrazné ztráty z prvního testu, mohli jsme být svědky zajímavého trojboje jezdců s Renaulty. Problémy stíhaný Solá se nemohl stále dostat do tempa a ze zadu se na něho začal tlačit právě Vallejo. Před posledními dvěma testy byl mezi nimi rozdíl devíti sekund. V prvním z nich se Solá probral z letargie a vítězstvím zvýšil o sekundu svůj odstup. V boji o vítězství se nyní obrat neudál, jen Rueda stáhl náskok svého rivala na dvě sekundy. Rozhodnout se tedy muselo v posledních osmnácti kilometrech. Fuster dokázal, že se před dvěma roky španělským mistrem nestal náhodou, a vítězství těsným rozdílem uhájil. Naopak Solá, bohatý o zkušenosti z WRC, měl s Vallejem co dělat. Ten poslední test vyhrál, ale dokázal umazat pouze tři sekundy.

Rallye Rias Baixas nabídla opravdu strhující boj o vítězství a pokud se podobným způsobem bude atraktivní španělské mistrovství ubírat i nadále, máme se nač těšit. Do průběžného vedení se nyní dostal Miguel Fuster, ovšem Daní Solá zaostává jen minimálně. Další dva jezdci Renaultu ukázali, že dokážou být hodně rychlí a možná budou ještě hodně míchat kartami. To se dozvíme za čtrnáct dní při Rallye de Ourense.

Pořadí v cíli
1. Miguel Fuster – José Vicente Medina Renault Clio S1600
2. Manuel Rueda – Borja Rozada Renault Clio S1600 + 5,3
3. Daniel Solá – Xavier Amigo Citroen C2 S1600 + 29,5
4. Sergio Vallejo – Diego Vallejo Renault Clio S1600 + 35,5
5. Jorge Gonzalez – Alex Cid Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:29,6
6. Luis Carballido – Mario GonzalezCitroen C2 S1600 + 3:23,5
7. Alberto Meira – Alvaro Banobre Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4:29,3
8. Santiago Concepcion – Nazer GhuneimMitsubishi Lancer Evo IX + 6:43,9
9. Josep Basols – Alex Haro Peugeot 206 XS + 7:39,0
10. Eloy Entrecanales – Borja Odriozola Peugeot 206 XS + 7:52,1

Stav šampionátu:
1. Fuster 50, 2. Solá 47, 3. Vallejo 32, 4. Rueda 21, 5. Hevia 17, 6. García-Ojeda 15

Komentářů celkem: 1
9. 6. 2006 20:21
0 0
Daní Solá by se měl s Mitsubishi Lancer EVO IX na konci června objevit na startu portugalské Sata Rali dos Acores, spolu s ním by zde pak měl startovat i další španělský pilot Enrique-García Ojeda, a to se Subaru Impreza.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!