Jiří Šteg - eWRC.cz
6. 12. 2019 09:03 − 5521× − 0

Sébastien Ogier o svém (dalším) novém týmu

Rallye-magazin.de se zeptal Sébastiena Ogiera na první pocity v Toyotě.

Rally-magazin.de: „Mluvil jsi o tom, že na konci sezony 2020 skončíš s rally. Neexistuje teď po podpisu nového kontraktu s Toyotou možnost, že bys přece jen zůstal ve WRC déle?“

Sébastien Ogier: „Samozřejmě, že by mi poslední titul s třetí značkou udělal radost, ale to opravdu není to, na co před začátkem nové sezony myslím. Jasně, jsem bojovník, mám rád vítězství a když jsem na startu, chci vyhrát. Nezačínám s tím, že něco je poslední šancí nebo něčím takovým. Mám už za sebou velkolepou kariéru a všechno, co bych k ní mohl přidat, by bylo perfektní.

RM: „Znovu pojedeš s novým autem…“

SO: „Už jsme si to trochu vyzkoušeli v minulých letech. Docela rychle jsem se vždy dokázal přizpůsobit novému prostředí. Tak doufám, že to bude tentokrát také fungovat.“

RM: „A jako v M-Sportu bude Tvým týmovým kolegou Elfyn Evans.“

SO: „Upřímně řečeno je to fajn a byl jsem rád, když jsem se dozvěděl, že tým se rozhodl jej angažovat. Elfyn si to po tolika letech v rally zasloužil. Je pěkné, že pojedeme v jednom týmu, ale oba se musíme hodně učit. První jednání s týmem byla dobrá a inženýři se také hodně zajímali o naše první reakce na auto. Když člověk pracuje delší dobu se stálými jezdci, může být problémem hledat nové cesty nebo se pohybovat novým směrem. První ohlasy, které mám od inženýrů mě vedou k závěru, že všichni jsou s autem velmi spokojeni – ale také že se snaží najít nové možnosti zlepšování. Snad noví jezdci týmu pomohou postoupit v této snaze ještě dále.“

RM: „Tvým novým týmovým kolegou je Kalle Rovanperä. Jak může 19letý nováček pomoci v dosažení cíle – opětovného vítězství v mistrovství světa?“

SO: „Kalleho musíme nechat určitě ještě mimo tuto hru. Nejlepší bude, nechat mu čas na učení. V každém případě nikdy na začátku sezony neuvažuji o tom, jak by mi mohl týmový kolega pomoci. Mým cílem je vždy koncentrovat se na sebe a udělat všechnu práci sám. To je nejdůležitější. Nikdy jsem na začátku sezony nežádal o to, abych měl v týmu nějaké zvláštní postavení. Podle toho, jak probíhá sezona, může v její druhé půlce nastoupit nějaká strategie, ale v první polovině se musíme koncentrovat na vlastní výkony a dostat z týmu to nejlepší.“

RM: „A k týmu – budeš v příští sezoně pracovat s Tommi Mäkinenem…“

SO: „Tommi byl na konci devadesátých let mým dětským hrdinou. Je tím prvním, na co si z rally opravdu vzpomínám. A z Monte Carla. To červené auto, které s Tommim za volantem v Monte dominovalo – a dnes s ním mohu spolupracovat… Prostě super! I spolupráce s takovou legendární značkou, jakou je Toyota, je něčím mimořádným. Toyta se zapsala do dějin rallysportu a já chovám velký respekt k japonské mentalitě a k tomu, jací Japonci jsou. Mají velký respekt k lidem a mě hodně zajímá se dozvědět o japonské kultuře více.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!