Sezónní loučení na pražském pódiu

Třetí místo v cíli pro posádku Štajf – Kotlář.

- Vítězství posádky Pech – Uhel ve čtyřech rychlostních zkouškách
- Spolehlivost a vysoký výkon obou vozů Polo GTI R5
- Předvánoční zábava pro diváky na trati soutěže

Jubilejní 25. ročník TipCars Pražského Rallysprintu přinesl všem divákům na trati nádhernou podívanou, která ukončila letošní sezónu v domácí rally. Vojtěch Štajf se v cíli radoval ze třetího místa. Václav Pech jun. za volantem druhého vozu Polo GTI R5 v barvách svého hlavního partnera EuroOil dominoval ve většině rychlostních zkoušek. Díky penalizaci se však musel spokojit se šestým místem na cílové rampě.

Každoroční loučení s domácím seriálem automobilových soutěží se v sobotu dopoledne odehrálo nejprve ve dvou průjezdech dvojice nově zařazených a náročných rychlostních zkoušek tradičního typu, které startovaly v obci Karlík a následně u cementárny v Praze – Radotíně. Poté se všechny posádky přesunuly na pražský Strahov, kde absolvovaly dva měřené úseky na lehce pozměněném okruhu, vždy se třemi průjezdy. Následně potěšily atraktivním stylem jízdy množství diváků v rámci závěrečného epilogu poblíž tribuny legendárního Velkého strahovského stadionu.

Vojtěch Štajf, navigovaný již podruhé na této akci Radimem Kotlářem, začal soutěž na první ranní rychlostní zkoušce v Karlíku s respektem vzhledem k těžce předvídatelnému povrchu tratě a uzavíral tak sedmičku nejrychlejších. V dalších průjezdech obou měřených úseků však začal se svým vozem Polo GTI R5 zrychlovat a na populární Strahovský okruh v Praze přijížděl už na celkové třetí pozici. Minimální časové rozdíly v boji o pódium ho však v následujících dvou okruhových rychlostních zkouškách motivovaly k velmi solidnímu výkonu, který nakonec znamenal udržení třetího místa v cíli soutěže.

Pro Václava Pecha jun., který po nedávném Setkání mistrů opět usedl za volant druhého týmového soutěžního vozu Polo GTI R5, byla rozhodujícím okamžikem v celkovém dění hned první rychlostní zkouška. Vlivem kuriozní situace s pozdním předložením jízdního výkazu na startu měřeného úseku obdržela posádka Pech – Uhel minutovou penalizaci, která jí tak znemožnila boj o vedení v soutěži. Přesto se Pech s Uhlem v dalším průběhu soutěže nevzdali a čtyřmi vítězstvími v rychlostních zkouškách potvrdili nejen své jezdecké kvality, ale demonstrovali tak i skvělé jízdní vlastnosti a spolehlivost vozu Polo GTI R5. Nakonec obsadila tato posádka šestou příčku v cíli.

„Já jsem moc spokojený, protože jsem zde vyrovnal své dva nejlepší výsledky z minulosti. Byla to krátká, ale hodně náročná soutěž zejména na ranních erzetách. Po nočním dešti se tam jelo na kluzkém povrchu a zvolit před startem vhodnou pneumatiku tak vyžadovalo zkušenost. S Radimem, který není profesionálním navigátorem, jsme měli za cíl nejprve poznat, jak dobrá bude naše souhra a pak teprve zrychlit. Toho jsme se důsledně drželi a našli jsme spolu rychle i dobrý rytmus v diktování. Věděl jsem, že před Strahovem jsou časy na špičce hodně vyrovnané, a tak bylo z mé strany nutné jet rychle, ale neudělat chybu. V závěrečném boji se před nás sice o sedm desetin sekundy dostal Grzegorz Grzyb, ale my naopak porazili o šest desetinek loňského vítěze Martina Kočiho a získali tak celkový bronz. Závěrečným neměřeným epilogem jsme pak poděkovali všem skalním fanouškům rally, kteří se přišli na Strahov podívat, stejně tak jako zdejším výsledkem jsem se odvděčil celému týmu za vynikající přípravu našeho vozu v celé letošní sezóně,“ komentoval výsledek na Pražském Rallysprintu jezdec a manažer týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě mě mrzí, co se stalo Vaškovi s Petrem, zapadlý jízdní výkaz pod sedadlem na startu je opravdu kuriozita. Upřímně si ale myslím, že si to pak kluci na trati vynahradili a to, co předvedli v kombinaci s naším autem určitě nejedno srdce diváků v zimním počasí rozehřálo. Jsem rád, že Racing 21 s Polem GTI R5 nabídnul Vaškovi možnost seriózního zamyšlení nad příští sezónou, ale volba je samozřejmě na něm a já to respektuji.“

Komentářů celkem: 6
9. 12. 2019 13:08
0 0
Rád bych Václava viděl příští sezónu v VW, myslím že mu celkem padlo do ruky a v něm pekelně rychlý. Navíc oproti nové fiestě je tu větší spolehlivost.
9. 12. 2019 16:12
0 0
Takže Vojtovo Polo to u Venci příští rok nebude?
9. 12. 2019 18:47
0 0
Ášín není rozhodnutý
9. 12. 2019 20:01
0 0
Upřímně moc možností není. Předpokládám, že jako vždy bude chtít jít mimo proud. Tzn? Fiesta mk2 nevypadá dobře, tak zbývá i20 nebo Polo. To Polo se jeví schopně a Vojtanen už to na naše tratě trochu naladil, tak se to jeví jako rozumná volba. Na druhou stranu je fakt, že Soused by možná nasypal halíř v rámci neustálého vývoje i20 což by navíc byla výzva. smajlík
9. 12. 2019 20:22
0 0
A kde berete že nová fiesta je nespolehlivá? Myslím si že by s ní měl víc práce, ale aspoň by to byla dobrá motivace. Řekl bych že nejblíž škodovce je Ford a polo, hyundai ani Citroen podle mě nejsou tak dobré
10. 12. 2019 10:30
0 0
Ono je to vždycky o tom mezičlánku mezi sedačkou a volantem a na týmu. I ten blbý Citroen je s Lukyanukem na bedně. Hyundaie vyhrávají snad ve Španělsku, Peugeoty naladili v Itálii atd. A přesně jak píšeš. S Fiestou to vypadá na nejvíc práce k doladění. Prostě Polo působí, že je dotaženější...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!