Ina Croatia Delta Rally

Přední balkánská soutěž, konající se v okolí hlavního města Zagrebu, je každoročně cílem hojného počtu českých posádek.

Evropský rally pohár – koeficient 10, 1. – 3. června, Zagreb – Chorvatsko, 13 RZ – 224 km, asfalt, posádky (start/cíl) – 67/49, české posádky (start/cíl) – 16/11


Přední balkánská soutěž, konající se v okolí hlavního města Chorvatska Zagrebu, je každoročně cílem hojného počtu českých posádek. Nejinak tomu bylo i letos, kdy se na start postavila hned šestnáctka českých dvojic. Z celkového počtu startujících tak česká flotila zaujímala takřka plnou čtvrtinu. Šest našich se zde účastnilo dalšího podniku Škoda Fabia Cupu. Pro úplnost je třeba dodat, že v jeho rámci závodil i britský účastník Bobby Mitchell. Zrádné tratě v horském terénu, kde není nouze o značná převýšení a nevyzpytatelný povrch, doposud vítězně pokořil jediný Čech. V roce 2003 se jím stal Václav Pech jun. s Fordem Focus RS WRC 02. Českou vlaječkou se na svém vítězném voze Renault Megané Maxi v roce 1999 pyšnil Enrico Bertone a rok předtím jeho spolujezdec Massimo Chiapponi. Letos skupinu našich borců opět vedl Václav Pech se svým nynějším Lancerem EVO IX. Dále tu s produkčními vozy vystartovali Václav Arazim, jenž se vrátil po krumlovské premiéře ke starší „osmičce“, Vojtěch Štajf, Karel Trojan, Milan Liška, Daniel Landa, Daniel Běhálek a Martin Knajzl (Lancer EVO VI). Rychlé průjezdy se daly očekávat i od Josefa Petáka s Cliem Super 1600.


foto: autosport.hr

Úvodní patnáctikilometrovou porci zvládl nejrychleji vítěz posledních dvou ročníků, domácí Juraj Šebalj s Imprezou Sti N11. Nejblíže se k němu zde dokázal dostat Slovinec Tomaž Kaučič se stejným vozem. Na třetí pozici bylo klasifikováno další Subaru, tentokrát se jednalo o vůz Vojtěcha Štajfa. Na druhém testu trochu zrychlil Tomaž Kaučič a na Juraje Šebalje sekundu umazal. Z našich byl nejrychlejší Pech, který zajel třetí čas (+ 5s), a dostal se tak na bronzový post před pražského jezdce. Na třetí zkoušce za vítězným Jurajem Šebaljem výrazně zaostal jeho hlavní konkurent Tomaž Kaučič, jenž tím svůj odstup navýšil na půl minuty. To byla pozitivní zpráva pro naše barvy, neboť Václav Pech zkoušku dokončil jako druhý a na Slovince tak měl nyní ztrátu pouhých pět sekund. Potíže s neposlušným mezinápravovým diferenciálem se podařilo v servisu odstranit a Pech hned zahájil útok na balkánské borce. Čtvrtý test vyhrál a na pilota Subaru tím 3,3 sekundy stáhnul. Oba dva se pak nepatrně přiblížili vedoucímu jezdci. V následujících kilometrech byl pro změnu nejrychlejší Pechův nejbližší rival a rozdíl mezi nimi se nepatrně navýšil na 4,1 sekundy. Opět až za touto tvrdě bojující dvojicí se umístil Juraj Šebalj. Poslední horskou zkoušku prvního dne ovládli Jižané a našeho úřadujícího mistra tak od druhé pozice aktuálně dělilo necelých 14 sekund. Na závěrečné městské zkoušce se nejrychleji prezentoval osmnáctý Slovinec Darko Peljhan s Lancerem EVO VIII. Důležitější však bylo, že zde Pech zajel rychleji než oba jezdci před ním a čtyři sekundy na pomalejšího z nich umazal. Čtvrtou pozici si po celou první etapu hlídal Vojtěch Štajf, na jejím konci zaostával za bednou o rovnou minutu. Čtyřiadvacet sekund za sebou měl dalšího Čecha Václava Arazima. Z našich předních jezdců se v první etapě s rally musel rozloučit Karel Trojan. Stop mu vystavil zadní diferenciál a jezdcova letošní smůla v podnicích za hranicemi naší republiky tak pokračuje.


foto: autosport.hr

Do druhé etapy se nevydala ještě jedna z našich dvojic. Po čtyřminutové ztrátě v závěru prvního dne dále nepokračovali Josef Peták s Alenou Benešovou. Počasí se rozhodlo druhý den posádky ještě více potrápit a všichni se tak museli prodírat hustou mlhou a deštěm. Hned na první zkoušce odstoupil další Čech. Vojtěchu Štajfovi zde odešly nové větší brzdy, což znamenalo okamžitý konec. Náš nejrychlejší zástupce Václav Pech prožíval daleko lepší ráno. První test vyhrál a dostal se před Tomaže Kaučiče (+ 14,8 s), výrazně se pak dotáhl i na vedoucího muže soutěže. Ten ještě víc zaváhal na dalším měřeném úseku. Zhasnul mu zde motor a ztráta se vyšplhala na tři čtvrtě minuty! Soutěž tak dostala nového vedoucího jezdce, Václava Pecha. Plzeňský borec z dalších čtyřech testů dva vyhrál a svou první pozici si s přehledem ohlídal. Juraj Šebalj se pak už další vážné hrubky nedopustil a stříbro neztratil. Skupinu našich jezdců v dalším průběhu druhé etapy opustil jen Milan Liška. Poměrně dobrého výsledku dosáhl čtvrtý Václav Arazim, na umístění na bedně mu ale chyběly propastné dvě minuty. Mezi Fabiemi se z vítězství radoval Miroslav Levora, druhého Josefa Sedláčka však překonal těsným rozdílem pěti sekund.


foto: autosport.hr

Pořadí v cíli
1. Václav Pech – Petr Uhel (CZ) Mitsubishi Lancer Evo IX
2. Juraj Šebalj – Toni Klinc (HR) Subaru Impreza WRX Sti N11 +37,8
3. Tomaż Kaučič – Peter Zorenč (SLO) Subaru Impreza WRX Sti N11 +1.41,3
4. Václav Arazim – Julius Gal (CZ) Mitsubishi Lancer Evo VIII +3.46,0
5. Georg Reitsperger – Michael Schauderna (A) Mitsubishi Lancer Evo VII +4.06,6
6. Marin Galić – Tin Mikulec (HR) Renault Clio S1600 +4.36,6
7. Daniel Landa – Petr Novak (CZ) Mitsubishi Lancer Evo VII +7.23,8
8. Darko Peljhan – Igor Kacin (SLO) Mitsubishi Lancer Evo VIII +9.55,5
9. Sinisa Crnojević – Martina Maretić (HR) Škoda Fabia RS +12.59,0
10. Ivan Goran Cibej – Darko Karanović (HR) Subaru Impreza WRX Sti +13.05,3
Komentářů celkem: 3
Anonym IP:83.131.99.71
10. 6. 2006 10:07
0 0
9.? Sinisa Crnojević - Martina Maretić (HR) Škoda Fabia RS
Anonym IP:62.209.204.194
10. 6. 2006 11:13
0 0
Ašín!!!!!!
10. 6. 2006 12:59
0 0
Momentálně si Ašín užívá na mnohem těžším závodě :D http://www.czechrallyeweb.net/pages/cz/fotoreportaze/mopedy/mopedy.htm
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!