12. 6. 2006 00:00 − 2195× − 0

Na Tišnově kotrmelec, na INA Deltě věnec

Obracíme se na Vás s žádostí o pomoc při pátrání po odcizeném tréninkovém voze.

Tisková zpráva POSPA Rally Teamu 09/06/06

Na startu soutěže MČR Eurostroj Rally Tišnov se po delší době sešel Pospíšil s Vajíkem opět v Hondě Integře sk. A, Jelínek startoval s tradičním „sprintovým“ spolujezdcem Kotěnou. Pospíšil přijel do Tišnova pro body Zóny CEZ, Jelínek bodovat ve sk.N dobře rozjetého sprintového mistrovství. Suché tratě svědčily především Hondě, Pospíšil s Vajíkem byli na třetím místě v A7 i na bodovaném místě ve sk.A. Toto platilo bohužel jen do 3.RZ, kdy Honda opustila trať a po pádu z náspu zůstala v krkolomné pozici. Po skončení RZ bylo relativně málo poškozené vozidlo za spolupráce desítek ochotných diváků vyproštěno (posádka touto formou ještě jednou děkuje) a rovněž posádka nedoznala kromě typických zhmožděnin úhony. Jelínek s Kotěnou mezitím v poklidu dokončili soutěž na 7.místě ve sk.N a 10. absolutně. Pilot je však již myšlenkami v připravované EVO IX, jejíž premiéra je ohlášena na Jelínkovu domácí „Kopnou“.

Další soutěží Zóny pro Pospíšila s Vajíkem byla chorvatská INA Delta rally. Velmi dobře organizačně připravená soutěž znamenala pro posádky tisíce zatáček na úbočích majestátných hor, na jediné 24km vložce bylo dle rozpisu napočítáno cca 250 zatáček. Shakedown byl za slunečného počasí, ale od dalšího dne prakticky po celou dobu soutěže více či méně pršelo, díky tomu již tak kluzké asfalty ještě více znepříjemnily ovládání dvoukolky. Ve stoupáních však měla Honda výkonovou výhodu a Pospíšil s Vajíkem se drželi na 3.místě ve třídě a okolo 7.pozice ve sk.A. Finálem prvního dne byla městská okruhová zkouška, zde byla Honda klasifikována na 19.místě absolutně.

Druhý den dešťové srážky ustávaly, oteplení však znamenalo tvorbu husté mlhy, závodění po úbočích hor bylo tak spíše hledáním cesty než soubojem o vteřiny. Při startu do RZ poslední sekce se navíc z převodovky ozvaly zlověstné zvuky a posádka vozidlo zpočátku chtěla odstavit, poté se pilotovi promítly ujeté tréninkové i soutěžní kilometry za poslední dny a zkusil pokračovat v jízdě. Kovadlinové zvuky byly otřesné a i zkušený Milan Liška stojící po odstoupení ze soutěže u trati tipoval dojezd Hondy v tomto stavu spíše v metrech než kilometrech. Do cíle chyběly 3 RZ a dále cca 70km přejezdů, úspornou jízdou se posádka snažila úporně dosáhnout cíle. Průjezd cílem poslední RZ neznamenal konec útrap, před rampou již vozidlo nešlo dozadu ani tlačit. Předání pohárů na rampě za 3 místo ve sloučené třídě A6/A7 si posádka moc nevychutnala, do UP zbývalo ještě 8km. Při parkování v UP se Honda zablokovala úplně a na vlek byla již natažena. Toto již neovlivnilo bodový zisk za sk.A i poháry za umístění ve třídě.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!