Škoda Motorsport oslavuje nejúspěšnější sezónu své historie

Získala v ní 30 mistrovských titulů.

› ŠKODA Motorsport se ohlíží zpět za mimořádnou sezónou 2019 mistrovství světa FIA World Rally Championship, v níž získala všechny tři tituly v kategorii WRC 2 Pro › Setkání uskutečněné na konci sezóny v Praze současně oslavuje pět dalších titulů mistrů světa pod hlavičkou FIA a také dalších 23 vítězství v národních šampionátech › Po dvou úspěšných sezónách opouštějí mistři světa kategorie WRC 2 Pro Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen tým ŠKODA Motorsport

Mladá Boleslav/Praha, 11. prosince 2019 – ŠKODA Motorsport zrekapitulovala během výroční tiskové konference v Praze nejúspěšnější sezónu ve 118leté závodní historii tradiční české značky. Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) vyhráli tituly mistrů světa v kategorii WRC 2 Pro pro jezdce a spolujezdce a současně pomohli získat titul mistra světa v kategorii výrobců v sezóně 2019 pro tým ŠKODA Motorsport. Tato posádka po dvou úspěšných letech opouští český tovární tým a vydává se vstříc novým výzvám. V sezóně 2019 byly úspěšné také zákaznické týmy ŠKODA, které vybojovaly 5 titulů pod hlavičkou FIA a současně se jim podařilo získat 23 prvenství v národních šampionátech.

Na jaře roku 2019 česká značka představila nový vůz ŠKODA FABIA R5 evo. Nový soutěžní speciál porážel soupeře od svého prvního nasazení. Tovární posádka ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen vyhrála v rámci FIA World Rally Championship v kategorii WRC 2 Pro mistrovské tituly pro jezdce a spolujezdce. I zásluhou výsledků Jana Kopeckého a jeho spolujezdců Pavla Dreslera a Jana Hlouška vybojovala ŠKODA Motorsport v kategorii WRC 2 Pro mistrovský titul v hodnocení výrobců. Zákaznická posádka ŠKODA ve složení Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (F/F) triumfovala v kategorii WRC 2 určené pro soukromé týmy.

Úspěšný příběh české značky se však nepsal pouze doma, ale byl opět celosvětový. Za volantem vozu ŠKODA FABIA R5 vyhrála mistrovství Evropy FIA European Rally Championship (ERC) posádka Chris Ingram/Ross Whittock (GB/GB). Filip Mareš s Janem Hlouškem (CZ/CZ) obsadili celkové první místo v juniorském mistrovství Evropy FIA ERC1 Junior. Manvir Singh Baryan/Drew Sturrock (KEN/GB) s vozem ŠKODA FABIA R5 zvítězili v mistrovství Afriky FIA African Rally Championship (ARC), zatímco Ricardo Triviño/Marc Martí (MEX/E) triumfovali v severoa středoamerickém mistrovství FIA North American and Central American Rally Championship

(NACAM). Kromě toho sezónu zakončilo 23 týmů na čele v národních rallyových šampionátech. Úspěšné účinkování továrního týmu na mezinárodní rallyové scéně funguje také jako katalyzátor pro zvyšování zájmu zákazníků, jejichž řady se každým dnem rozšiřují. Do dnešního dne bylo soukromým týmům a importérům ŠKODA po celém světě prodáno více než 320 soutěžních speciálů ŠKODA FABIA R5. „Tento mimořádný prodejní úspěch pro nás znamená směrem k zákazníkům obrovskou zodpovědnost,“ řekl šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Po úspěšné sezóně 2019 sdělil Christian Strube, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast technického vývoje, plány pro budoucnost: „Ještě více se zaměříme na naše zákazníky a budeme podporovat mladé jezdce, podobně, jako jsme tak činili již v minulosti. S rychlým a spolehlivým vozem ŠKODA FABIA R5 evo máme k dispozici správný vůz k tomu, abychom na nejvyšší úrovni bojovali na rallyových tratích celého světa a naše 119. sezóna ve světě motorsportu se opět řadila k nejúspěšnějším!“

Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek se rozloučil s Kallem Rovanperou a Jonnem Halttunenem, kteří již nebudou hájit barvy ŠKODA: „S Kallem a Jonnem jsme prožili dvě mimořádně úspěšné sezóny; bylo skutečným potěšením mít je v týmu. Do budoucna jim přejeme hodně úspěchů. Nyní se soustředíme na přípravu pro nadcházející rallyovou sezónu.“

Komentářů celkem: 39
12. 12. 2019 15:24
1 0
Nanašel jsem na fotce Pavla Dreslera ? Je to smutné, továrna nemá vlastní tým. Soutěže sleduji od konce šedesátých let, a tovární auta vždy něco znamenala, beru to jako smutný konec. To má motorsport vše, zázemí jaké nikdy neměl, auto jaké nikdy neměl a finance vydělané prodejem asi nejsou malé. Rozhodují ale lidé, kteří česky neumí ani slovo !
12. 12. 2019 15:43
0 1
bororo: V letech 2006, 2007 byla Škodovka také bez továrního týmu a polotovárně podporovala pouze CRT-Škoda a Redbull-Škoda. A pak se vrátila v plné parádě s Fabii S2000. Předpokládám teď něco podobného.
12. 12. 2019 16:05
0 0
Tak zrovna čtu vyjádření pana Hrabánka. Řekl : továrním jezdcem pro rok 2020 je pouze Jan Kopecký. Továrna nepojede M.S., a počítá se s vývojem nového vozu na základě nové Fabie. Tak asi trochu dobrá zpráva do budoucna.smajlík
12. 12. 2019 16:38
0 0
Původně napsal bororo
Nanašel jsem na fotce Pavla Dreslera ? Je to smutné, továrna nemá vlastní tým. Soutěže sleduji od konce šedesátých let, a tovární auta vždy něco znamenala, beru to jako smutný konec. To má motorsport vše, zázemí jaké nikdy neměl, auto jaké nikdy neměl a finance vydělané prodejem asi nejsou malé. Rozhodují ale lidé, kteří česky neumí ani slovo !
Bohužel je to tak ... Škodovka si vyskakovat nemůže, hold VW má vždy rozhodující slovo smajlík Buďme rádi aspoň za něco + jsem zvědavý na novou Fabii ( I když už hybrid no smajlík )
12. 12. 2019 20:21
0 0
https://elektrickevozy.cz/clanky/volkswagen-motorsport-konci-se-spalovacimi-motory. Misto slova Volkswagen si dosadte jakoukoliv značku koncernu a máte odpověď na to, proč to tak musí být ....posledni 2 věty to myslím, říkají docela přesně.
13. 12. 2019 18:50
0 0
Taky něco od konkurence. Škodovka má venku přes 300 Fábií R5, což vyžaduje dost velký servis pro zákazníky a proto se stahuje z MS:
https://www.idnes.cz/sport/motorsport/skoda-motorsport-ms-rallye-rok-2020-absence.A191212_113334_motorsport_par
13. 12. 2019 19:00
0 0
Pepane to je blabol prvni kategorie. M sport ma podobna nebo vyssi prodejni cisla a rozhodne nema zapotrebi omezovat zavodni cinnost. Skodovacky management je jen podelany a dela si alibi.
13. 12. 2019 19:50
0 0
Vzhledem k nějakým krizím blížícím se s elektromobilitou se asi musíme smířit s podobnými prohlášeními a určitě to velkofirmy(VW) budou proklamovat dál.Čili omezovat i rallysport.I když dobře plní fabrickou pokladnu prodejem R5 speciálů.No a Wilson se svou výrobou a prodejem nemusí nikomu zpovídat.
13. 12. 2019 20:28 Upraveno 20:29
0 0
Původně napsal Ralliex
Pepane to je blabol prvni kategorie. M sport ma podobna nebo vyssi prodejni cisla a rozhodne nema zapotrebi omezovat zavodni cinnost. Skodovacky management je jen podelany a dela si alibi.
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. V Škodě motosport není zřejmě takový srdcař jako je Malcolm a ten navíc nepodléhá vedení VW. VW díky dieselgate zařízl i účast Pola v programu WRC. Je docela možné že odchodem Škodovky si VW do budoucna otevírá cestu pro tovární tým na Polech v kategorii R5.
13. 12. 2019 21:29
0 0
Pepane:ikdyž by se vyskytl "srdcař" ve Škoduli tak bohužel by asi neměl možnost prosadit si svou vizi včetně financí a jak to tak vypadá , Nóó asi budeme rádi(teda já určitě) pokud se ještě pojede aspoň 20let plný oktan i když na přejezdech by jeli elektriku.
Fox
16. 12. 2019 10:17
0 0
Ono je třeba si hlavně uvědomit, že se Škoda stahuje odněkud, kde se M-sport naprosto neangažuje - z WRC2, potažmo WRC2 pro. Stavět tovární tým s vozy R5 napadlo jen škodovku, protože na "velké" WRC nemá. Přitom náklady na provoz týmu v MS se zas tak moc neliší, ať se jedná a jakoukoliv kategorii. Takže asi tak...
16. 12. 2019 10:34
0 0
Původně napsal Fox
Ono je třeba si hlavně uvědomit, že se Škoda stahuje odněkud, kde se M-sport naprosto neangažuje - z WRC2, potažmo WRC2 pro. Stavět tovární tým s vozy R5 napadlo jen škodovku, protože na "velké" WRC nemá. Přitom náklady na provoz týmu v MS se zas tak moc neliší, ať se jedná a jakoukoliv kategorii. Takže asi tak...
Co to je za kecy že na ,,velké" WRC nemá ? Se zapomíná že vše, co se ve Škodovce bude a nebude dít, rozhoduje Volkswagen. Kdyby Škoda začala vyvíjet vůz WRC, Volkswagen jim zakáže i R5 smajlík
16. 12. 2019 12:01
1 0
M-sport se neangazuje, Greensmith, Camilli a Peniazek si asi delali auto doma na kolene smajlík
16. 12. 2019 12:08
0 0
Původně napsal Kenny_pce
M-sport se neangazuje, Greensmith, Camilli a Peniazek si asi delali auto doma na kolene smajlík
a Otsberg si C3 R5 postavil v garáži smajlík
Fox
16. 12. 2019 13:04
0 0
Pro ty, co mají potíže pochopit psaný text:
M-sport, Citroen, Hyundai, Toyota a ostatní NEMAJÍ TOVÁRNÍ TÝM v kategorii R5.
Tato kategorie byla od začátku myšlena jako nářadí pro soukromníky.
Přeberte si to jak chcete...
Fox
16. 12. 2019 13:11
0 0
A tohle docela pobavilo ...
" Kdyby Škoda začala vyvíjet vůz WRC, Volkswagen jim zakáže i R5 "
To jako že by soutěžní oddělení škodovky (divize koncernu VW) odešlo do ilegality a tajně vyvíjelo WRC ???
Co se tady dá všechno číst - miluju ty diskuse pod články smajlík
16. 12. 2019 15:18 Upraveno 15:20
0 0
M-Sport: M-Sport Ford WRT
Citroen: Citroën Total
Hyundai: Hyundai motorsport - 2018, letos se s tim strepem do WRC2 Pro neodvazili
Toyota: R5 nema mezinarodni homologaci, pouzivaj Fiesty provozovany tymem sefa tovarniho tymu
KdF: Predpokladam, ze Solberg bude mit trochu lepsi smlouvy, nez treba Stajf, spis je to neco jako Kronos v sezone 2006

Ale ze se s tebou dohaduju...
16. 12. 2019 16:28
0 0
Původně napsal Kenny_pce
M-Sport: M-Sport Ford WRT
Citroen: Citroën Total
Hyundai: Hyundai motorsport - 2018, letos se s tim strepem do WRC2 Pro neodvazili
Toyota: R5 nema mezinarodni homologaci, pouzivaj Fiesty provozovany tymem sefa tovarniho tymu
KdF: Predpokladam, ze Solberg bude mit trochu lepsi smlouvy, nez treba Stajf, spis je to neco jako Kronos v sezone 2006

Ale ze se s tebou dohaduju...
Taky už se radši nebudu vyjadřovat když to čtu smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!