Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
31. 12. 2019 15:51 − 8363× − 14

Ogier: Status jedničky nebyl mou podmínkou při přestupu

Sébastien Ogier odešel od Citroenu k Toyotě a potřetí za poslední čtyři roky začne sezónu v novém týmu.

Toyota vstoupí do sezóny 2020 se zbrusu novou jezdeckou sestavou a i z hlediska výkonů v předchozích sezónách by měl být jasnou jendičkou šestinásobný mistr světa Sébastien Ogier. Ten se však nechává slyšet, že když vyjednával s týmem, tak statut jedničky nepožadoval a ani nechtěl garanci přednostního používání nových dílů před svými kolegy (pro zajímavost uveďme, že to byl ostatně jeden z důvodů, které uváděl Ott Tänak při odchodu z M-Sportu, kde byl Francouzovým kolegou). Ale vzhledem k tomu, že kolegy u Toyoty budou rodákovi z Gapu dělat Elfyn Evans a nováček ve voze WRC Kalle Rovanperä, o týmové hierarchii asi nemůže být moc pochyb…

"Do sezóny nevstupuji v duchu, že bych přemýšlel nad tím, jak mi mohou týmoví kolegové pomoci, můj cíl je vždy se snažit soustředit sám na sebe a zvládnout to sám, to je pro mě nejdůležitější. Pokud jde o ostatní věci, tak víte, že jsem nikdy na začátku sezóny nepožadoval nějaké speciální postavení v týmu, protože na začátku sezóny si všichni tři zasloužíme stejnou výchozí pozici," říká Sébastien Ogier ke svému přístupu, avšak dodává, že vývoj šampionátu může přinést změny, "v závislosti na tom, jak bude rok probíhat, tak je druhé půlce sezóny může nastat čas na různé strategie. Ale v první polovině se musíme soustředit sami na sebe a na to, abychom byli co nejplatnější týmu," dodává rodák z Gapu.

Jak už bylo zmíněno, jedním z Ogierových týmových kolegů bude Elfyn Evans, jenž se s ním potkával dva roky v M-Sportu, kde jej neminula role toho, kdo přepouští svou pozici týmové jedničce. Pokud jde o jeho názor na Ogierovu strategii, tak tam souhlasí s Francouzem. "Sezónu začínáme všichni na stejné startovní čáře a pak už je to o mě, jak se mi bude dařit. Uvidíme, jak to bude v druhé půlce roku, ale abych byl upřímný, soustředím se na to, abych zajel jak nejlépe umím. Historicky je Toyota týmem, který dával svým jezdcům stejné šance a jsem si jistý, že se na tomto přístupu nic nezmění. Takže je to hlavně na mě. Musím se soustředit na svou jízdu a nepřemýšlet nad ostatníma věcma. Nepřemýšlet nad tím, jaká je šance vyhrát tu nebo tamtu rally, nedávám si žádné takové specifické cíle a stejně tak přistupuji i k šampionátu. Na Monte odstartuji s tím, že chci vytěžit maximum s možnosti startovat s Toyotou a stejně tak to bude i ve zbytku roku," uzavírá welšský jezdec.

Komentářů celkem: 14
1. 1. 2020 14:33
1 0
Já se na Ogiho v Toyotě hodně těším smajlík a držím pěsti. Pořád je šance udělat titul ve 3 různých autech a to by byl naprostý top smajlík Všem diskutérům a redakci jinak přeji vše nej a hlavně hodně zdravíčka do nového roku smajlíksmajlík
1. 1. 2020 15:56
0 0
No šance na titul je solidní, v tojce to bude rachot, to budou kluci od konkurence čučet.....smajlík
1. 1. 2020 15:57
0 0
Šitroen nějak nefungoval, ale toto bude jiná káva!
1. 1. 2020 16:08
0 0
Už se těším na start nové sezony, kor na Kalleho smajlík Navíc podle mě bude RedBull design Toyotám slušet smajlík
1. 1. 2020 16:37
2 0
Dle mne udělal Tanak stejnou chybu jako Lappi - odešel od Toyoty (i když ne do druholigového vozu), čímž to Ogierovi svým způsobem "usnadnil" (tím, že se bude muset taky učit s novým autem). Na druhou stranu se nám to zajímavě promíchalo a věřím, že letošní sezóna bude super smajlík
1. 1. 2020 20:02
0 0
Už se ví jaká bude sestava u m-sportu?

1. 1. 2020 20:09
0 0
Někde jsem zde četl,že to oznámí snad až 12.1.?
Na Monte v přihlášených je jen uvedena stáj 2 nebo tři místa?
1. 1. 2020 20:40
0 0
1. 1. 2020 21:02
0 0
M-Sport snad na Monte se 3 vozy. Jako letitý fanda Fordu, bych si tam přál Lappiho a ve skrytu duše trochu doufám, že by ve třetím autu mohl objevit Mikkelsen ... Lappi, Sunninen, Mikkelsen by byla parádní sestava
1. 1. 2020 22:00
0 0
Taky jsem viděl spekulace, že Monte pojedou 3 Fiesty. A prý "Finladia Team"? smajlík Takže potvrzení spekulací Suninen a Lappi? A k nim občas Greensmith jako loni (i když prý až 9 startů)? Myslím, že do 12.1. se čekat nebude, že se brzy objeví ofiko informace. Možná se čekalo, až bude 2020, jestli měl Lappi smlouvu do konce roku.
2. 1. 2020 00:10
0 0
Původně napsal Wladimeer
Dle mne udělal Tanak stejnou chybu jako Lappi - odešel od Toyoty (i když ne do druholigového vozu), čímž to Ogierovi svým způsobem "usnadnil" (tím, že se bude muset taky učit s novým autem). Na druhou stranu se nám to zajímavě promíchalo a věřím, že letošní sezóna bude super smajlík
Ottík sice neudělal dle mého názoru úplně dobře, a já sám Hyundai nesnáším, ale s Lappim bych to nesrovnával, je to přece jen přestup z nejlepšího auta do dalšího úplně top auta, kdežto u Lappiho to byl přestup z nejlepšího auta do zcela evidentně nejhoršího auta.
2. 1. 2020 11:00
Upraveno 11:01
0 0
Původně napsal Medvěd
Taky jsem viděl spekulace, že Monte pojedou 3 Fiesty. A prý "Finladia Team"? smajlík Takže potvrzení spekulací Suninen a Lappi? A k nim občas Greensmith jako loni (i když prý až 9 startů)? Myslím, že do 12.1. se čekat nebude, že se brzy objeví ofiko informace. Možná se čekalo, až bude 2020, jestli měl Lappi smlouvu do konce roku.
Tak Lappi podepsal u Citroenu na 2 roky (do roku 2021), takže ještě tuhle sezonu mu bude chodit plat od Citroenu smajlík
3. 1. 2020 09:48
0 0
Smlouva není zaměstnanecký poměr a žádný plat samozřejmě nechodí. Při ukončení činnosti se dohodne přiměřené vyrovnání a tím to hasne.
3. 1. 2020 21:43
0 1
To jak to je ví jen Lappi a Citroen smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama