Jan Nešpor: Musím se naučit řídit i jiný kočár

Jan Nešpor se po dvou sezónách na sedadle spolujezdce přesouvá za volant Hondy Civic Type-R.

Honzo na místě spolujezdce máš za sebou v Opel Adam Cupu třetí sezonu. Jak hodnotíš úroveň celého Cupu za ty tři roky?

Cupové závodění je perfektní věc a to samozřejmě díky shodné technice. A ač se to možná na první pohled nezdá, tak se jede hrozně rychle. Loni a předloni udával tempo Martin Vopatřil a letos nedostižný Stříťa. A to je vždy ta největší motivace, když vidíš, jak se s tím autem dá jet rychle. Máš přesné srovnání. Český Adam Cup hodnotím velmi dobře vzhledem ke kvalitnímu jezdeckému složení účastníků. Za mě osobně byl pak jedinečný ročník 2018, kde byla naprosto fantastická parta. :-)

Dva roky vedle Martina Baďury a rok s Tomášem Arnoštem. Lze oba jezdce porovnat?

Oba kluci jsou šikovní jezdci. Oba si na svůj sport vydělávají vlastníma rukama a to bych viděl asi jako takové stěžejní – ono, když chceš jet na špici, tak nemůžeš jezdit věčně starý gumy. Když se s autem něco stane, tak bohužel na Adama jsou ty věci drahé. A to si pak mockrát vybereš, kdy sundáš nohu z plynu. To všechno máš v tomhle případě v hlavě. To mají oba kluci společné. Martin uměl zajet perfektně, ale zároveň byl občas netrpělivý a dělali jsme chyby. Jsem přesvědčený, že kdyby jel i další sezonu, tak Dominikovi šlape na paty. Bohužel tento sport ovlivňují dnes už jenom peníze a to byl důvod, proč Martin letos nejel. Tomáš je srdcař a bojovník. Chtěli jsme jet rychle a to se nám povedlo jen na začátku Kopné, kde jsme pak udělali hloupou chybu a auto dost rozbili. Tomáš sice hned říkal, že na to už kašle, ale já mu to ani na vteřinku nevěřil. :-) Hecnul se a auto nádherně opravil, byť za velké peníze. Zbytek sezony jsme jeli, a i když to bylo občas takové nervózní nebo nedržela technika, tak důležité je, že se Tomáš vrátil na tratě. V další sezoně bude o to silnější. Já nikdy v podstatě navigovat nechtěl, ale jak s Tomášem, tak s Martinem to kromě sportovní stránky mělo i takovou tu správně lidskou. Oběma jsem se snažil být hlavně dobrým parťákem a od každého jsem se i něco naučil.

Takže konec jednoho spolujezdce?

Vypadá to tak. Časově už by mně to nevycházelo. Chci jet nějaké závody opět se svým autem, potom taky musím pracovat a hlavně s přítelkyní očekáváme prcka… :-) Takže se taky musím naučit řídit i jiný kočár. :-)

Jaké to je auto a kde tě uvidíme?

Loni jsem koupil Hondu Civic Type R 7g do třídy 8. Ale trošku zajíce v pytli, takže na ní bylo hodně práce. Naštěstí kluci, kteří jezdí ve třídě 8, jsou prostě perfektní. Se vším ti poradí, pomůžou a to je hrozně fajn. Richard Lešák, Honza Petr, Matěj Řehák nebo Tibor Bartúnek – díky moc! :-) Kde se ukážeme ještě nevím, nějak po minulých zkušenostech nevěřím, že ten sprintový kalendář vyjde, jak je naplánový. Určitě se chceme ale zase podívat do Rakouska.

Komentářů celkem: 4
7. 1. 2020 10:45
0 0
Tak držím palec. Koukám, že budeme potřebovat stejnou autoškolu, co?
7. 1. 2020 20:11
0 0
to WRCko: kdyžtak brnkněte, já už mám řízení kočárku 2x za sebou, že bych vám předal zkušenosti smajlík
7. 1. 2020 20:46
0 0
Však to zvládnete chlapci - jen aby zbyl čas na to závodění. smajlík
8. 1. 2020 18:01
0 0
Čas a peníze smajlík Honzi neboj, to zvládnem nějak na samouka smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!