Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 1. 2020 14:28 − 7683× − 11 0

M. Wilson: Nové WRC se nákladově vzdálí R5

Malcolm Wilson se na Autosport International Show zamyslel nad budoucností WRC stran cen nových speciálů od roku 2022.

Jestli některý z bossů týmů z mistrovství světa má nejlepší přehled o finanční stránce provozu speciálů a co kolik stojí, bude to nejspíše Malcolm Wilson, který bez fabrické podpory Fordu v podobném rozsahu jako mají zbylé značky MS, dokáže dlouhodobě nasazovat svůj tým nejen v nejvyšší lize, ale i v doprovodných seriálech WRC2 (dříve WRC Pro) a jednou z cest, jak takový rozsah startů zajistit je, že M-Sport do svých řad beze jezdce, kteří přinesou nějaký budget. Proto není vyloučeno, že lze udělat podobný vývoj jako například Gus Greensmith, který i díky penězům rodinné firmy prošel u M-Sportu od Fiesty R1 až po WRC. Teď se však Malcolm obává, že hybridní WRC by mohly tento postup ohrozit, protože nová WRC mají stát zhruba 1 milion €, což je pětinásobek oproti tomu, co musí jezdec dát za speciál R5.

"Auta budou moc drahé. Osobně si myslím, že jdeme proti tomu, co tvoří podstatu, DNA rallysportu. Je bláznivé jezdit autama s hodnotou milionu eur po rozbitých šotolinách třeba argentinského typu. Myslím si, že jsme schopni zajistit fanouškům podobnou show i za menší náklady a to by mělo být důležité. Auta pro WRC2 mají cenový strop někde okolo 190 000 €. Mám však obavy z toho, že nejvyšší liga jde stále nákladově nahoru. Rozdíl v ceně vozu Rally2 a Rally1 se zvyšuje tak moc, že to muže být problém pro mladé jezdce. Vždy jsem se snažil nabízet techniku pro vývoj až k vozu WRC. Ale rozdíl mezi Rally2 a Rally1 se stává příliš velký," říká Malcolm Wilson.

A podle šéfa M-Sportu nejde jen o samotný hybridní systém, který je největší novinkou pro speciály od roku 2022, avšak jde i o růst nákladů na provoz speciálů obecně: "Už současná auta jsou celkem drahá. Dříve jsme prodávali mezi 8 a 14 vozy WRC ročně, aut současné generace jsme prodali 5 kusů za 3 roky, ilustrují Wilsonova slova to, že dřívější generace WRC byly mezi soukromníky mnohem rozšířenější. O tom, že nic není černé ani bílé, ale světle šedé však svědčí Wilsonova slova o sponzorech, protože hybridy by přes zvýšení nákladů mohly přinést taktéž jejich zvýšený zájem, protože WRC dnes není dostatečně zelené a eko. "Jelikož WRC dnes nemá žádnou zelenou auru, sponzoři se raději zaměřují na série jako je třeba Formula E," dodává šéf M-Sportu.

Komentářů celkem: 11
11. 1. 2020 17:13
0 0
...že to vedou do sraček je zjevné už dlouhou dobu.
11. 1. 2020 18:15
1 0
Malcolm to přesně vystihnul :+ + každý si myslí že nástupem hybridů a elektriky se nové ,,tovární týmy'' pohrnou, ale opak je pravdou smajlík
11. 1. 2020 18:28
0 0
zelená bestie je obrovským průserem dnešní doby ve všech odvětvích...
11. 1. 2020 19:08
1 0
Sponzoři se sice zaměřují třeba na Formuli E, ale až zjistí, že lidi to nezajímá, tak zase odejdou... Otázka jen je, jak dlouho jim to bude trvat, respektive za jak dlouho si to přiznají... smajlík
11. 1. 2020 19:43
1 0
A největší sranda je jak politici mermomocí tlačí elektroauta a nedbají na názory vědců ohledně těžby materialů k výrobě baterii a taky k uhlíkové stopě spojené s výrobou těch elektroaut a následně i s recyklací těch vybitých baterii.No a teď ještě mají nové vozy průběžně hlásit spotřebu takže další konsens k pokutování či ke zvýšení povinného ručení.Opravdu se blížíme k době kdy čipy kromě psů budeme muset mít i my lidi a od EU kde to vše vzniká jen čekám kterého "blba" to napadne prvního.
11. 1. 2020 21:48
1 0
Čip už nosí každý z nás vo vrecku, dobrovoľne, a niektorí bez neho nevydržia ani pár minút....Už len pribudne pár sofistikovaných aplikácií a dielo bude dokonané....
11. 1. 2020 21:50
1 0
Původně napsal hujer
A největší sranda je jak politici mermomocí tlačí elektroauta a nedbají na názory vědců ohledně těžby materialů k výrobě baterii a taky k uhlíkové stopě spojené s výrobou těch elektroaut a následně i s recyklací těch vybitých baterii.No a teď ještě mají nové vozy průběžně hlásit spotřebu takže další konsens k pokutování či ke zvýšení povinného ručení.Opravdu se blížíme k době kdy čipy kromě psů budeme muset mít i my lidi a od EU kde to vše vzniká jen čekám kterého "blba" to napadne prvního.
Já už jen čekám dne, kdy se probudím a zjistím, že nějakej pičus z Bruselu bude chtít zdanit vzduch smajlík
11. 1. 2020 23:06
0 0
kurva a proč držíme hubu a nejdeme do nich...
11. 1. 2020 23:47
Upraveno 23:49
0 0
Původně napsal Shacki
Sponzoři se sice zaměřují třeba na Formuli E, ale až zjistí, že lidi to nezajímá, tak zase odejdou... Otázka jen je, jak dlouho jim to bude trvat, respektive za jak dlouho si to přiznají... smajlík
Elektromobilizace není o ekologii, ale o politice. Nakonec i Mercedes byl přinucen vstoupit do formule E a zřejmě tak učiní i Ferrari. Je otázka, jak dlouho jim lidi budou konzumovat báchorky o ekologickém sportu. Zatím je zřejmě formule E dost velký propadák a pokud se dramaticky nezvýší návštěvnost a sledovanost, skončí v propadlišti dějin.
Ještě dodatek - byť se nám politické špičky snaží malovat růžové zítřky elektromobilizace, firma Dyson vývoj elektromobilu ukončila s tím, že tento obor nikdy nebude ziskový bez masivních dotací. Přitom do vývoje dali více než miliardu dolarů.
12. 1. 2020 11:58
0 0
Abychom se ještě nedivili, kolik autobomilek tyhle nucené investice položí...
12. 1. 2020 14:56
0 0
Upřímně se na hybridní WRC těším a myslím, že jednou se na ně bude vzpomínat stejně, jako dnes na Group B. Je však jasné, že bublina zlepšování technologií, zvyšování výkonu a růstu nákladů brzo praskne a to povede k revoluci WRC aut, která bude stát za to.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama