Vlastimil Resl - eWRC.cz
16. 1. 2020 09:06 − 2797× − 0

Boleslavské holky zatápí klukům

Už od dob legendární Elišky Junkové není motoristický sport pouze mužskou záležitostí.

Důkazem toho jsou také tři mladoboleslavské talentované závodnice. Nejzkušenější z nich je Eliška Slavíková. Ta loni absolutně ovládla minikáry v kategorii M3 a sbírala další zkušenosti za volantem soutěžního auta. Její mladší sestra Anežka působí v téže minikárové kategorii. Nikola Halousková pak absolvovala své první amatérské závody s felicií.

Nejúspěšnější sezónu své minikárové kariéry za sebou má Eliška Slavíková. Minikáristka z obce Podlázky na Mladoboleslavsku vyhrála v kategorii M3 vše – Evropský pohár, Pohár České republiky, Mistrovství České republiky, Středočeský pohár, jubilejní 30. Mezinárodní šestidenní i tradiční Mladoboleslavský pohár. „Posledně jmenovaný byl nejdůležitější a nejnáročnější. Bodují se všechny závody a loni jich bylo jednadvacet. Je to tedy náročné i pro rodiče a týmy. Vynechání jediného závodu totiž znamená výrazný propad pořadím,“ vysvětluje studentka pátého ročníku osmiletého Gymnázia Dr. Josefa Pekaře. Vedle minikár pokračuje ve sbírání zkušeností za volantem soutěžního vozu. „Favorita 1300 od rodiny Jirákových jsme vyměnili za naši Felicii „šestnáctistovku“. Kombinace sériového motoru s převodovkou Hewland však nebyla ideální. Nyní již připravujeme Felicii čtrnáctistovku“, se kterou má táta (Jan Slavík, pozn. autora) větší zkušenosti z dob jeho rallyového závodění ve třídě N1. Právě táta mi dělá spolujezdce na Amater Rally. Zde je podmínkou u nezletilých, že navigovat musí zákonný zástupce. V Sosnové pak vedle mě usedl úspěšný rallycrosař Tomáš Mičík a poskytl mi hodně cenných rad.“


Eliška

Eliščina mladší sestra Anežka má zatím za prioritu minikáry, kde působí také v kategorii M3. Ta je určena závodníkům od dvanácti do šestnácti let věku. „Já ale nejsem tak dobrá. Každopádně ke zlepšení mi pomohlo pořízení úplně nové minikáry, Letos se mi podařilo obsadit páté místo v Evropském poháru,“ konstatuje skromně.

Partu mladoboleslavských závodnic rozšířila svým závodnickým debutem 10. listopadu Nikola Halousková, startující pod hlavičkou ASH Rallycross Team (Aleš a Stanislav Halouskové, pozn. autora), za který mimochodem velmi úspěšně závodí v autokrosové Divizi6 Martin Kopena. „K závodům mě přivedl táta (Stanislav Halouska). Premiéru jsem měla v Sosnové v rámci Autodrom Rally Serie, což je nástupce Mogul Driving Cupu. S Felicií jsem obsadila v kategorii do 1400ccm jedenácté místo z patnácti startujících. Na to, že jsem do té doby neměla žádné řidičské zkušenosti se závodním vozem, panovala spokojenost. Deváté místo jsem obsadila při druhém sosnovském startu. Mým třetím závodem byl podnik Amater Rally v Bělé pod Bezdězem. V úžasném areálu Adventure Land z toho, za hustého deště a náledí, byly bronzy v Dámském poháru i mezi „čtrnáctistovkami“ s rámem,“ popisuje své první závodnické začátky Nikola. Kromě svého otce má i dalšího poradce. Na sedadle spolujezdce vedle ní usedá Zdeněk Mitteis, popisující zrod vzájemné spolupráce. „Dvacet let jsem jezdil po autokrosech jako mechanik. Mimo jiné se Standou Halouskou, když jezdil Divizi6. Tři dny před prvním startem jsem byl požádán Standou, jestli chci Nikolu provázet jejími začátky a učit jí závodit. Přesunu od volantu na horké sedadlo jsem se zpočátku obával. Nakonec mi však naprosto vyhovuje.“


Nikola

A jaké jsou další plány mladých závodnic. „Jelikož Amater Rally se jede přes zimu, čekají mě ještě tři závody. Teprve se učím, sbírám zkušenosti a chci se postupně zlepšovat. Do budoucna ještě nevím, ale chtěla bych zkusit i autokros. Začít chci rallycrossem v RX Cupu Sosnová. To je amatérské Mistrovství republiky, kde není potřebná licence. Táta také vlastní Škodu Citigo 1600 a nakonec došel k rozhodnutí, že jí přenechá mě. To je na mě však zatím příliš silné. Zatím mi tak musí stačit Felicie po vrchaři Vráťovi Cinklovi, která je na první učení naprosto ideální,“ nastiňuje své představy Nikola.

Anežka hodlá setrvat u minikár. „Chtěla bych se posouvat dopředu pořadím. Bude to ale hodně těžké. Jeden nebo dva závody bych si ráda zkusila i za volantem naši rodinné Felicie „Růženy“.“


Anežka

Eliška chce zopakovat loňské úspěchy. „Bude to moje poslední sezóna v kategorii M3. Tu další budu přestupovat do kategorie M4, kde už jezdí osmnáctiletí kluci. Takže tam to bude zase o sbírání zkušeností a učení se. V autě plánuji odjet všechny podniky v Sosnové i u Milana Blahouta.“

Na závěr si bere slovo Jan Slavík. „Okolnostmi jsme byli donuceni založit náš nový tým MIRA Racing (Minikáry a Rallye). To bude obnášet i změny designu. Sjednocen bude tak, jak jedeme s Pepou Bartáškem v rámci Legend soutěže se Škodou 130RS. Letos vedle tradiční účasti na domácí Bohemii a Barumce zvažujeme ještě start buď na Šumavě, nebo v Českém Krumlově. To rozhodneme podle termínových kolizí s minikárami. Každopádně myslím, že té „babičce“ tři starty ročně stačí a za její zapůjčení děkujeme panu Radovanu Podskalskému z Brandýsa nad Labem.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!