17. 1. 2020 08:11 − 1606× − 0 0

Tomeček i přes únavu bojuje o senzační druhé místo

Devátá etapa Africa Eco Race se jela jako smyčka starou dakarskou oblastí Tidjikja.

Na úsecích, kde se závodilo naposledy nedlouho po přelomu tisíciletí. Tomáš Tomeček úspěšně bojoval o posílení medailových pozic. Ale cítí, že už se jde do velké únavy.

V Mauritánii se začíná ukazovat, jak je kdo připraven na opravdu tvrdý maratonský charakter Africa Eco Race. Čím dál více závodníků to v průběhu etap stáčí na cestu, po níž se přemisťují doprovodná vozidla. Nebo aspoň volí objízdné trasy v těžkých místech. Čert vem waypoint. V tomhle závodě není důležité za každou cenu zvítězit. Důležité je splnit si sen a dojet do Dakaru.

Sen o Dakaru sní také Tomáš Tomeček. Vždy říká, že jeho cílem je dojet s radostí až k Růžovému jezeru. Ale je to závodník a dobře vidí, že má na to, aby dosáhnul na velký výsledek. Dnes využil toho, že jeho Karoly Fazekas, hlavní soupeř v boji o druhé místo, zaváhal a bloudil. A pár minut na něj stáhnul. „Taky jsem bloudil, bylo to okolo třetího checkpointu, který byl na 278. kilometru,“ upozorňuje Tomeček a pokračuje: „Dneska se mi vůbec nejelo dobře. Už jsem opravdu utahaný. Osm kilometrů před cílem jsem ve smyku naboural do kamení. Způsobil jsem si na tom místě defekt levého předního kola. To mě mrzí, ale stane se,“ krčí rameny český pilot.

Tomáš Tomeček i tak dokázal na Fazekase najet něco přes deset minut. Na stříbrnou pozici ztrácí ještě necelou čtvrthodinu a určitě ještě bude útočit. Ale v posledních etapách sbírá i jiné vjemy, než jsou souboje s dalšími kamiony. „Pohybujeme se v opravdu nádherné písečné oblasti. Jsou tady pískové koridory, jaké jsem snad jinde neviděl,“ nadšeně líčí krajinu v zapomenutém koutě mauritánské Sahary. „Samozřejmě je tady hodně dun. Záběry jsou to jako ze žurnálu. Jsem rád, že se závod vrací do míst, která kdysi opustil,“ uzavírá Tomeček.

Jestliže byla sedmá etapa nejtěžší a osmá nejhezčí, tak devátá bude nejdelší. Na téměř 500 kilometrech bude procentuálně nejvíc písku (90%) a nejvíc dun za celý závod. První polovina bude o navigaci a schopnostech jízdy v dunách, druhá polovina má být navigačně i technicky jednodušší.

9. etapa Africa Eco Race 2020: Tidjikja – Tidjikja, 16. ledna 2020
Celková délka: 469 km
Přejezd: Tidjikja – Nimlane 27 km
Etapa: Nimlane – Nimlane 415 km
Přejezd: Nimlane – Tidjikja 27 km do bivaku

AER 2020 – výsledky 9. etapy (415 km):
Kamiony: 1. Kovács (Maď./Scania) 6:47:17, 2. Bouwens (Bel./Iveco) +10:26, 3. Elfrink (Niz./Mercedes) +41:00, 4. Tomeček (ČR/Tatra) +55:00, 5. Fazekas (Maď./Scania) +1:05:38, 6. Essers (Bel./Man) +1:05:40, 7. Van Velsen (Niz./Ginaf) +1:53:48.
Moto: 1. Lucci (It./Husqvarna) 6:17:31, 2. Botturi (It./KTM) +02:18, 3. Ullevalseter (Nor./KTM) +04:21,…9. Benko +1:18:04, 37. Zaťko (oba SR/KTM) +3:11:49.
Auta/SxS: 1. Martin (Fr./Mercedes) +6:41:26, 2. Etienne +08:25, 3. Frebourg (oba Fr./Can-Am) +09:06.

AER 2020 – výsledky po 9. etapě:
Kamiony: 1. Kovács 43:00:58, 2. Fazekas +4:13:35, 3. Tomeček +4:28:45, 4. Essers +6:28:07, 5. Van Velsen +7:14:22, 6. Elfrink +7:48:20, 7. Bouwens +17:37:49.
Moto: 1. Botturi 42:43:54, 2. Ullevalseter +04:08, 3. Lucci +40:26,… 5. Benko +4:25:58, 27. Zaťko +16:23:56.
Auta/SxS: 1. Martin 42:40:04, 2. Fretin (Fr./Can-Am) +4:49:17, 3. Etienne +6:43:59.

Tradiční harmonogram Africa Eco Race obsahuje 12 etap a jeden volný den v západosaharské Dakhle. Trasa od první etapy 7. ledna povede převážně dosud nevyužívanými částmi Maroka a Mauritánie, kde se poprvé dostane také do dříve dakarsky proslavené oblasti Tidjikja. Úspěšní závodníci absolvují přibližně šest tisíc kilometrů, z toho asi čtyři tisíce v ostrém tempu a do Dakaru dorazí v neděli 19. ledna.

IRITRACK: https://tinyurl.com/AER20Iritrack
CHECKPOINTY: https://tinyurl.com/AER20Checkpoints
VÝSLEDKY: https://2020.africarace-live.com/fichiers/classement.php

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama