17. 1. 2020 18:19 − 3307× − 9

Macík vybojoval v Dakaru TOP 5

Brabec zvládl dokončit.

Qiddiya, 17. 1. 2020 – Závod Rallye Dakar 2020 dnes zakončil svůj 42. ročník. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock Racing dovezli Karla, svůj žlutý kamion Iveco, úspěšně za cílovou pásku. A vedli si výborně. V poslední 12. etapě dojeli čeští závodníci na krásném 3. místě a v celkovém pořadí vybojovali skvělou 5. pozici. Big Shock Racing se stal nejlepším privátním týmem kategorie. Martin Macík se svou posádkou dokázali do posledních obtížných dunových etap vložit veškerou energii i řidičské a navigační schopnosti. Na trati si posádka uměla vždy poradit i s nečekanými událostmi. Jistou vyrovnanou jízdou se tak Macíkovi povedlo zopakovat svůj nejlepší dakarský výsledek z roku 2018. A čeští závodníci tak znovu potvrdili, že ve své kategorii patří mezi nejlepší. Karel, týmový speciál, vyvinutý a postavený šéfem týmu Martinem Macíkem starším v sedlčanských dílnách se při svém prvním startu v nejnáročnějším motoristickém závodě dobře osvědčil, když neohroženě držel krok s továrními vozy.

I Jan Brabec dokázal v letošním ročníku dobře obstát. Už samotný fakt, že se po vážném květnovém zranění, několika následných operacích, letní jízdě na invalidním vozíku a náročné rehabilitaci zvládl postavit na start letošního Dakaru je úspěch. Dokončení samotného závodu na 54. celkové a 31. etapové pozici potěšilo. Jana Brabce během legendárního závodu nezastavily pády ani zlomená řídítka. Je v cíli, a to je důležité.

Pro tým Big Shock Racing ale bude dakarské dobrodružství pokračovat ještě po návratu do České republiky. Na besedách Posedlí Dakarem, které proběhnou během ledna a února, se závodníci i další členové týmu potkají s fanoušky v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě, Jablonci, Českých Budějovicích, Zlíně a dalších městech. Akce návštěvníkům přinesou historky, videa, vyprávění a další zajímavé detaily z letošního Dakaru, na které nebyl prostor během samotného závodu. Součástí bude i projekt Respect Road – Na silnici nezávodím, který Martin Macík připravuje spolu s ŘSD ČR.

Šťastný Dakar Martina Macíka

Posádka Martina Macíka po celou dobu podávala vyrovnané výsledky. Dokázala se vyrovnat se zlomenou spojovačkou, prasklými pneumatikami nebo dojet jednu z etap jen na zadní náhon. K cíli české závodníky hnala také neskutečná podpora přejících a pozitivních fanoušků i rodin. „Jsme v cíli a já i tým jsme spokojení. Jeli jsme na celkový výsledek v klidu a vyrovnaně. Povedlo se, jsme 3. v cíli poslední etapy, 5. celkově, zdraví a spokojení. Musím pochválit kluky v kabině. František navigoval geniálně, nebloudili jsme, byl si jistý. David si dokázal poradit kdykoliv to bylo potřeba. V boudě bylo veselo. Kluci mechanici dřeli dnem i nocí, i jim paří velký dík. Celý tým šlapal jako hodinky, přitom byla pořád dobrá nálada. Karel fungoval krásně, závěrečné těžké duny proplul naprosto hladce. Velké díky patří všem fanouškům, kteří nám drželi palce a svými vzkazy nám dodávali velkou sílu. Díky všem našim partnerům i rodinám doma,“ hodnotí spokojeně Martin Macík, který už se těší domů za ženou a čerstvě narozenou dcerkou.

Brabec se šroubovaným kolenem v cíli Dakaru

Pro motocyklistu týmu Big Shock Racing Jana Brabce byl letošní Dakar velkou zkouškou, ve které nezklamal. S operovaným kolenem se mu hůř chodilo, ale na motorce pokaždé ožil. Možná i díky zdravotnímu omezení projel letošní Dakar úspěšně a s nadhledem, který mu dodal klid. „Projel jsem poslední etapou Dakaru. Po tom všem, co jsem poslední rok zažil. Jel jsem s větší pohodou, šetřil jsem zašroubované koleno, aby vydrželo až do cíle, snažil jsem se rozložit síly. Navigace mi letos dobře fungovala. Ale je to Dakar, letům se tu občas nevyhneš. Jsem rád, že jsem to dal a děkuju všem, kteří mi pomáhali a fandili,“ říká Jan Brabec.

Komentářů celkem: 9
17. 1. 2020 20:59
0 1
Zrovna dneska mě napadlo, že i letošní Dakar přišel takovej nějakej neslanej, nemastnej a strašně to rychle uteklo. Jakože ano, Macík je pátej, ale nemáte pocit, že když jeho tata dojel s Liazkou 4., bylo to mnohem víc "wau"? ...a pak jsem se podíval na počet komentářů u těch článků...a nenašel jsem ani jeden komentář...takže asi tak o zajímavosti Dakaru v Saudské Arábii. A mladej Loprais? Neměl on už nad sebou zlomit hůl tak před 10 lety? smajlík ...chybí mi ty staré časy, kdy jste se sami ptali: "Vyhraje to nakonec Kája, nebo ten "hnusák Čagin", nebo je snad oba přepadnou a zabijou v Mauretánii?" ...svět je poslední dobou nějak Gay...teda vlastně v Saudské Arábii nesmí být gay...a přesto je...globální paradox smajlík
17. 1. 2020 21:16
2 0
Tak zrovna letos jel Loprais super. Mimo továrny byl nejlepší ze zbytků světa a jen technika ho vyřadila. A to sami Macík jel super. Prostě se musí vzít v potaz že Kamaz je někde jinde a za normálních okolností ho nikdo neporazí. Stejně jako pár let zpět byl VW. Ale souhlasím že letošní ročník mě taky moc nezaujal. Když se jezdilo v jižní Americe tak sem nadaval že už to není ten pravej Dakar, ale tohle je ještě horší. Holt ty časy z Afriky už nikdo nevrátí.
17. 1. 2020 22:14
Upraveno 22:14
1 1
Původně napsal liposh
Zrovna dneska mě napadlo, že i letošní Dakar přišel takovej nějakej neslanej, nemastnej a strašně to rychle uteklo. Jakože ano, Macík je pátej, ale nemáte pocit, že když jeho tata dojel s Liazkou 4., bylo to mnohem víc "wau"? ...a pak jsem se podíval na počet komentářů u těch článků...a nenašel jsem ani jeden komentář...takže asi tak o zajímavosti Dakaru v Saudské Arábii. A mladej Loprais? Neměl on už nad sebou zlomit hůl tak před 10 lety? smajlík ...chybí mi ty staré časy, kdy jste se sami ptali: "Vyhraje to nakonec Kája, nebo ten "hnusák Čagin", nebo je snad oba přepadnou a zabijou v Mauretánii?" ...svět je poslední dobou nějak Gay...teda vlastně v Saudské Arábii nesmí být gay...a přesto je...globální paradox smajlík
Pěkný soupis keců smajlík ikdyby trať byla "horší" já bych řekl spíš "jiná" tak to byl snad první ročník bez nějakých velkých pořadatelských problémů smajlík
17. 1. 2020 22:58
0 0
Jediný co se mi zdálo je to že letošní "dakar" byl nějakej krátkej. Ale naši se ve všech kategoriích předvedly se ctí a ukázaly že to jde i bez tovární podpory. A bojovat z kamenem při jejich podpoře moc nejde. A tak úcta všem našim posádkami.smajlík
18. 1. 2020 09:20
1 0
Letos nejvíce na Dakaru chyběla atmosféra, bez diváků to prostě není ono. Také se zdálo, že některé etapy byly dost jednoduché, hlavně navigačně. Uvidíme, co se změní příští rok. Stále je to ale náročná soutěž, o tom žádná. smajlík
18. 1. 2020 10:20
0 0
Přiznám se, Dakar mě tolik nezaujal jako dřív. Samozřejmě na průběh a výsledky sem se občas podíval, ale rozhodně větší sympatie měl u mě menší africký Dakar, kde jede Tomeček.
19. 1. 2020 20:49
0 0
Za me osobne musim rict ze na to jak jsem driv hltal zpravy z kazde etapy tak ted me Dakar uplne prestal zajimat. Nez jsem si uvedomil ze se vlastne jede tak bylo po vsem. Nijak tim nechci schazovat vykon posadek, urcite to je porad velice narocna soutez. Je to spis vizitka poradatelu ze to nedokoazou prodat ani mne ktery by o to mel i zajem.
19. 1. 2020 23:17
Upraveno 23:33
1 0
Dovolím si přidat názor... vím, že ve světě motorsportu to bez peněz nejde dvakrát víc než jinde... sleduju to už cca 45 let,od formule 1 za komunismu, rally i autokrosu v ČT a sporadických zprávách ČTK, hltajíc každou větu... odjakživa jsem byl odpůrcem kouření, ale formule a vozy gr. B bez reklamy Marlboro, JPS, Gitanes apod. (prosím o toleranci diakritiky),jsme si ani nedovedli představit bez těchto reklam... pak přišel zákaz tabákových výrobků...někdo v tom viděl konec motorsportu, ten naštěstí přežil... dnes jsou tu nejlepší sponzoři F1, či rally výrobci energetických nápojů... představit si F 1 bez Red Bullu, nebo rally bez tohoto sponzora ? Výrobců energetických nápojů se v posledních letech vyrojilo mraky, nechci tu řešit kvalitu, fakt je, že zatímco kdysi v zárodcích tohoto segmentu zboží, to byl doplněk energie pro sportovce, později si to někteří řidiči dopřáli při dlouhých cestách proti únavě... dneska to pije mraky lidí každodenně, včetně náctiletých a nezletilých, jako běžný nápoj, což je cesta do pekla, ale samozřejmě dobrý byznys... není to v pořádku, je to hnus, který se projeví až časem... a to je to, co mi brání mít větší radost nad výsledky Shock nebo 69 - týmu... nehledě na to, že Dakar je v Senegalu... motorsportu zdar a nepijte ty sračky
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!