20. 1. 2020 09:15 − 6559× − 19

Změny v kalendáři MS 2020

Zrušení Rally Chile si vyžádalo menší úpravy kalendáře MS 2020.

FIA teď oficiálně potvrdila, že Rally Chile nebude nahrazena. Následující Rally Argentina se ale uskuteční o týden dříve, tedy 23. – 26. dubna. Jednak se tím zmenší rozestup od předchozí soutěže, kde zbyla po Chile velká díra, jednak budou mít týmy více času na logistický přesun do Kenyi.

V Chile se mělo konat i druhé kolo juniorů, které se nakonec přesouvá nakonec až do Walesu. Juniory tak čekají všechny soutěže výhradně v Evropě, poslední kolo ve Walesu pak bude dvojnásobně hodnoceno.

Komentářů celkem: 19
20. 1. 2020 16:40
0 0
Hovada z fia,hlavně že to cpou do keni,austrálie,chile,ze 14 podniků se jich odjede 12 a to se můžem modlit,že ve Švédsku bude sníh,ach jo
20. 1. 2020 16:41
0 0
to má hodnotu to MS potom
20. 1. 2020 17:31
0 0
Australie je tradicni podnik a Chile byla velmi povedena soutez. Hovada z FIA nemuzou za to, ze v Australii hori bus (to prece zapalil Adamo smajlík ) a v Chile ulice. Jinak bych teda rad vedel, ktera dalsi soutez je zrusena, kdyz Svedsko nepocitame.
20. 1. 2020 17:57
Upraveno 17:57
0 0
Kenny_pce: můžou a nemůžou. Jednou zařazují soutěže do kalendáře MS, jsou za to královsky placení, tak by to posouzení mělo probíhat v širších souvislostech, jako např. bezpečnost v daném regionu a politická stabilita. V Chile to byla sice hezká rally, ale Jižní Amerika je na tom spolu s Afrikou co se týká bezpečnosti a politické stability dost bídně. Je sice hezké, že je spousta hlasů proti tomu, že většina podniků se jede v Evropě, ale když je to ze všech pohledů nejstabilnější kontinent s nejrozvinutější infrastrukturou, tak kdo se čemu diví. To by se do kalendáře nedala zařadit nějaká soutěž z Japonska (vím, teď tam je, ale po jaké době) nebo Severní Ameriky? Určitě by se nenašel pořadatel?
20. 1. 2020 18:24
0 1
Austrálii dejme tomu,příroda je příroda,nebudeme ted řešit jestli s tím požárem bojovali dost nebo ne,ale třeba chile,politická situace,kenya,zlatě když se jelo španělsko nebo korsika tradiční soutěže nádherné,vše je jen o prachách dnes bohužel a že tam narvou samé šotoliny je taky škoda,i když neříkám,že Chile nebyla zrovna pěkná soutěž


20. 1. 2020 18:30
0 0
Tak nějak jsem alespon doufal,že dají náhradu za chile,i na tohle se fia vykašlala,velká škoda.Jen o prachách,místo toho aby se snažili zařadit jinou soutěž
20. 1. 2020 18:56
Upraveno 19:01
0 0
Chile je (bylo) nejstabilnejsi zeme Latinsky Ameriky, navic s pomerne slusnou rally zakladnou. Napada me hned nekolik rizikovejsich zemi, kde se jelo MS. V Japonsku rally zajima jen Toyotu a v US Kena Blocka.
Nejaka exotictejsi destinace by v MS nemela chybet, zabery ze Zelandu nebo klasicky Safari (ne z toho paskvilu, co se pojede letos) byly uchvatny a prodavaly.

Edit po refreshi: Politicky situaci na Korsice bych teda taky 2x neveril, separatismus tam porad existuje a neni to tak dlouho, co jeden dobyl celou Evropu a na rozdil od Nemcu dosel az do Moskvy smajlík
Nahradni soutezi se nedalo verit, za pul roku se to da stezi zorganizovat, natoz sehnat prachy na zalistovaci poplatek. Zadarmo tam nikoho vzit nemohli, jak by k tomu prisli ty ostatni?
20. 1. 2020 19:30
2 0
becikmichal, nechtěl jsem reagovat, ale nedá mi to. To už bereš trošku rally zaslepeně, ne? V Austrálii nejhorší požáry v historii a oni se měli víc snažit hasit (pominu fakt, že hasí doteď s mezinárodní pomocí), aby si tam mohla jezdit nějaká autíčka? To by určitě rally udělalo skvělou mediální image, kterou zrovna nyní v době eko a green nápadů potřebuje a nemluvě o tom, že v době konání rally byly skoro všecky vložky v potencální oblasti požáru.
21. 1. 2020 02:41
0 0
Původně napsal becikmichal
Austrálii dejme tomu,příroda je příroda,nebudeme ted řešit jestli s tím požárem bojovali dost nebo ne,ale třeba chile,politická situace,kenya,zlatě když se jelo španělsko nebo korsika tradiční soutěže nádherné,vše je jen o prachách dnes bohužel a že tam narvou samé šotoliny je taky škoda,i když neříkám,že Chile nebyla zrovna pěkná soutěž


Zrovna v Katalánsku taky není úplně nejlepší politická situace, mám dokonce dojem, že v minulosti se dokonce řešilo, zda půjde soutěž odjet bez problémů, kvůli nějakým stávkám zemědělců (nejsem si jist, ale kdyžtak mě to někdo s větším přehledem opraví).
21. 1. 2020 03:56
0 0
Jak,je tedy mozne ,ze driv to v australii nebylo tak hrozne ano byvaji kazdy rok pozary,ale ne takhle silene jako letos nevim rekl myslel sem ze delaji umele pruhy a brazdy aby ohen zastavili asi uz to neslo nevim ,ted neberu australii ale jine souteze je skoda,ze klasika jako katalansko ,korsika a tak vypadnou nadherne souteze a hlavne asfalt je skoda ze zmizely na ukor takovych soutezi jako safari nebo treba turecko at si rika kdo chce co chce to je tak na dakar samy sutr
21. 1. 2020 09:52
0 0
Ono si stačí trochu pogooglit a objeví se ono slovo, které tady řada lidí nemá ráda - změna klimatu, která na tom má částečnou roli. Maj tam nejteplejší i nejsušší rok v historii (např. NSW o 2 °C nad dlouhodobým průměrem), velký vliv mají silné větry, vývoj transportu vodních mas v Indickém oceánu, apod. Pěkně sepsané je to třeba tu: https://www.theguardian.com/environment/2020/jan/13/explainer-what-are-the-underlying-causes-of-australias-shocking-bushfire-season
Jinak ať se vrátím k rally, zajímala by mě jedna věc, proč naráz začalo velké části fanoušků volajících po tradičních destinacích vadit Safari, které patřilo mezi klasiky?
21. 1. 2020 11:03
Upraveno 11:05
0 0
Ohledně těch požárů v Austrálii.
Tam bývají lokální požáry už dlouhou dobu. A tím "dlouhou" myslím desítky tisíc let. Dokonce některé rostliny se tam přizpůsobily tak, že požár naruší slupku jejich semene a teprve potom mohou ta semena vyklíčit. Není požár, neklíčí semena. A blahovičníky, což jsou stromy rostoucí v Austrálii, odhazují starou mrtvou kůru,aby při požárech shořela na zemi a neohrozila kmen. Problém je v tom, jak už napsali jiní nade mnou, že v současné době je v Austrálii extrémní sucho, požáry tam řádí přespříliš a na jejich sanaci se podílí spousta státních složek. Proto konání australské rallye nebylo loni zrovna na pořadu dne. FIA za to tentokrát skutečně nemůže. Sedí v ní sice pěkní troglodyti, ale tak staří jako je éra lokální požárů v Austrálii, přece jen nejsou.
21. 1. 2020 12:00
0 0
Kuře tak třeba za mě - a asi nebudu sám - je sakra rozdíl mezi starou safari rally a tím paskvilem na který to vypadá letos. Ale připouštím, že za tím je jakási nezhmotnitelná nostalgie a touha k návratu do doby kdy byl svět ještě v pořádku smajlík
21. 1. 2020 12:45
0 0
Tak tak, ja pro navrat Safari byl, nez jsem zjistil, ze uz se nebude klickovat mezi slonama a dirama, ve kterejch by se schovalo cely auto, ale v ohrade na nejaky ceste, ktera snad byla purpose built pro rally, jinak mi nedavala smysl.
21. 1. 2020 14:18
0 0
Kenny_pce: na Korsice samozřejmě separatisté jsou, ale Korzika má velkou autonomii, situace je tam dlouhodobě stabilní zrovna bych jí nesrovnával s Jižní Amerikou.

mrkenny: na rally v Katalánsku jsem byl shodou okolností zrovna v době, kdy tam probíhali demostrace. Demonstrovalo se pouze v centru Barcelony. Nikde jinde po demonstracích ani vidu, ani slechu. Navíc ty demonstrace probíhaly tak, že odpoledny seděli na náměstí před místním parlamentem (nebo co to je) davy studentů a pochlastávaly (v okrasných porostech kolem byly dokonce sem tam k vidění i nějaké ty směšné pohyby :-D) a občas prošli v klidu nějakou ulicí. Další projev demonstace byl ten, že přesně ve 22:00 každý den vylezli místní na balkony a do oken a mlátili 10 minut lžícema do kovového nádobí. To, čím nás tady krmila média, byly naprosté nesmysly. Rodiče mi dokonce několikrát volali, jestli jsem v pohodě, že u nás v televizi se povídá skoro o občanské válce, takže asi tak.
22. 1. 2020 11:17
0 0
Nechápu jak mohl někdo čekat, že v roce 2020 s novodobými WRC-čky se pojede 1000 km dlouhá Safari Rally a budou tam nahánět slony jak na přelomu století a proč někdo hned soutěž odsoudil. Myslím si že i při těch 300+ ostrých kilometrech to bude pořád specifická krásná rally, která se bude od jiných lišit. Snad jste nečekali že tam auta budou kličkovat mezi chráněnými zvířaty a padat do jámy smajlík
22. 1. 2020 12:25
0 0
Ohledne politicky situace, Chile neni Venezuela nebo Kolumbie a situace tam byla dlouhodobe stabilni. Podle zprav z medii stabilnejsi nez ve Francii, kde horej auta na ulici kazdejch par let. Stejne jako ve Spanelsku se dalo predpokladat, ze v miste souteze by nikomu nic nehrozilo, i to, ze za pul roku se situace uklidni. Slo spis jen o vnitropoliticky gesto, aby se jakoze nerozhazovalo.
S tim korzickym separatismem to byla trochu nadsazka, ale nikdy nevite, jestli nekdo nezafouka do popela z ty spravny strany. Predloni v Bosne byli taky vsichni v pohode, az na nejaky napisy СФРЈ jsem nic nevidel, ale vsechno se muze otocit behem chvile.
Tohle vsechno berte s rezervou, ze zminovanejch zemi jsem byl jen v Alsasku a Burgundsku a nikoho osobne neznam, nemam lepsi informace nez mainstream. Ale nepripada mi, ze by FIA Chile nejak podcenila.

Soucasna podoba Safari je k placi, zabery, kdy auto kvuli kaluzim nemohlo jet rovne, oramovana Celica se snorchlem vynorujici se z bahna a mezi tim pobihajici africka fauna, to bylo Safari. Necekal jsem 1000km RZ, ale kazda soutez ma specifika a taky ji po par zaberech poznate. To je, alespon pro me, jedna z nej veci na rally. Ale ty RZ, co jsem videl loni, by se daly namotat treba v Texasu a nikdo by nic nepoznal smajlík
23. 1. 2020 16:29
0 0
kuře, Safari nemá a nebude mít s tím dřívějším Safari nic, ale vůbec nis společnýho. Mrkni na videa z minulých ročníků. Soutěž bez ksichtu a vůně...smajlík
23. 1. 2020 17:22
0 0
Vítej Novejsmajlík tebe sem tu neviděl od Kuvajtu napadénísmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama