Seb Ogier: Po sezóně 2020 je plán skončit
Startuje Rallye Monte Carlo a před Sébastienem Ogierem leží zajímavá výzva. Dokáže zkompletovat hattrick vítězných startů s novým týmem a novým vozem v Monaku? Co od letošní sezóny u Toyoty očekává a jaké má další plány prozradil šestinásobný mistr světa v rozhovoru pro RedBull.
RB: Jaké jsou Tvé dojmy z Toyoty Yaris WRC?
SO: Máme za sebou poslední test před sezonou a před startem prvního podniku mám dobrý pocit. Samozřejmě nebudeme vědět, jak si stojíme ve srovnání s jinými týmy před pár prvními rychlostními zkouškami RMC, ale věříme si.
RB: Toyota má v mistrovství světa bohatou historii a zapsala se do ní ikonickými vozy a jezdci formátu Juhy Kankkuneny a Carlose Sainze. Jaký je to pocit, stát se součástí takové historie?
SO: Závodit za Toyotu se vším, co v minulosti dosáhla, je bezpochyby něco výjimečného. Toyota je ikonickou značkou a my chceme určitě napsat kus historie společně. Pro mě osobně je to ještě více výjimečné, protože když jsem začal sledovat rally, byl pro mě Tommi (Mäkinen) idolem. Moci s ním teď pracovat v jeho novém týme je pro mě vlastně tak trochu splněný sen.
RB: Jak jsi se mentálně připravoval na sezonu 2020? Už je to hodně času, kdy jsi sezonu nestartoval jako mistr světa. Mění to něco?
SO: Připravoval jsem se stejně jako v předchozích letech. Ve skutečnosti se nic nezměnilo. Ale jasně, budeme tvrdě bojovat, abychom získali titul zpátky.
RB: Změnili jste s Julienem pro tuto sezonu nějak svůj přístup k závodění? Změnilo se něco ve vašich vztazích?
SO: Jak jsem řekl, pro nás se nic nezměnilo. Jsme stejní, jací jsme byli dříve. Jestli je něco jinak, tak to, že jsme vloni nezvítězili, nás udělalo letos ještě hladovějšími po úspěchu.
RB: Jaké to je, opět být v jednom týmu s Elvynem Evansem?
SO: Znám Elfyna ze společných časů v M-Sportu a jsem velmi rád, že je v týmu se mnou. Je to opravdu dobrý pilot a je schopen dodat týmu hodně zpětných vazeb o autě a tak také posouvat vývoj.
RB: A co nový týmový kolega Kalle Rovanperä – jak zapadá do týmových plánů?
SO: Kalle je velký talent, ale je také ještě velmi mladý, takže podle mého mu musíme všichni dát nějaký čas na učení a na to, aby si na všechno zvykl a neočekával toho až moc. Jsem si jistý, že bude rychlý, ale myslím, že v této fázi je to pro něj o učení a získávání zkušeností.
RB: Co si myslíš o nových podnicích přidaných do kalendáře 2020, který zahrnuje Keňu, Japonsko a Nový Zéland?
SO: Jsem upřímně nadšen novým kalendářem. Mám rád nové věci a nové podniky vypadají zatím slibně. Myslím, že návrat do Japonska a na Nový Zéland je velká věc. Keňa také, ale nemyslím, že někdo opravdu ví, co tam lze očekávat, takže to bude vzrušující výzva. V Japonsku jsem už byl. Vlastně právě teď před začátkem sezony jsme navštívili tokijský autosalon, abychom představili náš nový vůz veřejnosti. Bylo to opravdu fajn a já tam už také vyhrál rally v roce 2010. Takže na tuhle zemi mám dobré vzpomínky.
RB: Sezonu budete zakončovat v Japonsku. Bude těžké si užívat nový podnik, pokud budete bojovat o titul?
SO: Abych byl upřímný, o tom moc nepřemýšlím. Je to asfaltový podnik, možná tam každý dostane větší šanci uspět, než v šotolinové loterii jako to bylo v Austrálii v předchozích letech. Takže já se na to těším a jsem si jistý, že tam bude také pěkná podpora od japonských fanoušků.
RB: Řekl jsi, že to bude Tvůj poslední rok ve WRC. Jaké jsou Tvé plány pro budoucnost, Dakar? Okruhy?
SO: V tuhle chvíli nemám žádné plány. Pravdou je, že jsem si vždycky přál zkusit okruhy a speciálně Le Mans, ale v tuto chvíli jsem plně koncentrovaný na nadcházející sezonu WRC a toto nové dobrodružství s Toyotou.
RB: Opravdu po sezoně 2020 skončíš?
SO: (se smíchem) Takový je plán.
Sem prekvapnej ze Red Bull vubec nejni na tom aute jako sponzor pro Ogiera... nevi nekdo proc?
Sem prekvapnej ze Red Bull vubec nejni na tom aute jako sponzor pro Ogiera... nevi nekdo proc?
až na konci stránky a přirovnání k době dááávno minulé