Škoda Motorsport bude spolupracovat s Oliverem Solbergem
› Oliver Solberg se spolujezdcem Aaronem Johnstonem za volantem vozu ŠKODA FABIA
Rally2 evo zahájí mistrovství světa 2020 v kategorii WRC3 na Švédské rallye
› ŠKODA Motorsport vždy pomáhala rozvíjet kariéry mladých jezdců, kteří se později stávali
mistry světa a mistry Evropy
› ŠKODA prodala již 330 soutěžních speciálů postavených na základě modelu FABIA a
pokračuje v poskytování nejlepších možných služeb pro zákazníky z celého světa
› Z důvodu přejmenování dané třídy Mezinárodní automobilovou federací FIA mění ŠKODA
FABIA R5 evo jméno na ŠKODA FABIA Rally2 evo
Mladá Boleslav, 27. ledna 2020 – Po sezóně 2019, která byla pro ŠKODA Motorsport nejúspěšnější v celé její historii, se ŠKODA Motorsport ještě více zaměří na zákaznické týmy a posílí s nimi spolupráci poskytováním těch nejlepších možných služeb. Stejně jako v minulosti, bude i letos velmi důležitý program výchovy mladých jezdců. V roce 2020 bude ŠKODA Motorsport spolupracovat s týmem 18letého Olivera Solberga (S), který pojede se svým spolujezdcem Aaronem Johnstonem (GBR) za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo (nové jméno z důvodu přejmenování dané třídy Mezinárodní automobilovou federací FIA) mistrovství světa v kategorii WRC3. Jejich první soutěží v této kategorii bude Švédská rallye (13. 2.–16. 2. 2020).
Oliver Solberg se spolujezdcem Aaronem Johnstonem nastoupí s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo do kategorie WRC3 mistrovství světa na Švédské rallye a pro letošní sezónu mají v kategorii WRC3 naplánovanou účast ve vybraných evropských soutěžích.
Oliver Solberg má rallye v genech. Jeho otec byl mistrem světa v roce 2003 a jeho matka Pernilla úspěšně startovala v různých mezinárodních i národních soutěžích. Když Solberg junior vyhrál v 17 letech Rally Liepāja, stal se nejmladším jezdcem, který zvítězil v soutěži řadící se do mistrovství Evropy. V předposledním kole loňské sezóny mistrovství světa na Britské rallye ve Walesu opět předvedl, že ve skupině kvalitních jezdců jedoucích s vozy třídy R5 dokáže zajíždět velmi rychlé časy. „Pro mě to bude všechno jedna velká škola. Už se moc těším na svou první soutěž s vozem ŠKODA FABIA R5 Rally2 ve Švédsku,“ řekl Solberg, který již měl možnost svůj nový soutěžní vůz testovat.
Také Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, vyhlíží letošní sezónu velmi pozitivně: „V roce 2020 se ještě více zaměříme na zákaznické týmy a podporu mladých a slibných jezdců. Jsme rádi, že můžeme pro letošní sezónu spolupracovat v kategorii WRC3 s Oliverem a jeho týmem. Svoji rychlost již ukázal, nyní bude zajímavé sledovat jeho zlepšování v průběhu sezóny.“
ŠKODA byla volbou šampiónů již v minulosti, když jim pomohla nastartovat jejich závodní kariéru. Například Andreas Mikkelsen s vozem ŠKODA FABIA S2000 si v letech 2011 a 2012 podmanil šampionát Intercontinental Rally Championship (IRC). Juho Hänninen, taktéž s vozem ŠKODA FABIA S2000, vyhrál IRC již v roce 2010, v roce 2011 šampionát FIA SWRC (předchůdce WRC2) a v roce 2012 se stal mistrem Evropy. Týmoví kolegové Jan Kopecký a Esapekka Lappi se stali mistry Evropy v letech 2013 a 2014.
ŠKODA FABIA R5 hrála významnou roli také v počátcích kariéry Esapekky Lappiho a Pontuse Tidemanda, kteří se s ní stali mistry světa v kategorii WRC2. V neposlední řadě je třeba zmínit také Jana Kopeckého, jenž se hlavní měrou podílel na postupu tohoto českého soutěžního vozu do pozice nejúspěšnějšího modelu své kategorie. V roce 2018 se Jan Kopecký stal také mistrem světa kategorie WRC2. V následujícím roce vybojovali titul mistrů světa v kategorii WRC2 Pro Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen, kteří jeli s vozem ŠKODA FABIA R5 evo.
Po nudném Monte (z pohledu Škody) zase bude komu fandit...
Tak to je dobrá zpráva, otázka je, jestli bude tak dobrej, jako Kalle. Jeho táta Peter mu bude pomáhat a strašně rád bych viděl sedět Mr. Hollywooda ve škodovce....alespoň třeba při nějaké exhibici.
Po nudném Monte (z pohledu Škody) zase bude komu fandit...
Když R5 pojede WRC3 tak kdo pojede WRC2
Letošní WRC2 je jako loňské WRC2 Pro
LetošníWRC3 je jako loňské WRC2
Markku společného nemá nic,jen chtějí být zajímavý a trošku opakují podle Peugeotu,ten novou 208 taky pojmenoval 208 Rally4. Prča bude až to hlavy pomazané z FIA zase změní zpět