Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
28. 1. 2020 08:38 − 13150× − 20

Ott Tänak: Byla to pořádná rána

Své působení v novém týmu nezačal Ott Tänak zrovna nejlépe, když ve velké rychlosti vyletěl z trati a zdemoloval svou i20 WRC.

Pouhé necelé čtyři zkoušky trvala premiéra úřadujícího mistra světa Otta Tänaka v novém působišti, protože na RZ4 skončil se svou i20 WRC ve vysoké rychlosti mimo trať a u nového zaměstnavatele se uvedl ziskem nula bodů do tabulky jezdců. Ve třech dokončených zkouškách zajel dva třetí časy a jeden druhý a v momentě havárie byl průběžně třetí, jenže nehoda, ve které vylétl ve 180 km/h mimo cestu znamenala jeho snažení konec. Je asi jen málo fanoušků, kteří by neviděli video z nehody, která trvala nějaké čtvrt minuty a v níž Hyundai skončil na cestě o jednu úroveň terénu níž, než se jela RZ. Posádka skončila na pozorování v nemocnici a když byla shledána v pořádku, tak již v neděli Tänak s Jarveojou seděli v letadle domů do Estonska. Nehoda tak může sloužit jako ukázka současné úrovně bezpečnosti vozů, protože ji můžeme považovat za jednu z největších v MS za poslední roky.

"Největší smůla je, že jsem neodjeli s autem více kilometrů. První den jsem neměl v autě příliš dobrý pocit, ale přes noc jsme udělali změny k lepšímu a v pátek jsem se cítil líp. Pak ale bylo naše snažení předčasně ukončeno. Byla to pořádná rána. Když je auto na totálku a nedá se pokračovat, tak to značí, že ta rána byla fakt velká. Další asfalt bude až za dlouho, když zpevněný povrch následuje až v závěru sezóny, takže se nyní musíme soustředit na šotoliny," říká Ott Tänak ke svému předčasnému monackému konci.

Asi každého bude zajímat, co za nehodou Otta Tänaka stálo a jak jezdec říká, byla to souhra více věcí: "Koplo nás to v místě, kde jsme to v seznamovačkách nečekali, to nás poslalo mimo stopu, ale nikdy to není o jedné věci, svou roli hraje kombinace faktorů, které způsobily, že jsme skončili mimo trať, ale jak všichni víme, nehody k motorsportu vždy patřily. Náš plán zůstává stále stejný, do konce sezóny je daleko a budeme bojovat, jsme v pořádku a připraveni se o to porvat," uzavírá úřadující mistr světa odhodlaně.

Komentářů celkem: 20
28. 1. 2020 09:56
0 0
Měl docela "štěstí" v tom , že tady se přece jen energie rozvrstvila do více větších a menších nárazů. Větší husinu jsem měl spíš u Meeka na předloňské Sardinii.
28. 1. 2020 10:33
0 0
No to bych neřekl, jediné co ubralo byl ten první hrbol co vzal když opouštěl silnici.... největší ránu dostalo auto na spolujezdcovu stranu od níž se odpichlo do kotrmelců,zlomilo strom a pak padalo dolů ze skály rotujíc všemi možnými směry
28. 1. 2020 10:58
Upraveno 11:01
0 0
"Nehoda tak může sloužit jako ukázka současné úrovně bezpečnosti vozů".....
Kuře, o tom by se dalo polemizovat. Ano, dnešní vozy jsou relativně bezpečné, ale mám pocit, že je rám především zpevňuje, aby byla kastle co nejtužší a někdy mi připadá, že ochrana posádky je až vedlejší efekt smajlík
Klíčové je to, zda vůz zpomaluje postupně nebo se zastaví naráz (ta vzpomínaná "géčka", která byla probírána v diskuzích a která utrhnou orgány jako ledviny, slinivku, srdce atd...). My onehdá v Krumlově šli ven ve stejné rychlosti jako Ott, ale stejně jako on jsme měli kliku, že jsme se dlouho kutáleli a když jsme se zastavili o švestku, byla už výsledná rychlost minimální. Neměli jsme ani škrábnutí...
A o bezpečnosti 15 let starého a řádně prohnilého "žigula", vybaveného na koleně spíchnutým rámem s těmi jen povinými výztužemi (ani deko navíc smajlík ) si nemusíme dělat iluze smajlík
28. 1. 2020 18:19
1 0
On je Ott všestranné eso:rychlý řidič,akrobatický letec a neohrožený námořníksmajlík ten se nestratí
28. 1. 2020 20:17
0 0
Hlavně si myslím že už Ott nebude tak rychlý jako byl
28. 1. 2020 20:40
Upraveno 20:41
0 0
Mám takový silně vtíravý pocit, že se bude muset někdo zabít než pánové z FIA dojdou k závěru, že už je to moc. Od uvedení současných WRC mám pocit, že už je technika za hranou možností a je otázka času, kdy se stane průser. Otík měl štěstí, že to auto proletělo vším měkkým co ho mohlo zbrzdit, dopadlo na sraz a potom spadlo dolů. Představa, že místo koruny stromů tam je statná jedle a to auto střechou přerazí kmen... A nebo nedej bože skála.... Brrrr. Skupinu B už bych nechtěl zažít i když byla krásná. Fox to vystihl přesně.
28. 1. 2020 21:26
0 0
Původně napsal hujer
On je Ott všestranné eso:rychlý řidič,akrobatický letec a neohrožený námořníksmajlík ten se nestratí
A není spíše neohrožený potápěč?smajlík
28. 1. 2020 22:44
Upraveno 22:47
0 0
Je v tom jak skvělá odolnost rámu, tak velká dávka štěstí... nemusí trefit přímo pevnou překážku, ale stačí když cokoliv projede oknem dovnitř - deska plotu, větev... proti tomuhle nepomůže žádný rám. Obávám se, že tohle je jen otázka času smajlík
Moje teorie této chyby je, že při tvorbě rozpisu tyhle nakopáváky nezaznamenali, protože se projeví až právě při té zběsilé rychlosti, ono pokud si pustíte onboard Ogiera a Suninena, tak oba dva zde měli úplně stejný problém, zřejmě fakt zákeřné místo.
29. 1. 2020 05:33
0 0
Zdravím všechny. Čtu tady věty, které čtu desítky let. O příliš " pokročilé technice se kterou by měla FIA něco udělat", o "skvělé odolnosti rámu", o "příliš velkých rychlostech", o "štěstí", .... . Závody se jezdí s riziky, proto přitahují jezdce i fanoušky. Veškerá bezpečnost jezdce je v balistice letu auta! Co byl platný Parkovi rám, který neuhnul, když ho ten skvělý rám zabil, protože v jeho případě ani jiná možnost nebyla a 160 Marko určitě nejel. V jeho případě deformační zóna 0. Za jednu z největších pecek považuji Solbergovu, kdesi v Americe, řekl bych. Dokud se auto nezastaví a letí, chrání jezdce rám, pokud neprojde pařízek rámem. Když se auto zastaví na fleku, nebo někam zapadne a hoří, rám nepomůže. Je to tedy opravdu jenom o štěstí, protože místo výletu ani dráhu neovladatelného auta si nikdo nevybírá. Pro portobla, na vložkách policajti, ani VB, rychlost neměří a neměřila, není to tak dlouho, co je rychlost celodenně omezena právním předpisem, dříve nebyla a 160 je v určitých situacích schopné jet asi každé auto, natož sportovní, celou dobu co já pamatuji. Připomínám zanedbávaný fakt. Při rychlosti 100km/h se pohybujeme 27 metrů za vteřinu. Tedy více než obvyklý plavací bazén. Když se zastavíte na fleku ........ . Kolik lidí se zabilo o otevřené dveře, když šlo ve tmě na záchod! Měl jsem kdysi na služebním GAZu přední a zadní pevnou traverzu. Při otáčení v lese se používala "braillova" metoda. Ťuk sem, ťuk tam. Při rychlosti cca 3 km/h je to taková rána, že vás bolí do večera za krkem. smajlík
29. 1. 2020 06:20
0 0
Mimochodem, řekl bych, že držíme světový rekord v počtu mrtvých diváků při jediné rally ráně. smajlík
29. 1. 2020 13:39
0 0
Ono je to tady taky o tom, že auto prostorem pro posádku nic netrefilo. O kolik víc by bylo auto zmuchlaný, kdyby rám vůbec nemělo? Jasně, rám to vyztuží i v podélném směru, ale kutálelo se to šikovně. Klíčové tady bylo asi hlavně uchycení sedaček a pásů
29. 1. 2020 13:47
0 0
Původně napsal McTell
Mimochodem, řekl bych, že držíme světový rekord v počtu mrtvých diváků při jediné rally ráně. smajlík
Myslíš Uherský Brod?
Při nehodě Marca Massarotto taktéž zemřeli 4 diváci + on sám + asi 9 zraněných.
Takže rekord jen vyrovnán, ale ono stejně není o co stát smajlík
29. 1. 2020 15:24
0 0
29. 1. 2020 15:26
0 0
Kdyby jel Tanak v Lanceru, nebo starším wrcu, nebyla by ta rána o nic menší ani lepší a vzhledem k úrovni zabezpečení posádky by dopadli mnohem hůř. Když je někdo střelec, tak je jedno, v jakým autě jede. Jestli by tam měl 160 nebo 180, to už moc rozdíl nehraje. Ty nový wrca mají najbezpečnější vnitřek a nejlepší podvozek. Většina nejhorších ran byla když seděl střelec v něčem, co mělo podvozek na hovno.
29. 1. 2020 15:43
1 0
Jak už jsem psal výše a demonstroval na konkrétním příkladu - je úplně jedno, v čem sedíš a jaký jsi nebo nejsi střelec a už vůbec nezáleží na podvozku.
Jediné, na čem záleží je, jak a o co se zastavíš.
29. 1. 2020 18:07
0 0
Foxi vy ste tehdá museli letět z kopce a větr vám musel foukat do zád jinak si tu rychlost vysvětlit nedokážusmajlíksmajlík
29. 1. 2020 21:09
Upraveno 21:11
0 0
Původně napsal Luky_CZ
Původně napsal McTell
Mimochodem, řekl bych, že držíme světový rekord v počtu mrtvých diváků při jediné rally ráně. smajlík
Myslíš Uherský Brod?
Při nehodě Marca Massarotto taktéž zemřeli 4 diváci + on sám + asi 9 zraněných.
Takže rekord jen vyrovnán, ale ono stejně není o co stát smajlík
Máš pravdu, i s tím, že není o co stát smajlík. Teď jsem zjistil, že jsem koukal na tabulku která zahrnuje jenom mistrovství světa a Evropy. Tam jsou tři mrtví, Ford R"S200.
29. 1. 2020 23:47
0 0
Popravdě to bylo trochu do kopce a pak pravá tři přes horizont. A dotočená čtyřka byla cca 170...
30. 1. 2020 02:00
1 0
O tom žádná, já jen, že to volání po zrušení těchto wrc asi nesníží nasazení aktuálních pilotů a ten tlak na ně. Ten je samozřejmě obrovský a v továrně vždy bude smajlík
30. 1. 2020 08:00
0 0
Re: shifty - Přesně. Stačí si vzpomenout na Ogiera a Monte Carlo 2012.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama