Ott Tänak: Byla to pořádná rána
Pouhé necelé čtyři zkoušky trvala premiéra úřadujícího mistra světa Otta Tänaka v novém působišti, protože na RZ4 skončil se svou i20 WRC ve vysoké rychlosti mimo trať a u nového zaměstnavatele se uvedl ziskem nula bodů do tabulky jezdců. Ve třech dokončených zkouškách zajel dva třetí časy a jeden druhý a v momentě havárie byl průběžně třetí, jenže nehoda, ve které vylétl ve 180 km/h mimo cestu znamenala jeho snažení konec. Je asi jen málo fanoušků, kteří by neviděli video z nehody, která trvala nějaké čtvrt minuty a v níž Hyundai skončil na cestě o jednu úroveň terénu níž, než se jela RZ. Posádka skončila na pozorování v nemocnici a když byla shledána v pořádku, tak již v neděli Tänak s Jarveojou seděli v letadle domů do Estonska. Nehoda tak může sloužit jako ukázka současné úrovně bezpečnosti vozů, protože ji můžeme považovat za jednu z největších v MS za poslední roky.
"Největší smůla je, že jsem neodjeli s autem více kilometrů. První den jsem neměl v autě příliš dobrý pocit, ale přes noc jsme udělali změny k lepšímu a v pátek jsem se cítil líp. Pak ale bylo naše snažení předčasně ukončeno. Byla to pořádná rána. Když je auto na totálku a nedá se pokračovat, tak to značí, že ta rána byla fakt velká. Další asfalt bude až za dlouho, když zpevněný povrch následuje až v závěru sezóny, takže se nyní musíme soustředit na šotoliny," říká Ott Tänak ke svému předčasnému monackému konci.
Asi každého bude zajímat, co za nehodou Otta Tänaka stálo a jak jezdec říká, byla to souhra více věcí: "Koplo nás to v místě, kde jsme to v seznamovačkách nečekali, to nás poslalo mimo stopu, ale nikdy to není o jedné věci, svou roli hraje kombinace faktorů, které způsobily, že jsme skončili mimo trať, ale jak všichni víme, nehody k motorsportu vždy patřily. Náš plán zůstává stále stejný, do konce sezóny je daleko a budeme bojovat, jsme v pořádku a připraveni se o to porvat," uzavírá úřadující mistr světa odhodlaně.
Kuře, o tom by se dalo polemizovat. Ano, dnešní vozy jsou relativně bezpečné, ale mám pocit, že je rám především zpevňuje, aby byla kastle co nejtužší a někdy mi připadá, že ochrana posádky je až vedlejší efekt
Klíčové je to, zda vůz zpomaluje postupně nebo se zastaví naráz (ta vzpomínaná "géčka", která byla probírána v diskuzích a která utrhnou orgány jako ledviny, slinivku, srdce atd...). My onehdá v Krumlově šli ven ve stejné rychlosti jako Ott, ale stejně jako on jsme měli kliku, že jsme se dlouho kutáleli a když jsme se zastavili o švestku, byla už výsledná rychlost minimální. Neměli jsme ani škrábnutí...
A o bezpečnosti 15 let starého a řádně prohnilého "žigula", vybaveného na koleně spíchnutým rámem s těmi jen povinými výztužemi (ani deko navíc ) si nemusíme dělat iluze
On je Ott všestranné eso:rychlý řidič,akrobatický letec a neohrožený námořník ten se nestratí
Moje teorie této chyby je, že při tvorbě rozpisu tyhle nakopáváky nezaznamenali, protože se projeví až právě při té zběsilé rychlosti, ono pokud si pustíte onboard Ogiera a Suninena, tak oba dva zde měli úplně stejný problém, zřejmě fakt zákeřné místo.
Mimochodem, řekl bych, že držíme světový rekord v počtu mrtvých diváků při jediné rally ráně.
Při nehodě Marca Massarotto taktéž zemřeli 4 diváci + on sám + asi 9 zraněných.
Takže rekord jen vyrovnán, ale ono stejně není o co stát
Jediné, na čem záleží je, jak a o co se zastavíš.
Mimochodem, řekl bych, že držíme světový rekord v počtu mrtvých diváků při jediné rally ráně.
Při nehodě Marca Massarotto taktéž zemřeli 4 diváci + on sám + asi 9 zraněných.
Takže rekord jen vyrovnán, ale ono stejně není o co stát