Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 1. 2020 12:40 − 10677× − 23

FIA hledá Rally Star

Se zajímavou iniciativou přichází FIA, která se rozhodla najít objevit novou generaci jezdců a hledání bude brát z gruntu.

Jak dnes informuje server Autosport.com letos v létě se rozhodla FIA spustit nový projekt pojmenovaný Rally Star, jenž je zaměřený na hledání budoucích mistrů světa v rally a který chce být otevřený všem a umožnit najít budoucí rally talenty přímo z ulice. Aby se mohl zájemce mladší 24 nebo 25 let (bude ještě specifikováno) zapojit, bude stačit účast v počítačové hře nebo na akci nazvané motorkhana, která by měla býti něčím na způsob autoslalomů. Inspirací pro projekt je francouzský Rallye Jeunes, který stál u počátků kariéry Sébastienů Loeba i Ogiera. No a vazba na tento program je o to vyšší, že lídr projektu Rally Star Jerome Roussel byl u počátků francouzské verze. "Jedním z klíčových prvků úspěchu projektu Rallye Jeunes je to, že pracuje s co nejširším polem jezdců. V nejobsáhlejším roce bylo na začátku 10 000 přihlášených. Ti se sjeli z celé Francie a pro úvodní kolo platili malý poplatek 15 €," popisuje verzi v podání FFSA Jerome Roussel.

Pro potřeby Rally Star tedy proběhne motorkhana, což připomíná jistou disciplínu již zpropagoval Ken Block, avšak změna názvu je kvůli tomu, že v Británii je gymkhana asociována s koňmi. Více dodává Jerome Roussel: "V podstatě bude trať vyznačena pomocí kuželů a cílem bude ji projet co nejrychleji. Už v této disciplíně jsme během 20 sekund dokázali zjistit, kteří jezdci jsou dost dobří na to, aby prošli dál. A podobně to teď chceme udělat v Rally Star," dodává lídr nového projektu FIA. Rally Star je nyní ve fázi přípravy, když FIA připravuje toolkity pro jednotlivé národní autority, aby mohly organizovat svá kola. "Toolkit umožní národním autoritám provést výběr podobně jako v Rally Jeunes. Jendotlivé ASN se dozví, jak celý proces připravit, jak postavit trať podle prostoru, který mají k dispozici, je specifikováno, kolik je potřeba organizátorů a jak celou akci změřit z hlediska času. Jde o jednoduchou a rychlou cestu k prvnímu výběru potenciálních talentů. Jak jsem říkal, klíčové je mít rozsáhlý vzorek na začátku a čím větší bude, tím větší šance je, že najdeme někoho skutečně kvalitního," říká dále Jerome Roussel.

Jak naznačil úvod, kromě výběru při motokhaně se půjde kvalifikovat i virtuálně a hned prostřednictvím dvou her zaměřených na rally. Jednak oficiální hrou MS WRC 8, ale také DiRT Rally 2.0. Ve hrách jsou pak plánovány kvalifikační kola, která by měla usnadnit cestu do rally zejména zájemcům z regionů mimo Evropu. "Čekáme, jak se na naši nabídku vyjádří vývojáři těch her. V zásadě jsme je požádali, že chceme upravit parametry her tak, abychom měli jistotu, že hledáme dobrého jezdce, ne dobrého hráče. Za tímto účelem se může upravit fyzika her a upravit režim počasí, abychom mohli vidět, jak se zájemci adaptují na měnící se podmínky na trati," uzavírá Jerome Roussel.

No a jak to vše bude fungovat? Každá ANS pošle finalisty do jednoho ze šesti kontinentálních finále, které budou pro Evropě, Blízký východ a severní Afriku, třetí finále bude pro Afriku, čtvrté pro Asijsko-pacifický region, páté pro severní Ameriku a šesté pro tu jižní. Z každého finále vzejde 6 jezdců + 1 jezdkyně a ti se budou moci těšit na rok startů v regionálních a národních podnicích v Evropě a na podporu koučů a mentorů. Následně se vyberou tři nejlepší, kteří vstoupí do další fáze, tentokrát na 2 roky v JWRC a pokud by se někomu z Rally Star povedlo JWRC vyhrát, postoupí do WRC3 s vozem R5 (nebo Rally2). Finance by na tento projekt měly jít z Inovačního fondu FIA a současně se hledají další partneři, kteří by projekt pomohli financovat a jedním z velmi pravděpodobných je Pirelli, které již dříve podporovalo Pirelli Star Driver.

Za FIA k projektu Rally Star ještě dodává Yves Matton: "Poctivě jsme prozkoumali fungování Pirelli Star Driver i Rallye Jeunes a přidali k tomu nové trendy ve světě motorsportu. Výsledný projekt je mixem všech těchto prvků a cílíme jím na současnou mladou generaci v celoplanetárním měřítku. Proces výběru jezdců děláme co nejpřímější a bude to vůbec poprvé, co FIA rozjíždí globální program pro výběr talentů. V červnu projekt představíme národním autoritám a pak budeme pracovat na tom, abychom první kola rozjeli co nejdříve," dodává Yves Matton.

Komentářů celkem: 23
30. 1. 2020 17:13
0 0
Původně napsal Sabelt
Tvl wrc8 no tož to bude hafo tlustých amiku mít radost taková arcada smajlík to tam mohli dát aj Mario kartsmajlík
Hrál jsi wrc8 na kvalitnim volantu bez asist. atd?smajlík
30. 1. 2020 20:57
Upraveno 20:58
0 0
Připadá mi že se FIA snaží o rally verzi okruhové GT Academy kterou vymyslela Sony s Nissanem jako vcelku funkční program hledání nových jezdců přes hru Gran Turismo. A takový Lucas Ordóñez (první vítěz) to přes ní dotáhl docela daleko, takže správně uchopeno to nemusí být marné
12. 2. 2020 15:09
0 0
Původně napsal Fox
Nechci dělat chytrýho, ale pokaždý když pánové z FIA s něčím přijdou, tak to trochu smrdí buď klientelismem, nebo populismem. Ty "rallystar" by měly nastoupit do MS v době, kdy už by měly jezdit (podle plánů FIA) minimálně hybridy.
Proto ta narážka na elektrovozítka.
Stejně si myslím, že by ti strejdové (a tety) z FIA pomohli mladým talentům nejvíc tím, že by se nevypisovaly nemravně drahé třídy nesériových speciálů, ale jezdilo by se se skutečnými auty, upravenými ze sériové produkce.
Přesně tak. Tohle je zbytečná centralistická šaškárna, která zase jen umožní utrácet peníze všech jen u vybraného kamaráda, kterej se na tom napakuje. Je potřeba se vrátit k principu: tedy sériový auto a seznam povolených úprav. Co není výslovně povoleno, je zakázáno, takže není co řešit. Můžeš vyměnit brzdy s celou hydraulikou, stálej převod + samosvor, vačky, odpružení při zachování původních úložných bodů, uložení zavěšení při zachování původních úložných bodů, vyztužit kastli, vyrámovat a zbavit nesmyslů (od připojení k iPodu po zadní sedadla a izolace). Rozdělit na základní 4 výkonový třídy (pro turba přpočítavací koeficient) a fertig. Pravda, automobilky ostrouhají, protože startovní pole bude plný starých ojetin koupených za pětikorunu a nový na nich budou jen díly, který dodávají malí výrobci. Ale potom budou soutěžní auta levná a dostupná, a hned se ukáže, kdo je jakej machr. A nebude potřeba pořádat za miliony takovéhle monstrakce.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama