3. 2. 2020 07:43 − 1462× − 0

Neúčast Subaru v úvodní rally vodou na mlýn Fordu

Subaru Rally Team USA vloni znovu ovládnul prvoligový americký šampionát, kterým se stalo mistrovství ARA.

Americká rally asociace toto mistrovství, do jehož kalendáře se postupně přesunuly všechny tamní významné podniky, založila před třemi lety. Z původního šampionátu Rally America se tam okamžitě přesunul největší americký tým reprezentující značku Subaru a bylo tak hned jasné, která série bude do budoucna hrát prim. David Higgins si Ameriku podmanil už celkem desetkrát a jubilejní titul si vyjel v loňské sezóně. Ve druhém oficiálním WRX STI však seděl jiný hodně zajímavý jezdec, který měl být Britovi silným soupeřem. Mladý Oliver Solberg z devítidílného šampionátu vytěžil tři triumfy, což nakonec bylo stejně jako jeho stájový kolega. Bohužel ale třikrát absentoval a v tom, plus ve zkušenostech s americkými tratěmi, měl navrch Higgins. Do obou modrožlutých speciálů se s vervou pustil Barry McKenna, který v minulosti hodně doplácel na nespolehlivost techniky. Sezóna 2019 se mu ale celkem povedla, dokázal vyhrát Rally in the 100 Acre Wood a nakonec mladého Nora připravil o pozici vicemistra.

Nová sezóna začala stejně jako ta přecházející absencí Subaru Rally Teamu USA na úvodní soutěži. Jak to bude vypadat v dalších soutěžích a kdo se s WRX ukáže, je zatím zahaleno velkým tajemstvím. Bez účasti japonské značky by se mistrovství mohlo stát kořistí americké značky Ford. Stáj Barryho McKenny dovezla do Michigenu hned trojici Fiest R5. Nikomu z kolegů se však nedařilo tak jako šéfovi týmu. Ryan Booth se do boje zapojil až v sobotní etapě a John Coyne do cíle dojel jako čtvrtý. Na třetí příčku, na které se objevilo nejrychlejší Subaru této soutěže s Zacharym Jacquesem za volantem, však ztratil jen 18,2 sekundy. Dvoudenní rally se odehrála za hodně náročných podmínek, kdy se sníh střídal s ledem a sněhovou břečkou. K tomu se v páteční etapě musely posádky popasovat i s nočními průjezdy. McKennovi to ale očividně ani trochu nevadilo a soutěží procházel jako nůž máslem. Nakonec zůstal poražen pouze v jediné zkoušce a do cíle dorazil s náskokem skoro šesti minut. O jedinou porážku vítěze rally se postaral další jezdec s evropskými kořeny Piotr Fetela. I ten pilotoval vůz americké značky, ovšem nejednalo se o Fiestu ve specifikaci R5. Jeho Fiesta je tak, jak se na Poláka sluší, polského původu s označením Proto. Fetela tento vůz dovezl do cíle na druhém místě a značce Ford tak zajistil pomyslný double.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama