4. 2. 2020 08:45 − 1404× − 0

Start kanadského mistrovství v pohádkových kulisách

O start nové sezóny kanadského mistrovství se postarala tradiční zimní soutěž s centrem v Maniwaki.

Zatímco ve Švédsku organizátoři musí doslova prosit počasí, aby se umoudřilo, a všemožnými způsoby se pokoušejí dostat tamní cesty do provozuschopného stavu, v Kanadě si užívají pořádné zimy. S ohrožením úvodního podniku si tak vůbec nemuseli lámat hlavu a více se asi trápili množstvím absentujících posádek. Že na start Rallye Perce-Neige nedorazil vítěz dvou loňských soutěží včetně té závěrečné, také sněhové Big White Winter Rally Brandon Semenuk nebo jeho velký rival z Rocky Mountain Rally Joël Levac, to je vlastně pravidelná záležitost. Tentokrát se ale nedostavil ani loňský vítěz Antoine L’Estage a spolu s ním chyběl vítěz loňské Lincoln Electric Rally of the Tall Pines Crazy Leo, který se do Maniwaki vždy rád vracel. To samé platí o místním oblíbenci publika Sylvainu Ericksonovi, na jehož Hyundai Accent si tentokrát diváci museli nechat zajít chuť. Chyběl však i předloňský vicemistr Simon Vincent nebo Steeve Hobbs.

Úřadující mistr posledních dvou sezón Karel Carré se však na startu objevil a bezesporu platil za hlavního favorita na vítězství. Mistrovské WRX STI po L’Estagovi vloni zkoušel přimět k poslušnosti Maxime Labrie a letos by rád s tímto vozem v barvách stáje Swap Shop konečně dokráčel až na mistrovský trůn. Před čtyřmi roky mohl o mistrovskou korunu připravit dominantního L’Estage, ovšem v závěru roku si jeho tehdejší starší Impreza postavila hlavu a Labrie nakonec skončil v mistrovství třetí. V dalším Subaru stáje Swap Shop se objevil i jeden hodně zajímavý nováček. Alexandre Moreau v Maniwaki sice absolvoval svou teprve čtvrtou soutěž, ale už dokázal zaznamenat první vítězství. Domů si odvezl maximum bodů do hodnocení šampionátu východní Kanady. Konečné výsledky tohoto mistrovství se uzavřely před závěrečnou sekcí a celkově byl Moreau tou dobou na skvělé třetí příčce. O dvě zkoušky později bohužel musel kvůli technické závadě odstoupit. Cíl nespatřil ani Nicolas Laverdiére, který držel solidní třetí místo ještě předtím, po RZ 10. Jemu vystavila stopku elektronika jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII. Jako první se na bronzovém stupínku objevil Sébastien Clark, ale i on jej musel opustit. V šesté zkoušce u jeho staršího Subaru odešly transmise.

Na cílovou rampu nedokázal dojet ani pilot jediného vozu kategorie R5 v poli. Dave Wallingford se s Fordem Fiesta většinu času držel na konci top ten a po deváté zkoušce pak odstoupil. Na nejnižší pódiový stupínek, ze kterého celou rally někdo odpadával, se nakonec dokázal dostat Marc Bourassa, který stejně jako celá nejrychlejší pětice seděl ve voze značky Subaru. Z Mitsubishi se ke konkurenční japonské značce přidal i Jean-Sébastien Besner a s vozem stáje Test Racing rally dokončil na páté příčce. V kategorii dvoukolek začal nejlépe Mathieu Leblanc a během deseti zkoušek si na čele vybudoval náskok dvou a půl minuty. O dvě zkoušky později ale motor jeho Hondy Civic řekl dost. Před závěrečnou sekcí tak tuto klasifikaci vedl Chris Greenhouse s Dodgem, a to s minimálním náskokem 4,1 vteřiny na Jasona Baileyho ve Fordu Fiesta. Ani Greenhouse neměl moc štěstí a po RZ 14 musel svůj Dodge odstavit. Jasným vítězem dvoukolek se tak stal Bailey. V absolutní klasifikaci začal nejrychleji favorizovaný Carré. Dokud se jelo na kratších zkouškách, dokázal se jej celkem úspěšně držet Labrie. Pak ovšem přišel na řadu první průjezd obávaným čtyřicetikilometrovým úsekem Kitigan-Zibi a na něm nechal Labrie celou minutu. Náročná soutěž, jejíž závěr se tradičně odehrál za tmy, mohla ještě přinést překvapení. Labrie však na soupeřovy problémy čekal marně a musel se na začátek roku smířit s body za druhé místo. Carré potvrdil, že není dvojnásobným kanadským mistrem náhodou, a po dvou letech znovu ovládnul Rallye Perce-Neige. Doufejme, že se letos proti němu sejde silnější konkurence. Vloni mu totiž k zisku titulu stačila účast v pouhé polovině soutěží a z toho jen dvě vítězství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!