Jiří Šteg - eWRC.cz
3. 2. 2020 08:13 − 9048× − 7

Co na Monte tak trochu zapadlo

Jedna z nejpodivuhodnějších sérií v dějinách motorsportu.

Tak trochu mimo světla reflektorů a ve stínu souboje na čele letošního Monte oslavila jedna ze stájí mimořádnou událost. Tou událostí je nepřerušená série 250 podniků WRC, ve kterých její vozy bodovaly a tou stájí je britský M-Sport. Neuvěřitelná série začala v roce 2002 rovněž na Monte a je ozdobena 50 vítězstvími v podnicích WRC a sedmi mistrovskými tituly. Za volanty jejích vozů jsme mohli vidět velké postavy rallysportu – Marcuse Grönholma, Colina Mc Rae, Marko Märtina, Mikko Hirvonena, Pettera Soberga, Thierryho Neuvilla, Jari-Matti Latvalu, Otta Tänaka, Sébastiena Ogiera a řadu dalších.

Příběh stáje z britského Dovenby, kterou založil a vede nositel Řádu Britského Impéria Malcolm Wilson, je oslavou lásky k rally, neuvěřitelné vytrvalosti, nasazení a manažerských schopností. Soukromý tým ze zastrčeného severozápadu Anglie se zapsal do historie nejen svými úspěchy, ale i tím, že prakticky po celou dobu své existence je nejmenším z týmů WRC s velmi omezenou tovární podporou nesrovnatelnou s kapacitami a prostředky například VW nebo Hyundaie. O to obdivuhodnější je nejen ona neuvěřitelná bodovaná série, ale i skutečnost, že je největším výrobcem vozů třídy R5 a dodavatelem celé škály sportovních vozů pro nižší třídy. Jedním ze zdrojů těchto úspěchů je nepochybně i osobnost Malcolma Wilsona a atmosféra, kterou dokáže ve firmě vytvořit. Připomeňme si jí proslulým videem, ve kterém oznamuje příchod Sébastiena Ogiera do týmu. Spolupráce obou velikánů vyústila v mistrovský titul ve značkách 2017 a jezdecké tituly Sébastiena 2017 a 2018.

Pro Malcolma Wilsona je 250 bodovaných umístění příležitostí ke krátkému poděkování všem, kteří se na tomto úspěchu podíleli. „Je to něco, na co jsem mimořádně hrdy a něco, co podle mého názoru nebude hodně dlouho překonáno, pokud vůbec. Vypovídá to o skvělém týmu, který máme v Dovenby. Nasazení a pozornost k detailu je něco, čím se pyšníme vedle naší vášně a oddanosti sportu a toto všechno sehrálo důležitou roli v naší spolehlivosti a úspěších během těch let. Chtěl bych vyjádřit veliké díky všem 22 jezdcům a 28 spolujezdcům a ještě větší díky všem zaměstnancům tady v Dovenby, bez nichž by tento neuvěřitelný rekord nebyl možný.“

Ke všem gratulacím a výrazům respektu a poděkování se připojily i některé z jezdeckých legend, které s M-Sportem v minulosti spolupracovaly (viz video výše) a s přáním minimálně další čtvrt tisícovky se připojuje i celá redakce eWRC.

Komentářů celkem: 7
3. 2. 2020 08:37
0 0
Carlos Sainz
Roman Kresta
Bravo M-Sport
3. 2. 2020 14:04
1 0
Je škoda, že autor přešel bez většího povšimnutí účast Romana Kresty v tomto týmu. Jednak v té době továrního a v husté konkurenci, navíc zatímco Gardemeister jako jednička často vypadl, Roman dojel v nelehké pozici pro body. Zase tolik států se nemůže pochlubit, že mělo jezdce v továrním týmu MS, u nás je jediný, komu se to povedlo...
3. 2. 2020 14:35
0 0
No, ze Zapadu me krome mini a mikro statu napada asi jen Svycarsko a Island, kde (se) toho moc nejezdi... Tim nechci nijak snizovat Malinovy kvality, podle me je nas historicky nejtalentovanejsi jezdec, ale podobne kvalitnich tam bylo vic a rozhodly penize. Stejne tak si takhle z hlavy nejsem moc jistej tou spolehlivosti, jen si pamatuju, jakou tady dostal prezdivku smajlík
3. 2. 2020 16:22
0 0
Na vymýšlení přezdívek je tady na diskusním fóru odborníků habaděj, to jo...
3. 2. 2020 18:40
0 0
smajlíksmajlíksmajlík úžasná séria, klobúk dole...
4. 2. 2020 01:07
1 0
Krásný videa obě smajlík M-sport byla pro mě srdcovka celej život a to, když podepsali Ogiera, jsem si soukromě oplakal. A navíc se moje přání staly realitou. A to tou nejkrásnější. Malcolm si to opravdu zasloužil, protože jeho neskutečná píle, pracovitost, cílevědomost a snad až buldočí zarputilost dotáhla tenhle tým tam, kde je. A to mu už nikdo nevezme. Nebudeme tady rozebírat peníze, rozpočty. Prostě M-sport jako takový dokázal ve chvíli, kdy ulovil top pilota(vlastně dva smajlík ), přejet 3 výrazně movitější týmy a to v obou šampionátech. A to je pánové na klobouček, to se snad shodneme smajlík
PS: k tomu Romanovi. Nevím jak se mu kde přezdívá, nicméně na Německo 2005, kdy jsme samolepky na zadních bočních okýnkách Kresta/4/CZ vlajku měli snad všichni, kdo přejeli čáru, asi nikdy nezapomenu. Bylo to to nejlepší fandění, když jsme měli pilota v továrně a doufali, že může jet opravdu naplno a nestrachovat se o peníze a o karoserie. Jo, chyběla tam ta bedna nebo víc vyhraných RZ, ale to u Honzy taky a jiný takový piloty asi dlouho mít nebudeme....smajlíksmajlík
6. 2. 2020 08:15
0 0
Shifty: smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama