Viktor Hausknotz - eWRC.cz
14. 6. 2006 00:00 − 2510× − 9

Konečně suchá rallye…?

PREVIEW – Konec června snad konečně připraví slunečné počasí pro fanoušky a suché tratě pro soutěžící.

Konec června snad konečně připraví slunečné počasí pro fanoušky a suché tratě pro soutěžící. Na programu je další díl rallysprintového šampionátu a místem konání budou západočeské Horažďovice. Letošní sprintrallyové i „velké“ mistrovství opravdu klade velké nároky na posádky – vždyť jsme ještě nezažili ani jednu zcela suchou rallye. O to zajímavější je zatím sledovat zápolení jednotlivých posádek. O pozornost bude letos Rally Agropa soutěžit především s fotbalovým mistrovství světa. Na ně ovšem zcela jistě zapomene 81 přihlášených posádek soudobých vozů, kteří budou chtít absolvovat necelých 67 ostrých kilometrů na osmi rychlostních zkouškách.

Produkční vozy

Josefa Semeráda potkala v závěru tišnovské rallye smůla v podobě technické závady. Fanoušek lačný po dramatech ovšem zatleskal. I přes tento výpadek si Semerád drží naprosto jasné vedení v tabulce a jeho nejbližší pronásledovatel už ztrácí patnáct bodů. Tím pronásledovatelem je zcela překvapivě Martin Kožmín. Úřadující mistr Českomoravského poháru rozhodně nevstupoval do letošní sezony s nálepkou favorita, ačkoliv se od něj daly čekat, i vzhledem k jeho zkušenostem, dobré výkony. Kožmín má navíc v plánu přezbrojení na nejnovější evoluci mitsubishi, a tak se stává velkým kandidátem na příčky nejvyšší.

Podobným překvapením jsou i výsledky Lumíra Firly s další EVO VI. Na oslavu už to vypadalo v Tišnově, ale z druhého místa jej sesadili techničtí komisaři za nedodržení světlé výšky vozu. I tak bude zajímavé, jak se Firla s konkurencí popere v Pačejově, kde loni se seatem již nestartoval. Dalšími piloty, kteří si nemohou na dosavadní vývoj šampionátu stěžovat, jsou Volf, Jelínek, Jandík či Pantálek. Zatímco Volf se velmi rychle sžil s EVO VIII a je od počátku tvrdým konkurentem zkušenějším pilotům, Jelínek těží především ze spolehlivosti, neboť jeho sportovní nářadí už patří k nejstarším v poli. Miroslav Jandík letos výrazně obohatil startovní pole sprintů a kromě jedné technické závady v Hustopečích vždy bojoval o stupně vítězů. Milan Pantálek si „přilepšil“ zejména v Tišnově, kde vydělal na závěrečné pneumatikové ruletě a překvapivě vystoupil až na bronzový stupínek. I Tomáš Arazim vykročil na jihu Moravy do šampionátu konečně pravou nohou a dal vzpomenout na své loňské výkony. Budeme jen věřit, že z občasných startů se stane kompletní program rallysprintů. Nedostatek štěstí měl v Tišnově Barvík, který si ovšem jinak nemůže na svou sezonu stěžovat. Zejména když mu v garáži „roste“ nová EVO IX.

Druhou část jezdců tvoří ti zatím méně úspěšní. Ať už jsou to úřadující mistr Pavel Červenka, který má zatím letos opravdu smůlu a nezapojil se do boje o nejvyšší příčky, či Zdeněk Vlček, který zatím ani jednou nespatřil ve sprintech cíl. Podobně tristní nula je zatím i na kontě Petra Hozáka, který ovšem bude chtít na domácí půdě konečně zabodovat a prolomit smůlu. Podobně musí doufat další domácí pilot Viktor Szabó. Jaroslav Orsák sice triumfoval na druhém podniku letošního Českého poháru, mezi „velkými kluky“ se mu však zatím nedaří se nějak výrazněji prosadit. Další zkušenosti může nasbírat právě na Agropě.


St. č. 16: L. Firla / P. Švajda
(Mitsubishi Lancer EVO VI)
X
St. č. 6: M. Kožmín / M. Talaváňa
(Mitsubishi Lancer EVO VIII, na obr. ještě s VI)

Průběžné pořadí (absolutně):
1. Josef Semerád 64 b.
2. Martin Kožmín 49 b.
3. Jiří Volf 43 b.
Předchozí vítězové (absolutně):
2005 Pech/Uhel Ford Focus RS WRC
2004 Š.Vojtěch/Ernst Peugeot 206 WRC
2003 Š.Vojtěch/Ernst Peugeot 206 WRC

Průběžné pořadí (PV):
1. Josef Semerád 42 b.
2. Martin Kožmín 32 b.
3. Jiří Volf 27 b.
Předchozí vítězové (PV):
2005 Votava/Synáč Mitsubishi Lancer EVO VIII
2004 Poulík/Chvojková Z. Mitsubishi Lancer EVO VI
2003 Komárek/Roupec Mitsubishi Lancer EVO VII

Super 1600

Pravé „superšvestky“ budou v poli dvě, o to zajímavější se dá čekat jejich souboj, který bývá tradičně velmi ostrý. Josef Peták se v Krumlově rozjel k pěknému výkonu, v nastoupené cestě jej bude chtít zastavit Roman Odložilík. Ten se tentokrát nechce spoléhat na možnost půjčení swiftu, který zatím ani v jednom případě nebyl připraven, ale věří, že bude mít již k dispozici svůj vůz, který musel projít po púchovském karambolu léčebnou kůrou.

Skupina A

Nejžhavějším favoritem „a sedmiček“ je samozřejmě Josef Sedláček, který zatím v sezoně ani jednou nezklamal a má na svém kontě již tři vítězství. Ve třídě mu budou konkurenty almery Šimečka či navrátilce Václavíka a doma se bude chtít předvést Fišer. Zajímavou bude účast Katky Trojanové s áčkovou verzí civicu. Na západě Čech se také konečně můžeme těšit na větší účast dieselových vozů. Kromě Oldřicha Bočka to budou fabie Dawsona, Kestlera, loňského mistra Pistulky a dravého Mandíka.

Třídě A6 chybí její tradiční favorit Antonín Tlusťák. To bude voda na mlýn zatím nejlepšímu zástupci této třídy Lubomíru Minaříkovi, který má možnost si před domácí Kopnou ještě navýšit svůj náskok na pronásledovatele. Chybí i Kneifel, a tak nejvážnějšími konkurenty budou Pokladník, Tomek a Vlček. František Pokladník to se svou motivací v Krumlově přehnal a skončil na RZ1, ale na Agropě by mohl zazářit. Téměř do puntíku totéž můžeme říci i o junioru Davidu Tomkovi. Jiří Vlček nemá na loňský ročník Agropy dobré vzpomínky, na tento karambol si ovšem příliš mnoho součástí jeho vozu nepamatuje. V Krumlově se vrátil na českou rallyovou scénu a určitě bude žhavým želízkem v ohni.

Čtrnáctistovky budou ještě nabitější než jindy, přijela se totiž svézt řádka účastníků velkého mistrovství. Hlavní role ale zůstávají v obsazení Hora a Ducháček. Po druhém vítězství Michala Hory má Plzeňan náskok již pěti bodů, tahanice o sekundy ale prozrazuje, že tato kategorie může být na konci roku tou nejnapínavější. Sekundovat dvěma dravcům budou chtít určitě Jan Sýkora a především domácí Robert Achs či Ladislav Kopelent. Ti změří své síly letos na sprintu poprvé, jinak spolu svádějí zajímavé souboje v MMČR. V početně velmi nabité třídě bude celkově řádná „mela“. Ve výčtu zajímavých jmen, která si dělají nárok na dobrý výsledek, nemůžeme opomenout Hodaně, Dohnala ani Sutra, a zajímavý bude start Jiřího Bendy, který už hodně závodů „propauzíroval“.


St. č. 14: J. Sedláček / M. Marušák
(Nissan Almera)
X
St. č. 23: M. Šimeček / D. Hejsa
(Nissan Almera 2,0)

Průběžné pořadí MMČR (sk. A):
1. Lubomír Minařík 35 b.
2. Josef Sedláček 31 b.
3. Josef Peták 30 b.

Předchozí vítězovétřída A7třída A6třída A5
2005Šimeček/Hejsa Peták/Benešová Řehák/Běhula
2004Peták/Joska Brynda J./Pašek Fiala/Maříková
2003Wagner/Tichý Peták/Joska Brynda J./Pašek

Skupina N

Silná sestava enkových dvoulitrů, jejichž souboje byly ozdobou loňských sprintů, se zatím na ani jednom podniku nesešla. Rally Agropa může být začátkem obratu k lepšímu. Ve startovní listině nechybí loňské trio clií Novotný, Roubíček, Stejskal a ani letošní hrdina Zdeněk Vrbecký s babičkou integrou. Ten ovšem v Tišnově cíl nespatřil, na nejvyšším stupínku ho tak nahradilo další clio Valacha Jiřího Ševečka. Zajímavá by byla účast vedoucího muže MMČR Vaňáče, který s hrdiny jednodenních soutěží zkříží meče.

V souboji o titul ve třídě N2 to v Tišnově pořádně zajiskřilo. Dunovský a Šlehofer se tak dlouho přetahovali, až nakonec druhý jmenovaný skončil v příkopě. I tento jeden výpadek jej ovšem nijak výrazně nevzdálil od první příčky, a bitva tak může pokračovat o pár set kilometrů západněji. Ruku k dílu bude chtít přiložit i úřadující mistr Ladislav Henzl, který v Tišnově konečně letos vystoupal na bednu a je odhodlán v tomto trendu pokračovat. Marek Kulda je na Agropu přihlášen také s hondou ve třídě N2, což by bylo zajímavé přesednutí z áčkového vozu. Překvapivě vysoko se letos drží Jaroslav Vlček a i v okolí Horažďovic očekává bodový příděl. Podceňovat ovšem nelze zejména Petra Matějovského, který ač v závěru startovního pole, může zásadně promluvit do pořadí ve třídě.

Perfektní sezonu ve čtrnáctistovkách má rozjetou Jiří Hladík. Díky absencím nejlepších pilotů loňské sezony a díky vynikajícím výkonům si překvapivě drží vedoucí příčku a nestačí mu ani papírový favorit Pohner, ani zkušený Přibyl. Do tohoto napínavého trojboje se ovšem čím dál více hlásí Jihočech Jan Jinderle.


St. č. 68: K. Pohner / J. Husák
(Suzuki Swift 1,3 GTi)
X
St. č. 66: J. Hladík / M. Dolečková
(Suzuki Swift 1,3 GTi)

Průběžné pořadí MMČR (sk. N):
1. Václav Dunovský 42 b.
2. Zdeněk Vrbecký 40 b.
3. Jan Šlehofer 30 b.
Předchozí vítězovétřída N3třída N2třída N1
2005Stejskal/Král Henzl/Čečil Pinkas/V. Vorel
2004Tlusťák/Mareš Polívka/Vaškovič Dvořák/Slavík
2003Štěpán/Hoferek Běhálek/Kořistka Kundrát/Štorková
Komentářů celkem: 9
14. 6. 2006 12:021
0 0
Hmm... v sobotu má sprchnou!!!smajlík)
14. 6. 2006 12:022
0 0
Srandisto;)
14. 6. 2006 12:073
0 0
14. 6. 2006 12:104
0 0
Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) ve středu varoval před vysokými teplotami. Od středy až do soboty očekávají meteorologové vedro, které může zejména na západě Čech překonávat tropickou třicítku. Do Česka totiž bude v té době proudit velmi teplý vzduch od jihozápadu. Nenaplnily se tak předpovědi o čtvrtečním ochlazení, naopak až do soboty můžeme na území České republiky očekávat teploty mezi 27 až 31 stupni Celsia. Vyšší teploty se vyskytnou na západě.
Teplé počasí by mělo pokračovat i po víkendu.
14. 6. 2006 12:145
0 0
tak to asi nikam nepojedu a budu sušit (seno)
14. 6. 2006 15:436
0 0
Rajle: Seno se neususi bez Tveho dohledu? :D
15. 6. 2006 08:007
0 0
Jen aby to jezdci s rychlou jízdou nepřeháněli. První opravdu suchá rally... bývá vždycky hodně plechová.
Anonym IP:62.240.172.251
15. 6. 2006 12:108
0 0
Další S1600 a to s Fryczem. Tímto to budou mít výše zmíněný Peták s Odložilíkem o něco težší...
15. 6. 2006 12:139
0 0
S Fryczem? Myslím, že za volantem bude někdo jiný;)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!