4. 2. 2020 11:53 − 6194× − 16

Zlaté oko představuje 10 nejlepších motoristických fotek

Již 15. ročník soutěže o nejlepší fotografii z oblasti motoristického sportu zná první desítku nejlepších fotografií loňského roku.

Cenu za nejlepší snímek přijde vítěz převzít již pozítří, ve čtvrtek 6. února, na galavečer Zlatý volant do pražského prostoru Cubex. Z více než stovky přihlášených fotografií vybrala finálovou desítku nejlepších a vítěze porota složená z několika fotografů. Partnery soutěže jsou společnosti Canon a FotoŠkoda.

“Zatímco před rokem bylo velmi náročné vybrat finálovou desítku, protože si hodně přihlášených fotografií drželo podobně vysokou úroveň, letos to bylo snazší, protože níže uvedených deset zkrátka vybočovalo z řady. Loni zvítězil akční reportážní snímek kolize formulí od Jiřího Křenka, předloni portrét Valentina Rossiho od Jana Stárka. U tohoto ročníku bych řekl, že pojítkem mezi finálovými snímky je netradiční kompozice, světlo nebo barvy. Fotografie spíše umělecké než klasicky sportovní,” vysvětluje předseda fotografické poroty Jan Liščák z pořádající agentury Pozitif.

Galerie finálových snímků obsahuje fotografie z mnoho motorsportových disciplín. Okruhové závody aut i motocyklů, plochá dráha, formule, bláto a kamení, ale i písek ze závodů rally. Hned dvě fotografie má ve finálové desítce vítěz Zlatého oka z roku 2014 Marian Chytka. Každý z deseti obrázků bude vytištěný na velké plátno a stane se součástí tematické expozice na galavečeru Zlatého volantu v kongresovém prostoru Cubex. Čtvrtečního galavečera se zúčastní vzácní zahraniční VIP hosté – jedna z největších legend motocyklového závodění Giacomo Agostini a stále aktivní pilot F1 Romain Grosjean ze stáje Haas. To vše u příležitosti udílení cen pro nejlepší závodníky z jednotlivých motorsportových disciplín.


Václav Duška – Víkend v Rakousku


Marian Chytka – Jiskry


Marian Chytka – Olejomalba


Martin Kozák – Dragster


Libor Krsek – Konečně cíl


Stanislav Kučera – Mistr světa


Miloš Rejman – S vlastním stínem


Lukáš Staněk – Focus


Michal Vítovec – Nekonečné duny Peru


Ondřej Záruba – Ranní světlo

Komentářů celkem: 16
4. 2. 2020 11:59
0 0
Fotky hezké, ne že ne, ale osobně ani u jedné nemám takový ten "wau" efekt smajlík
4. 2. 2020 12:05
0 0
Ondřej Záruba - Ranní světlo prostě topsmajlík jako g pohádky smajlík
4. 2. 2020 12:26
1 0
Chybí tam fotografie která by byla jako Lusk... smajlík
4. 2. 2020 13:24
0 0
Jediná něčím zajímavá je snad jen ta olejomalba....
4. 2. 2020 13:58
1 0
hmmm deset nejelpší photoshopů smajlík Jinak souhlas, žádná z nich není pecka.
4. 2. 2020 14:26
0 0
Tak nevím, který z nich umí líp ve Photoshopu. Za mě teda ani jedna. Chtělo by to vidět originály.
4. 2. 2020 14:57
3 0
Martinno: Čekal jsem, kdy přijde rýpnutí s Photoshopem a dočkal jsem se. Popravdě tuto výtku nechápu. Vše se vyvíjí. S kompozicí a nápadem má Photoshop málo co společného. Když to blbě technicky, potažmo bez nápadu nafotíš, nepomůže Ti ani svěcená, natož PS. Filmy už taky dávno opustili řemeslnou práci a tvoří je víc jak z poloviny počítačová fikce. Nebo by bylo správné současným tvůrcům umýt pozadí, že nedělají efekty postaru, třeba jako Karel Zeman v Cestě do pravěku? I fotografie má nějaký svůj vývoj a trendy, kterými prochází. A ve fotkách z rally se přece jen fixluje hodně špatně. Co nenafotíš, nemáš. Auto si na tu cestu nedokreslíš. Tedy ne jednoduše. Za mě je to stejná hloupost, jako polemizovat nad faktem, že na digitál nafotí každý ňouma a ti správní to dodnes zvládají na klasický kinofilm. Můžeš sem do komentu tedy vložit fotku, kterou považuješ Ty osobně za zdařilou a nebylo do ní hrábnuto v grafickém programu?
4. 2. 2020 15:33
1 0
Připojím se k Nowimu. Odjakživa, ale odjakživa se s fotkou pracovalo. V dobách, kdy se fotilo na film a ještě před nima, se pracovalo s chemií. Pracovalo s osvícením fotky. Negativy se retušovali pomocí malých štětečků. Dalo by se říct, že tak jde dopředu technika zachycení fotky, tak jde dopředu možnost jejich úprav. Nicméně auto, motorku, cestu, světlo, stín... to ti tam fotošop nedá. Pokud dnes někdo tvrdí, že fotí bez úprav lže. Takový člověk obvykle fotí na jepeg a ten sám o sobě už je upravený! Je upravený přímo v aparátu. Originál je pouze jeden a to je RAW. Taky se mu říká digitální negativ. A negativ se musí vyvolat. Dříve v lázni chemikálíí a pomocí světla, dnes pomocí grafického editoru.
4. 2. 2020 15:37
Upraveno 15:38
1 0
Ten original ti staci JPEG, co vyblije zrcadlovka v defaultu, nebo si udelas lepsi predstavu z pole hodnot AD prevodniku? (Edit: Rosta me predbeh smajlík )
1. misto: Dragster - Barvy, kompozice, neobvyklej uhel.
2. misto: Olejomalba - Prostorova akce, hloubka, chybi tam neco ostryho a mozna az moc kontrastu, neprirozena barva lidi.
3. misto: Jiskry - Pekny barvy a akce, formule by mohla bejt svetlejsi.
Celkove pekny fotky, nekolik velmi dobrejch napadu, ale je to neco jako MS v hokeji, ty nejlepsi nehrajou. Taky bych chtel videt vetsi rozliseni, to by mohlo poradi zcela prekopat.
4. 2. 2020 19:16
0 0
Původně napsal nowi
Martinno: Čekal jsem, kdy přijde rýpnutí s Photoshopem a dočkal jsem se. Popravdě tuto výtku nechápu. Vše se vyvíjí. S kompozicí a nápadem má Photoshop málo co společného. Když to blbě technicky, potažmo bez nápadu nafotíš, nepomůže Ti ani svěcená, natož PS. Filmy už taky dávno opustili řemeslnou práci a tvoří je víc jak z poloviny počítačová fikce. Nebo by bylo správné současným tvůrcům umýt pozadí, že nedělají efekty postaru, třeba jako Karel Zeman v Cestě do pravěku? I fotografie má nějaký svůj vývoj a trendy, kterými prochází. A ve fotkách z rally se přece jen fixluje hodně špatně. Co nenafotíš, nemáš. Auto si na tu cestu nedokreslíš. Tedy ne jednoduše. Za mě je to stejná hloupost, jako polemizovat nad faktem, že na digitál nafotí každý ňouma a ti správní to dodnes zvládají na klasický kinofilm. Můžeš sem do komentu tedy vložit fotku, kterou považuješ Ty osobně za zdařilou a nebylo do ní hrábnuto v grafickém programu?
že Tě to baví obhajovat.. smajlík
4. 2. 2020 19:40
0 0
Úroveň fotek vysoce převyšuje úroveň většiny komentářů. Za mě paráda!smajlík
4. 2. 2020 20:00
0 0
Ja doufam, ze nam Karhanek a Martinoo ukazou, jak ma podle nich vypadat poradna fotka bez pouziti photoshopu smajlík
4. 2. 2020 21:50
0 0
Vše krásné a tato vyčnívá: Martin Kozák – Dragster . smajlík
5. 2. 2020 07:01
0 0
Olejomalba ! smajlík
5. 2. 2020 20:04
Upraveno 20:05
0 0
1. SW postproces je nedílnou součástí dnešní tvorby, ať se vám to líbí nebo ne. Nicméně ve všech případech se jedná prakticky o běžné a drobné sw úpravy (byť se to nemusí na první pohled zdát) a "základ fotky" byl na všech podle mě reálně nafocen. Když je fotka blbě vyfocená, bez nápadu, pak už jí ani photoshop nezachrání. I např. druhá fotka, která se může jevit jako extrémně upravená byla +- takto určitě vyfocená, protože když fotíte na slunci něco lesklého nad černým pozadím, je třeba stáhnout expozici, aby F1 nebyla přepálená atd., takže pozadí ztmavne.
2. Jinak mne nejvíce zaujala fotka O. Záruby - krásná miniatura v ranním světle na Dakaru (nebo kde) a M. Kozáka, který má vychytanou kompozici a nejedná se tak o běžné mainstreamové fotky, kterých je plný internet. smajlík
3. Kdokoliv z vás může přispět svými snímky do dalšího ročníku, soutěž je bez omezení pro kohokoliv smajlík ...
7. 2. 2020 13:56
0 0
Toyota !

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama