5. 2. 2020 14:21 − 14442× − 28

Filip Mareš na prahu nové sezóny

V motoristické disciplíně rally je zimní přestávka velmi krátká a závodní sezóna tak vlastně nikdy nekončí.

Posádku Filip Mareš a Jan Hloušek čeká další náročný rok, protože bude startovat na vybraných podnicích třech šampionátů. A tou největší výzvou bude mistrovství světa.

Mladoboleslavský jezdec nastupuje do třetí sezóny v nejsilnější kategorii R5 v týmu ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM, s vozem Škoda Fabia R5 Evo z dílen Romana Kresty. S podporou značky Michelin, Puma a jedinečným designem nové komunikační značky Autoklubu ČR – Czech Motorsport se zúčastní vybraných podniků mistrovství světa, mistrovství Evropy a také domácího šampionátu. „Je úžasné, že pro letošní sezónu dostáváme takovou šanci. Startovat na podnicích mistrovství světa bylo od mala mým velkým snem a jsem připraven se této výzvě postavit čelem. Děkuji všem partnerům za možnost je reprezentovat a slibuji, že na tratích doma i v zahraničí ze sebe vydám maximum. Už nyní se nemůžu dočkat startu nové sezóny,“ prozradil Filip Mareš.

Projekt ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vstupuje do svého vrcholného roku a formát letošní sezóny byl připraven s ohledem na další vývoj posádky. „Osobně jsem velmi potěšen z průběhu a vývoje našeho společného projektu. Bavilo mě sledovat Filipův vstup mezi českou soutěžáckou elitu a výkony prvních dvou sezón předčily naše očekávání. Nyní je z posádky Mareš – Hloušek profesionální dvojice, o které, pevně věřím, ještě hodně uslyšíme,“ komentoval úspěšnou spolupráci prezident AČR – Jan Šťovíček a dodává: „Filip je jednou z tváří naší nové komunikační značky Czech Motorsport, která přiblíží pestré sportovní aktivity Autoklubu ještě širšímu spektru fanoušků.“

„Jsem rád, že jsme se stali součástí tohoto ojedinělého projektu. Spojení skvělé posádky, dokonalého zázemí týmu Romana Kresty a partnerství Autoklubu, společnosti Škoda Auto a našeho dealerství vytvořilo skvěle fungující tým a doufám, že letošní i sezóna bude pro nás všechny úspěšná,“ doplnil majitel společnosti Autocentrála s.r.o. – Eduard Skaba.

A podobně to vidí také Key Account manager společnosti Michelin – Petr Cigánek: "Špičková posádka pod vedením skvěle fungujícího týmu Kresta Racing je kvalitním základem pro úspěchy na mezinárodní scéně rallysportu. V Michelinu jsme rádi, že můžeme být ve spolupráci s Autoklubem České republiky součástí této doposud velmi úspěšné mozaiky. V letošním roce čekají Filipa s Honzou velké výzvy a já jim tímto přeji hodně štěstí do zápolení s nejlepšími piloty světa."

Prvním letošním podnikem bude únorová Rally Sweden, jejíž pořadatelé se ale zatím potýkají s nepřízní počasí a nedostatkem sněhu. Evropskou sérii odstartují Azorské ostrovy a jasná už je také účast na domácí vrcholné Barum rally. „Zimní přestávka pro nás byla letos opravdu velmi krátká. Již nyní se ale těším na další spolupráci s Filipem a týmem Romana Kresty. Vypadá to, že naše sezóna bude letos velmi rozmanitá, tudíž očekávám velké množství nových zážitků a zkušeností,“ nechal se slyšet Jan Hloušek.

Ambice posádky jsou pro letošní sezónu celkem jednoznačné. Vzhledem k tomu, že v žádném šampionátu nepojede Filip Mareš kompletní počet podniků, bude hlavním cílem vždy co nejlepší umístění v jednotlivých závodech, sbírání dat a nových zkušeností. „Přestože přesný program ještě neznáme, věřím, že dostaneme možnost závodit v kategorii WRC3 o co nejlepší celkové umístnění. I když jsme si dobře vědomí toho, že bez předchozích zkušeností s tratěmi světových závodů na nás nečeká snadný úkol, jsme připravení bojovat,“ doplnil ještě Filip Mareš.

Posádka Mareš – Hloušek se tedy chystá na svoji další náročnou sezónu a díky nové spolupráci s televizí O2 TV Sport, která pravidelně informuje o dění ve WRC, můžete její průběh sledovat právě na tomto televizním kanálu.

Komentářů celkem: 28
8. 2. 2020 01:45
0 2
když tady čtu ty kecy, tak si říkám, proč vlastně jezdí na rally 70 až 100 posádek, že by tady znalci určili tři nejlepší, ti by to celé špičkově odjeli, všeci by byli na bedně, takže špica úroveň... a znalci by za rok přešli kecat do šipek, a rally by se zas mohla jezdit v klidu... jen, jestli by zas něco nenašli...
8. 2. 2020 10:16
0 0
Původně napsal BRINCO
Tak máme skoro 30 ti letého talenta,co bude sbírat zkušenosti v MS a věřím,že tak někdy kolem čtyřicítky, by mohl být v top 10 MS...Věřte mi,rád bych se spletl...Přeji posádce vše nej..smajlík
Pro zajímavost, Loeb nakoukl do MS v 25 letech (pravidelně tam začal jezdit ve 27), Marcus Grönholm měl v den svých 29.narozenin na svém kontě celkem tři starty mimo Skandinávii, až poté začal jezdit pravidelně MS...smajlík
8. 2. 2020 10:38
0 0
Původně napsal miksikzdenek
když tady čtu ty kecy, tak si říkám, proč vlastně jezdí na rally 70 až 100 posádek, že by tady znalci určili tři nejlepší, ti by to celé špičkově odjeli, všeci by byli na bedně, takže špica úroveň... a znalci by za rok přešli kecat do šipek, a rally by se zas mohla jezdit v klidu... jen, jestli by zas něco nenašli...
Nějak nechápu tvůj příspěvek. Něco k věci by nebylo ? Nebo jen musíš ventilovat svou frustraci, že si kdokoli může drze a svobodně napsat svůj názor a ty, jediný opravdový znalec ho musíš okřiknout ?
8. 2. 2020 12:46
0 0
Taky mi absolutně uniká jeho příspěvek Foxi.. asi je jeho fanda a neunesl to. Tyhle pochybnosti jsou prostě na místě, když se jedná o projekt, z kterého měl vyrůst mladý a talentovaný jezdec. Nemám nic proti Marešovi, ale bez pochyby máme pár mladých závodníků, kterým by tahle spolupráce mohla hodně přinést.
8. 2. 2020 18:59
0 0
Taky mi Mareš nevadí, má snahu, zápal, zná ty správné lidi na správných místech a to je v tomhle sportu to nejdůležitější. Vadí jen to pokrytectví, kdy je v podstatě "tovární" jezdec autoklubu maskován jakýmsi neexistujícím "teamem", kdy se jezdec, který bezesporu talentem je, používá na přesuny mnoha milionů, zatímco pro jiné mlaďochy nemá autoklub nic jiného, než nataženou dlaň pro poplatky za licence, testování atd...
8. 2. 2020 19:45
0 0
Já to ani nemyslel tak, že by Mareš nemohl být někdy mistr světa, jde mi o to, kam se ubírá moderní trend a to pozoruji ve všech sportech, což je dát příležitost mnohdy hodně mladým klukům ( talentům ).smajlík
11. 2. 2020 15:23
0 0
asi by nebylo od věci přečíst si pravidla (a to včetně všech později vyhlašovaných úprav a změn) RallyTalentu, ze kterého Filip (ne)vyšel, pak bude jasný, proč jsou tady ty pochybnosti

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama